Paard is al gechipt maar geen paspoort bij :s

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Paard is al gechipt maar geen paspoort bij :s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 17:11

Ik weet dat er al veel over chippen is verteld en gevraagd maar met de zoekfunctie vond ik toch geen antwoord.
Ik heb een haflinger sinds 2 jaar, die ik nou wilde laten chippen. Het bleek dat hij al gechipt was. Ik heb echter geen paspoort of papieren bij mijn paard gekregen toen ik hem kocht (wel nadrukkelijk gevraagd of die er waren). Maar de meneer die chipt zei dat er dus wel iets van paspoort/papieren bij moet zitten, waarschijnlijk bij de vorige eigenaar waar hij gechipt is.

Ik heb gevraagd hoe ik dan kan aantonen dat het mijn paard is, als ik geen paspoort/papieren bij heb. Dit paspoort kan ik alsnog laten maken, dat wel. Ik heb het chipnummer van de chip die mijn paard nu in heeft, kan ik daarmee iets opzoeken op internet?

Sorry dat het beetje vaag verhaal is, bedankt als de moeite neemt het te lezen Knipoog

A Great Pleasure in Life is doing what People say You cannot


confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:21

Je kunt eens bellen met de KNHS, en kijken of je paard daar geregistreerd staat Verward , je weet maar nooit. Of je belt met het haflingerstamboek, mss weten die wat meer. Succes OK dan!

FNRS jury t/m de F20, KNHS jury t/m de Z dressuur en Ruiterbewijsexaminator SRR.

illy
Berichten: 161
Geregistreerd: 01-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 01:34

virbac kan aan de hand van het chipnr. je de instantie geven welke het nr heeft uitgegeven

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 07:40

Ik raad je hetzelfde aan als Confetti. Maar het is natuurlijk vreemd als hij gechipt is, maar de vorige eigenaar heeft geen papieren. Zonder papieren kan je ook weinig bij het haflingerstamboek. Weet je wel wie de vader enzo is? Misschien zijn de papieren bij een eigenaar voor de vorige eigenaar? Staat deze niet in het inentingsboekje van je haf? Iniedergeval succes met het opsporen van.....

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 07:51

mijndario schreef:
Ik heb gevraagd hoe ik dan kan aantonen dat het mijn paard is, als ik geen paspoort/papieren bij heb. Dit paspoort kan ik alsnog laten maken, dat wel. Ik heb het chipnummer van de chip die mijn paard nu in heeft, kan ik daarmee iets opzoeken op internet?

een paspoort is geen bewijs van eigendom dus met of zonder blijft je bewijskracht gelijk...
Je kunt een duplicaatpaspoort aanvragen via een erkende paspoortuitgevende instantie (adressen op de site van de pve)
vwb je chipnummer zou je kunnen kijken op
www.chipnummer.nl
en/of het haflingerstamboek, de KNHS of virbac bellen.
Als het goed is moet je aan het chipnummer kunnen zien of het paard in NL of een ander land gechipt is.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 08:55

mijndario schreef:
Maar de meneer die chipt zei dat er dus wel iets van paspoort/papieren bij moet zitten, waarschijnlijk bij de vorige eigenaar waar hij gechipt is.


Hoeft niet perse.

Ik heb Isabeau (papierloze shetlandmerrie) 2 jaar geleden laten chippen en mooi dat ik er geen paspoort bij kreeg. Dus zelfde verhaal als jouw pony, wel een chip, geen papieren en geen paspoort. Kan dus wel hoor Haha!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 09:46

Amber van mij is ook gechipt en geen paspoort en heeft dus ook geen papieren.Dus alles ik mogelijk.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:50

In de beginperiode van het chippen, gebeurde het weleens dat er geen paspoorten bij werden gegeven, maar dat het nummer in een entingsboekje werd geplakt. tegenwoordig zijn ze verplicht om een paspoort erbij af te geven. Ik wens je veel succes

FNRS jury t/m de F20, KNHS jury t/m de Z dressuur en Ruiterbewijsexaminator SRR.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:32

op het moment is mijn pony gechipt maar heeft geen paspoort, die moest ik aanvragen bij het nrps?

dus ik denk niet dat jou pony een paspoort hoeft te hebben Lachen

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:58

Jep,mijn tinker is ook gechipt en in het entingsboekje staat het nummer en dus ook haar basisentingen.
Nu moet ik ook een paspoort aanvragen,ik wordt daar echt niet goed van wat een geldklopperij.
En dan moet je er ook opletten dat de basisentingen worden overgeschreven anders kan je niet starten.

Ik heb een race tinker.......

Wederom welkom terug SP en onterechte ban voor Marreke


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 bezoekers