Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
MarijeR schreef:Wij hebben een DAF 400.
Laadvermogen op papier is nog altijd 870 kilo, voldoende voor 1 ponymerrie met veulen of 2 niet al te dikke volwassen pony's.
Voor ons dus ideaal. Zeer veel ruimte binnen, pony's reizen heel comfortabel en ook nog een aparte zadelkamer/kleedruimte die echt ruim is.
Voor ons echt geen gedoe meer in een altijd_net_te_krappe_trailer...
rockey schreef:wij hebben er ook wel een te koop zie profiel
kaj schreef:Als ik me niet vergis is dat er toch echt geen voor b-rijbewijs Enne de prijs van zo'n wagen ligt ook ver boven mijn budget ben ik bang
Die van Ludje had ik ook al gezien maar deze is helaas te hoog voor mij.
Ik zoek echt een wagentje dat erg laag is. Dus een omgebouwde bestelbus ipv vrachtwagen. Scheelt zeker 20cm in hoogte en dat is precies genoeg voor mij.
ikke schreef:Volgens mij heb jij ernstig last van klokken en klepels. De 60-dagen kaart bestaat al sinds jaren niet meer. Daar is het 1/4-tarief voor in de plaats gekomen. Je betaald het tarief van 3 maanden en je mag het hele jaar onbeperkt rijden. Let er wel op dat je verzekering dat ook vindt!
Deze regeling zal waarschijnlijk niet worden opgeheven, maar 3000kg auto op Diesel blijft een dure grap.
Daarnaast vind ik die klein-rijbewijs gebakjes een gevaar op de weg, ze zijn standaard overbeladen, je hebt aan 500-700kg laadvermogen ECHT te weinig. Bovendien zijn ze vaak zo rot als een mispel EN peperduur.
Ga voor groot rijbewijs, koop een klein vrachtwagentje en voor 60 euro per jaar (1/4 tarief) ben je koopman, tel eens uit hoe vlot je dat kunt terugverdienen.
De Mercedes 600-serie is in NL veelal op klein rijbewijs te koop, maar als je de volle toegestane capaciteit gebruikt, dan mag ie 5600kg wegen, bij 2800kg eigen gewicht, tel uit je winst...........
ikke schreef:Waarom dat gefrot op de cm? Het onmogelijke zoeken is natuurlijk ook een kunst........
.
Jasper schreef:
Paardenvoertuig
Houders van vrachtauto's, trailers en aanhangwagens kunnen in aanmerking komen voor het kwarttarief als de vrachtauto, trailer of aanhangwagen:
is ingericht voor het vervoer van paarden voor de paardensport; en
uitsluitend niet-beroepsmatig wordt gebruikt;
niet meer dan 60 dagen per jaar wordt gebruikt.
Om voor dit kwarttarief in aanmerking te komen, moet u een schriftelijk verzoek indienen. In dit verzoek moet u verklaren dat de vrachtauto, trailer of aanhangwagen is ingericht voor het vervoer van paarden, niet beroepsmatig voor de paardensport wordt gebruikt en niet meer dan 60 dagen per jaar wordt gebruikt. De Belastingdienst kan dit controleren op basis van de administratie van de houder van het voertuig.
Als u vrijstelling wilt aanvragen, moet u een schriftelijk verzoek indienen bij de Belastingdienst/Centrale administratie. Gebruik hiervoor het formulier 'Verzoek Motorrijtuigenbelasting (gedeeltelijke) vrijstelling'.
rina schreef:
er zijn zo uit mijn hoofd maar 2 kleine vrachtautootjes die 2 paarden mogen laden met een B-rijbewijs, 1 daarvan is de Mitsubishi Canter.
die zijn nl van zichzelf zo laag in eigengewicht dat ze nog laadvermogen overhouden.
Maitu schreef:Ik heb een paard wat eeen beetje lastig laadt, en dat is bijzonder irritant aangezien ik bijna altijd allleen op stap moet. Zo'n wagentje waar de paarden aan de zijkant geladen moeten worden zou voor mij echt ideaal zijn (kan ik het alleen doen). Echter mijn vriend vindt zo'n tweepaards wagentje levensgevaarlijk; hoe zit het met de bescherming als je van achter aangereden wordt? Wat als een paard slaat- bij ons heeft een paard ooit door de achterklep van de trailer heen geslagen- bij zo'n zijlader reizen ze achterstevoren.....
En hoe is de wegligging bij bochten? Stuurt het makkelijk? Staan de paarden confortabel?
En waarom bedenkt men in hemelsnaam geen oplossing voor al die mensen en paarden met laadproblemen? Het grootste probleem is eigenlijk dat je niet op twee plaatsen tegelijk kunt zijn; voor vasthouden, emn achter de stang dicht doen......