waarom touw halster

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Mayo_

Berichten: 1219
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Hoofddorp[Noord-Holland]

waarom touw halster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 20:37

Ik wou graag weten waarom jullie touwhalsters beter vinden als gewone halsters want jullie hebben het er steeds over, maar niet over waarom jullie ze nou zo goed vinden.

ik ga er misschien ook een kopen of zelf maken omdat ik ze mooi vind maar handig is toch weer iets anders met al die knopen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:42

Touwhalsters werken scherper in op het paardenhoofd. Ze zijn een hulpmiddel dat bij de Natural Horsemanship vaak wordt gebruikt, en maken het mogelijk dat je met hele minieme aanwijzingen het paard kan sturen. Helaas is dit halster overgewaait en wordt vaak ten onrechte gezien als stoer. Mensen vinden het geloof ik luxe staan als er zo min mogelijk halster om het hoofd van het paard zit. Je mag een paard aan een touwhalster ook niet vastzetten. Als je niet aan NH doet, doe je paard een plezier en koop een gewoon halster. Vindt hij veel fijner, en daar kun je hem mee vastzetten en ook op het land zetten. Met een touwhalster mag je dat niet.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:50

Ik rij vaak buiten met mn touwhalster, heb t idee dat ik dan toch iets meer te zeggen heb dan met een gewoon halster..

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:54

Cassidy schreef:
Touwhalsters werken scherper in op het paardenhoofd. Ze zijn een hulpmiddel dat bij de Natural Horsemanship vaak wordt gebruikt, en maken het mogelijk dat je met hele minieme aanwijzingen het paard kan sturen. Helaas is dit halster overgewaait en wordt vaak ten onrechte gezien als stoer. Mensen vinden het geloof ik luxe staan als er zo min mogelijk halster om het hoofd van het paard zit. Je mag een paard aan een touwhalster ook niet vastzetten. Als je niet aan NH doet, doe je paard een plezier en koop een gewoon halster. Vindt hij veel fijner, en daar kun je hem mee vastzetten en ook op het land zetten. Met een touwhalster mag je dat niet.


Je hebt het weer eens perfect verwoord Cassidy.
Rij zelf NH op mijn haf...rij ook wel met hoofdstel, maar ook met touwhalster. Maar ik zie vele mensen die het leuk vinden om het om te hebben...bijv. bij shetlanders ofzo ow het staat zo gaaf...zie ook paar meiden hier in de buurt touwhalsters hebben en ze daar idd regelmatig aan vast zetten.
Ik zet mijn paard nooit vast ik vertrouw er op dat ze er niet vandoor gaat.

_Mayo_

Berichten: 1219
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Hoofddorp[Noord-Holland]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 12:03

bedankt voor de reacties.
ik denk dat ik het maar gewoon bij mijn gewone halster hou.
ik had al zo een vermoeden dat het vooral hier voor werd gebruikt. ik doe het dus gewoon met mijn eigen halster zodat ze gewoon het land op kunnen en worden vast gezet. vind het wel erg zielig dat sommige mensen ze gewoon vast zetten als ze zich kunnen verwonden.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 12:12

idd een touwhalster word alleen gebruikt bij nh zoals bij emiel voest. en dus niet zomaar omdat het mooi staat en om aan vast te zetten is helemaal niet de bedoeling.het is alleen om beter met je paard overweg te kunnen.met het sturen enz. zodat je meer te vertellen hebt dan een gewoon halster.