Waarvoor staat de * in CDI*** / CDI3*?

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ragne

Waarvoor staat de * in CDI*** / CDI3*?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 22:24

Dat vraag ik me af. CDI staat voor internationale dressuurwedstrijden (even vrij vertaald Knipoog ), maar waarvoor staan die sterretjes ***?

Ik weet dat bij eventing de sterretjes staan voor een bepaalde moeilijkheidsgraad, maar hoe zit dit met dressuur?
(-W) staat voor wereldbeker en wedstrijden voor Junioren (J) en Young Riders (YR) worden zo aangeduid.

Maar ik zie sterretjes!! **/ ***/ **** of 2*/ 3*/ 4*...
wie weet wat ze betekenen bij internationale dressuurwedstrijden!?

voor wie echt niet weet waar ik het over heb, check bijvoorbeeld de internationale kalender op de KNHS-site

www.dressagedirect.com
Ragne eindstand Z1+3 :D --> nu met pensioen *\o/* nieuwe heldin = Wallenka! Nu M1+5

Zep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:31

heeft te maken met het soort klassen dat uitgeschreven wordt, en daarmee de zwaarte van het concours.

CDI* is volgens mij internationaal lichte tour, maar zeker weten doe ik het niet.

Check even de FEI site, daar staat het op uitgelegd.

dressuurinstructie in Overijssel, mail voor meer informatie: louise@equimotion.nl

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 22:36

Ja thanks, maaarrr, ik zit al een tijdje naar de FEI-site te staren en ik kan het dus gewoon niet vinden.
Vandaar dat ik het hier eens even ging vragen..
maar ik ga wel even verder zoeken!
het zou wel logisch zijn als het met de zwaarte van het concours te maken zou hebben
dat vermoeden had ik al, nu nog de exacte betekenis!
bedankt! OK dan!

www.dressagedirect.com
Ragne eindstand Z1+3 :D --> nu met pensioen *\o/* nieuwe heldin = Wallenka! Nu M1+5

Zep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:51

dressuurinstructie in Overijssel, mail voor meer informatie: louise@equimotion.nl

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie