hoe kan ik over deze angst heen komen?

Moderators: Neonlight, Amaryllis, Just_Sannee, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

boeflover

hoe kan ik over deze angst heen komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 20:24

ik vind het doodeng om vip zn achterbenen op te tillen! vip is dus mn twenter, maar hij kan af en toe flink uithalen als je zn hoeven uit wilt krabben. dat vind ik doodeng en ik begin al te beven nog voordat ik zn voet oppak. daarom doe ik het ook niet, want dan trapt hij juist(hij vind het nl. nog een beetje eng van zichzelf, dus dan met zo'n neuroot ernaast..) (heeft de hoefsmid ook al tegen me gezegt) maar nu heeft het geval dus mok, linksachter(waar hij juist het snelste trapt...) en durf het er echt niet op te smeren eigenlijk.. (nu gaan we het de staleigenaar vragen om dat te doen).
ik wil heel graag van deze angst af komen, maar heeft iemand tips hoe ik er overheen zou kunnen komen? op andere paarden oefenen zal weinig zin hebben, want dat durf ik wel gewoon(tenzij ik weet dat ze ook wat doen..)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:44

Ik denk dat je toch echt veel moet oefenen! Lachen
Desnoods eerst met z'n andere hoeven, die je het meeste vertrouwd, en als dat goed gaat, kan je af en toe een keertje de andere hoef meepakken, en dan zal je zien dat het denk ik goed gaat! Als je dat niet durft, kan je het aan iemand anders vragen, en als je dan ziet bij dat persoon dat het wel goed gaat, durf jij het misschien ook sneller! Succes ermee! OK dan!

No other woman will ever catch my eye
    You're for keeps
    No matter what life throws at us
    Together we'll get by

:+:

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:56

Begin eerst eens met het paard van top tot teen te poetsen met een zachte borstel, steeds lager tot uiteindelijk zijn hoef

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:04

Doe alles stap voor stap. Begin inderdaad eens met rustig zijn benen borstelen. Ga dan eens met je hand over zijn benen. Gaat dat goed pak dan zijn been eens vast ( zonder op te tillen). Gaat alles goed ga dan een stapje verder en til zijn beentje even op. Hou eventueel zijn staart vast daaraan kan je wel merken als hij iets van plan is.

Lenrieta v. Ulster
Unieta sport drs v.Kennedy dressuur Z2+24, springen B+43, L+8.
Walk on Top v. Ooseven ZZ Licht + 5 Te koop
Havalieta v. Bodinus mag nog even genieten van haar jeugd

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:04

je komt idd alleen van die angst af als je met je eigen paard aan de gang gaat want zoals je zelf al zegt bij andere paarden heb je helemaal geen angst.
ik zou er iemand bij halen die het wel durft en je paardje ook op zijn plaats kan zetten, dus goed vast houdt, en niet opgeeft tot je paardje rustiger is. ik zou diegene dan een tijdje laten oefenen met jou paard (wel zelf erbij zodat je het wel allemaal meemaakt) en daarna zelf weer eens proberen, in elk geval wel zelf de andere benen doen
succes
het duurt denk ik wel even voor je van de angst af bent, maar gewoon volhouden en met wat hulp lukt hel wel hoor!

momenteel paardloos

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:10

dat had ik ook met de twenters die ik verzorgde, ze konden geen voetje geven en kregen nooit echt de aandacht (ook niet op stal). ze werden met zijn 2en maar in een weiland geflikkerd en zoek het zelf maar uit zei de eigenaar.

ik en een vriendin zijn er toen vaak heen geweest, we hebben ze veel geborsteld en mee aan het halster gelopen door het weiland, tot ze ons echt gingen vertrouwen.
toen we gingen beginnen met het voetje geven stond er 1 bij het hoofd, aiiend en spreken tegen het paard de ander ging met de zachte borstel over de achterhand naar het been en vroeg voetje. ze pakte het eigenlijk allebei goed op.

jij vind het nu eng, maar misschien kan je ook met zijn 2en te werk gaan voor het probleem wat jij hebt? alleen is altijd wel moeilijker, succes!!

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:14

Zorg er in eerste instantie voor dat JIJ strategisch staat. Dus dat je makkelijk weg kan springen. Ga naast het paard staan met je gezicht langs zijn billen kijkend. Til de voet naar je toe. Zorg ervoor dat je lijf altijd naast of net voor de voet blijft (van de voorkant uit gezien) en probeer de voet niet los te laten, wat hij ook doet!

Als je zo staat heb je de minste kans de klap op te vangen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie