manege jan dolfing?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
odilia

Berichten: 1206
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 08:47

ik ben er vorig jaar op ponykamp geweest, heb nog springles van hem gehad.
het is een hele leuke geduldige vent!
toen moets ik op een peosion paardje omdat de pony waar ik op reed (flame) te heftig voor me was, heb de eerste dagen prima mee kunnen redden maar ik werd ziek, de zomergriep.
gingen we zo 1 meter springen Lachen


trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 08:52

Ik weet niet hoe de kampen zijn, maar vond de verzorging van de paarden slecht Scheve mond
De paarden waren erg mager, de bak was veel te hard en het tuig slecht.
Jan is wel erg aardig, volgens mij een geschikte vent Haha!

We hebben er wel een superpony gekocht, kijk maar op het profiel van Kwitny. Je moet wel door een hoop heen kijken, maar dan heb je wel wat

Ik maak kleding in opdracht: www.irisholt.nl
moeder van Daisy (24-04-09) en Mike (03-05-11) :):)

annepan
Berichten: 303
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:59

merel1618 schreef:
mijn oude paard zou op deze stal moetten staan heb ik gehoord
ik ga eerdaags eens kijken hoe het met m is


hoe heet je oude paardje dan, want waarschijnlijk ken ik hem dan wel aangezien ik al heel lang op de manege rij....

Punkrocker # 7
Gek # 17

annepan
Berichten: 303
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 19:00

owja, ik wou nog even melden dat we ander zand hebben gekregen en dat dat nu een paar keer per week wordt geegd en dat het nat wordt gemaakt met water en het dus niet meer hard is....

ik kan trouwens het profiel van Kwitny niet vinden, 1 van jullie misschien wel?

Punkrocker # 7
Gek # 17

Aniekie
Berichten: 81
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Bergentheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 20:41

heey, waar ligt die manege precies??
Schijnheilig Verward

Dribbel M1!!

merel1618

Berichten: 663
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: heiligerlee (groningen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:25

hij staat nog niet zo lang bij jullie
hij heet tornado roodbont zwarte manen en staart

4-7-2007 geb. cocktail-calypso
helaas heb ik m moetten verkopen

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:31

Ik heb hem ook wel eens zien rijden. Ik denk dat de manege wel leuk is want ik ken iemand en die gaat er elke zomer heen op ponykamp Lachen . Ik heb wel eens gehoord dat de paarden daar zo worden afgericht dat het gewoon ponyrobot's zijn maar of ik dat moet geloven... Scheve mond

annepan
Berichten: 303
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 18:35

merel1618 schreef:
hij staat nog niet zo lang bij jullie
hij heet tornado roodbont zwarte manen en staart


ik heb jou paardje dan wel es gezien... volgens mij heet ie nu Pablo en wordt ie geleased, maar dat weet ik niet zeker.... Ik moest hem een keer vastzetten maar dr lag alleen een halsband, en toen hebben we m maar even met zn eigen halster vastgezet, en daar stond opgemaakt Tornado, dus vandaar dat ik hem ken.

en over dat verhaal dat er bij ons robotpony's worden afgericht is absoluut niet waar. DAt komt voort uit een gerucht, maar er was dus een soort van paarden fluisteraar bij ons op de manege, dus soms wel een harde aanpak had maar zeker niet de paarden pijn deed. Zo werd er bijvoorbeeld een plastic zak aan het halster vast gemaakt, en daar schrokken ze gewoon niet van... als het gewoon lieve pony's zijn met af en toe een streek zijn het nog geen robotpony's. Ik heb sinds een week ook een nieuwe pony, ook 1tje die bij die meneer alles heeft geleerd en ook zij heeft wel een een streek.....

Punkrocker # 7
Gek # 17

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 18:49

annepan schreef:
owja, ik wou nog even melden dat we ander zand hebben gekregen en dat dat nu een paar keer per week wordt geegd en dat het nat wordt gemaakt met water en het dus niet meer hard is....

ik kan trouwens het profiel van Kwitny niet vinden, 1 van jullie misschien wel?



Het is kwitnie, dan vind je het wel Lachen

renske
Berichten: 652
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 18:52

Mijn vriendin had daar paar jaar geleden tijdens ponykamp een liefdesgedicht aan hem moeten schrijven Tong uitsteken

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:24

Hmm ik heb een klote-verhaal gehoord over hem van een kennis van ons, die daar een pony heel lang op wedstrijden (volgens mij M2) e.d. uitbracht voor hem. Op een dag kwam ze daar en toen zei Jan dus dat ie op de markt verkocht werd, ze is toen heel snel naar de markt toegereden en heeft toen gehoord dat ie net met de slager mee was..

Verder heb IK geen ervaringen met hem, vind alleen dat ie op een heel 'aparte' manier springt.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:01

Haha ja zijn springhouding, heb eens een foto gezien, enkels bijna op de rug van het paard *LOL* Mijn vriend heeft menlessen bij Jan Dolfing. Dan verliep behoorlijk rommelig, vooral in het begin, ok het tuig is niet zo super en laatstliep een paard weg met het kret (ehm lamoen in het nederlands?), omdat die niet goed aan de wagen bevestigd was... En het paard waar hij mee ment loopt al minstens 4 weken met 3 ijzers, hij gaat ook gewoon over de verharde weg met huifkartochten mee..
Tja, dat zijn dan dingen waar ik dan weer op let...
De sfeer lijkt verder wel prima!

Faber quisque fortunae suae

callippo

Berichten: 3195
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:09

Heb er een tijdje terug een studentenwedstrijd gehad. Leuke paardjes hebben ze daar! Verder niet echt gelet op hoe ze gehouden worden. De les die er 's ochtends was, was wel OK, instructeur ging soms in een hoek staan en gaf iedere voorbijkomende ruiter 1 tip over zijn houding. En ook deden ze afwisselende galopoefeningen (aanspringen tussen 2 pionnen op een cirkel) wel hele grote groep, 12 man ofzo...

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anouk_H, Brusi06, ComscoreBot, Dennenboom, jaap_2005, Larissajulia, Tess1 en 89 bezoekers