2-paards vrachtwagen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsgierig
Berichten: 9
Geregistreerd: 11-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 10:58

Ik heb eens geïnformeerd bij Anemone naar een tweedehands Renault Master. Op deze stond flink wat kilomters en was 8 jaar oud. Hij moest toen nog 19.500 euro kosten. Flink wat geld dus

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:21

kaj schreef:
Helaas wel ja...

Nieuw denk dan maar aan zi'n 50.000 euro en tweedehands is het al niet veel beter. De renault master uit 1990 welke op hun site staat kost al meer dan 20.000 euro.

Perfecte wagen en ook exact wat ik zoek maar helaas die prijzen Verdrietig

my god Bloos!

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:49

Ik ben ook een tijdje op zoek geweest naar een 2e hands 2 paardvrachtwagen. De goedkopere zijn ouwer als 25 jaar dus belastingvrij heb je ook geen gedoe met grijs kenteken *LOL*

Het is wel een mooie oplossing een vrachtwagen....

ikke

Berichten: 37611
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 14:04

wouterpaard schreef:
Ik ben ook een tijdje op zoek geweest naar een 2e hands 2 paardvrachtwagen. De goedkopere zijn ouwer als 25 jaar dus belastingvrij heb je ook geen gedoe met grijs kenteken *LOL*

Het is wel een mooie oplossing een vrachtwagen....

Alleen het probleem met het laadvermogen blijft.......

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 14:21

Ik zoek zelf een wagen voor alleen mijn e-pony dus veel laadvermogen heb ik niet nodig maar het valt me inderdaad wel op dat er ontzettend veel wagens als tweepaards worden aangeboden terwijl je er hooguit 500 kilo op mag laden.

Tja dat wordt lastig.

Ik heb zelf dus weinig problemen omdat bijna elke wagen wel 1 e-pony kan hebben.
Alleen ik zoek weer een leuk klein wagentje vanwege het parkeren en dergelijke maar ja niet te vinden.

Sonja heeft een leuk wagentje maar helaas is het onderhoud daarvan te lastig voor mij. Bij een garage is het onbetaalbaar en ik heb nog geen beunhaas gevonden... (of een geldboom ook altijd goed Haha! )

Ach ja ik zoek even verder, wanneer was de volgende trekking van de staatsloterij ook alweer? Knipoog Tong uitsteken

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 14:22

Wij hebben een DAF 400.
Laadvermogen op papier is nog altijd 870 kilo, voldoende voor 1 ponymerrie met veulen of 2 niet al te dikke volwassen pony's.
Voor ons dus ideaal. Zeer veel ruimte binnen, pony's reizen heel comfortabel en ook nog een aparte zadelkamer/kleedruimte die echt ruim is.
Voor ons echt geen gedoe meer in een altijd_net_te_krappe_trailer...

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:49

Hier op bokt staat trouwens een 2 paard vrachtwagen te koop (van Ludje op bokt Knipoog )

Maar ik vind het echt hele mooie handige wagens

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:24

wij hebben er ook wel een te koop Knipoog zie profiel

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 17:20

MarijeR schreef:
Wij hebben een DAF 400.
Laadvermogen op papier is nog altijd 870 kilo, voldoende voor 1 ponymerrie met veulen of 2 niet al te dikke volwassen pony's.
Voor ons dus ideaal. Zeer veel ruimte binnen, pony's reizen heel comfortabel en ook nog een aparte zadelkamer/kleedruimte die echt ruim is.
Voor ons echt geen gedoe meer in een altijd_net_te_krappe_trailer...

Bedenk wel dat als je laadvermogen 870 kg is, je niet alleen de paarden moet rekenen, maar ook de mensen en de bagage van zowel mens en paard. Reken per mens inclusief bagage maar rustig 100 kg. Misschien moet je toch nog eens narekenen of je dan 2 pony's kunt laden.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 17:23

rockey schreef:
wij hebben er ook wel een te koop Knipoog zie profiel


Als ik me niet vergis is dat er toch echt geen voor b-rijbewijs Knipoog Enne de prijs van zo'n wagen ligt ook ver boven mijn budget ben ik bang Schijnheilig

Die van Ludje had ik ook al gezien maar deze is helaas te hoog voor mij.
Ik zoek echt een wagentje dat erg laag is. Dus een omgebouwde bestelbus ipv vrachtwagen. Scheelt zeker 20cm in hoogte en dat is precies genoeg voor mij.

ikke

Berichten: 37611
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 17:35

kaj schreef:
Als ik me niet vergis is dat er toch echt geen voor b-rijbewijs Knipoog Enne de prijs van zo'n wagen ligt ook ver boven mijn budget ben ik bang Schijnheilig

Die van Ludje had ik ook al gezien maar deze is helaas te hoog voor mij.
Ik zoek echt een wagentje dat erg laag is. Dus een omgebouwde bestelbus ipv vrachtwagen. Scheelt zeker 20cm in hoogte en dat is precies genoeg voor mij.

Waarom dat gefrot op de cm? Het onmogelijke zoeken is natuurlijk ook een kunst........
En wat is er mis met C-rijbewijs? Als dat grijze kenteken-gezeik doorzet, dan wil jij niet weten wat die paardenwagentjes op B-rijbewijs gaan kosten. Bovendien hoef je je met een C-rijbewijs bak nooit meer druk te maken over je laadvermogen.
Kijk hier eens voor de grap: http://www.kleyn.com/product_summary.as ... 107&bu=VAN
Let wel, de wagen heeft zo weinig laadvermogen omdat ie zonodig op B-rijbewijs moest. Even om laten keuren en je hebt 2300kg laadvermogen!!! Probeer maar eens een paardenwagen van die leeftijd te vinden voor die prijs.

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:43

ikke schreef:
Volgens mij heb jij ernstig last van klokken en klepels. De 60-dagen kaart bestaat al sinds jaren niet meer. Daar is het 1/4-tarief voor in de plaats gekomen. Je betaald het tarief van 3 maanden en je mag het hele jaar onbeperkt rijden. Let er wel op dat je verzekering dat ook vindt!
Deze regeling zal waarschijnlijk niet worden opgeheven, maar 3000kg auto op Diesel blijft een dure grap.
Daarnaast vind ik die klein-rijbewijs gebakjes een gevaar op de weg, ze zijn standaard overbeladen, je hebt aan 500-700kg laadvermogen ECHT te weinig. Bovendien zijn ze vaak zo rot als een mispel EN peperduur.
Ga voor groot rijbewijs, koop een klein vrachtwagentje en voor 60 euro per jaar (1/4 tarief) ben je koopman, tel eens uit hoe vlot je dat kunt terugverdienen.
De Mercedes 600-serie is in NL veelal op klein rijbewijs te koop, maar als je de volle toegestane capaciteit gebruikt, dan mag ie 5600kg wegen, bij 2800kg eigen gewicht, tel uit je winst...........

Allereerst hartelijk dank voor het buitengewoon vriendelijk openingscommentaar.

Ik citeer dan maar maar van de Belastingdienst zelf. Te vinden op http://www.belastingdienst.nl


Paardenvoertuig
Houders van vrachtauto's, trailers en aanhangwagens kunnen in aanmerking komen voor het kwarttarief als de vrachtauto, trailer of aanhangwagen:

is ingericht voor het vervoer van paarden voor de paardensport; en
uitsluitend niet-beroepsmatig wordt gebruikt;
niet meer dan 60 dagen per jaar wordt gebruikt.
Om voor dit kwarttarief in aanmerking te komen, moet u een schriftelijk verzoek indienen. In dit verzoek moet u verklaren dat de vrachtauto, trailer of aanhangwagen is ingericht voor het vervoer van paarden, niet beroepsmatig voor de paardensport wordt gebruikt en niet meer dan 60 dagen per jaar wordt gebruikt. De Belastingdienst kan dit controleren op basis van de administratie van de houder van het voertuig.

Als u vrijstelling wilt aanvragen, moet u een schriftelijk verzoek indienen bij de Belastingdienst/Centrale administratie. Gebruik hiervoor het formulier 'Verzoek Motorrijtuigenbelasting (gedeeltelijke) vrijstelling'.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:46

ikke schreef:
Waarom dat gefrot op de cm? Het onmogelijke zoeken is natuurlijk ook een kunst........
.



Het is geen vrijwillige keus dat cm geneuzel hoor

Maar om de wagen hier te kunnen parkeren mag deze nou eenmaal niet te hoog zijn.

Helaas heb ik al eerder ondervonden dat er hier een erg fanatieke milieuambtenaar rondrijd die al op dag 1 dat ik een wagentje er had staan met een cm langskwam.
Echt zielig maar ja ik moet het er maar mee doen.
Vandaar dat zo'n klein wagentje voor mij noodzakelijk is.
Plus het feit dat ik toch maar 1 pony mee hoeft te nemen dus wat dat betreft hoeft de wagen ook niet groot te zijn.

Die link van jou is trouwens een leuk wagentje!
Alleen ik heb geen idee wat de kosten voor het ombouwen van zo'n wagentje zijn...

Maar evt is c-rijbewijs geen probleem. (mijn broer is vrachtwagenchauffeur dus de chauffeur heb ik al Cool ) maar de grootte van een wagen is voor mij op dit moment nog wel een probleem. Ik ben al aan het rondkijken voor een andere oplossing mbt parkeren dan is mijn keus weer groter. Echter op dit moment moet ik het ermee doen.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:16


cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:18


cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:20


cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:21


cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:24


ikke

Berichten: 37611
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:51

Jasper schreef:

Paardenvoertuig
Houders van vrachtauto's, trailers en aanhangwagens kunnen in aanmerking komen voor het kwarttarief als de vrachtauto, trailer of aanhangwagen:

is ingericht voor het vervoer van paarden voor de paardensport; en
uitsluitend niet-beroepsmatig wordt gebruikt;
niet meer dan 60 dagen per jaar wordt gebruikt.
Om voor dit kwarttarief in aanmerking te komen, moet u een schriftelijk verzoek indienen. In dit verzoek moet u verklaren dat de vrachtauto, trailer of aanhangwagen is ingericht voor het vervoer van paarden, niet beroepsmatig voor de paardensport wordt gebruikt en niet meer dan 60 dagen per jaar wordt gebruikt. De Belastingdienst kan dit controleren op basis van de administratie van de houder van het voertuig.

Als u vrijstelling wilt aanvragen, moet u een schriftelijk verzoek indienen bij de Belastingdienst/Centrale administratie. Gebruik hiervoor het formulier 'Verzoek Motorrijtuigenbelasting (gedeeltelijke) vrijstelling'.



Fijn en hoe wil de belastingdienst dat die administratie eruit ziet?
De kaart bestaat niet meer, als particulier ben je niet tacho-plichtig en over de plicht tot administratie heb ik ook niks teruggevonden in de oude papieren, toen de hele bende werd opgedoekt.

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 21:34

rockey schreef:
wij hebben er ook wel een te koop Knipoog zie profiel

Wow das wel een mooie maar denk een hele dure????

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:39

www.nuyts.nl

mijn vader maakt deze vrachtwagens.

vraag het en het wordt voor je gemaakt. ik vind ze zelf echt super.
alle kleuren/indelingen/materiaal mogelijk.

bel gerust voor meer info.

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 09:30

Ik heb een paard wat eeen beetje lastig laadt, en dat is bijzonder irritant aangezien ik bijna altijd allleen op stap moet. Zo'n wagentje waar de paarden aan de zijkant geladen moeten worden zou voor mij echt ideaal zijn (kan ik het alleen doen). Echter mijn vriend vindt zo'n tweepaards wagentje levensgevaarlijk; hoe zit het met de bescherming als je van achter aangereden wordt? Wat als een paard slaat- bij ons heeft een paard ooit door de achterklep van de trailer heen geslagen- bij zo'n zijlader reizen ze achterstevoren.....
En hoe is de wegligging bij bochten? Stuurt het makkelijk? Staan de paarden confortabel?

En waarom bedenkt men in hemelsnaam geen oplossing voor al die mensen en paarden met laadproblemen? Het grootste probleem is eigenlijk dat je niet op twee plaatsen tegelijk kunt zijn; voor vasthouden, emn achter de stang dicht doen......

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:12

rina schreef:


er zijn zo uit mijn hoofd maar 2 kleine vrachtautootjes die 2 paarden mogen laden met een B-rijbewijs, 1 daarvan is de Mitsubishi Canter.
die zijn nl van zichzelf zo laag in eigengewicht dat ze nog laadvermogen overhouden.



Mijn MB406 weegt 2450, dus daar kan nog 1000 kilo bij. Mijn paard weegt 470 kilo (1.65), dus ik kan er echt twee meenemen. Helaas heb ik er maar 1 paard Haha!

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:41

Maitu schreef:
Ik heb een paard wat eeen beetje lastig laadt, en dat is bijzonder irritant aangezien ik bijna altijd allleen op stap moet. Zo'n wagentje waar de paarden aan de zijkant geladen moeten worden zou voor mij echt ideaal zijn (kan ik het alleen doen). Echter mijn vriend vindt zo'n tweepaards wagentje levensgevaarlijk; hoe zit het met de bescherming als je van achter aangereden wordt? Wat als een paard slaat- bij ons heeft een paard ooit door de achterklep van de trailer heen geslagen- bij zo'n zijlader reizen ze achterstevoren.....
En hoe is de wegligging bij bochten? Stuurt het makkelijk? Staan de paarden confortabel?

En waarom bedenkt men in hemelsnaam geen oplossing voor al die mensen en paarden met laadproblemen? Het grootste probleem is eigenlijk dat je niet op twee plaatsen tegelijk kunt zijn; voor vasthouden, emn achter de stang dicht doen......


Ik heb een tweepaard vrachtwagen (mercedes 608) gehad. Het was een zijlader. De kleine living (mét keuken) zat achterin. We hebben nooit een aanrijding o.i.d. meegemaakt, maar naar mijn gevoel stonden de paarden heel veilig tijdens zo'n aanrijding. Het enige waar wij dus niet blij mee waren, is dat de klep maar aan 1 kant open gaat. In NL. is veel water (kanalen etc.) en onze enige angst was dat als we onverhoopt te water zouden raken, de wagen op de kant van de klep zou kiepen en de paarden dus gewoon zouden verdrinken.

In je eentje kun je makkelijk een lastig te laden paard inladen. Maar.... bij een lastig te laden paard kun je beter altijd even zorgen voor hulp.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:54

een trailer met een lage instap en aan de voorkant een opening zou ik dan eerst uitproberen voor zo'n slechte lader, wie zegt dat ie op de vr8wagen wel zo oploopt?