Bang voor water ... (of misschien toch niet?)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mel_kreeft

Berichten: 755
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Warwick University (en in de vakanties in Sassenheim)

Bang voor water ... (of misschien toch niet?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 17:58

Hoi allemaal!
mijn verzorgspaard vertikt het om door plassen met <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=water&v=56">water te lopen. Ik heb alleen niet het idee dat hij bang is voor <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=water&v=56">water, omdat ik hem van de zomer een aantal keren heb afgespoeld en hij bleef gewoon heel rustig en kalm staan.
Nou is het probleem dus dat er bij het weiland + de bak nog al veel plassen met <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=water&v=56">water zijn, en ik heb eigenlijk niet zo veel zin om een kilomter om te lopen omdat meneer het vertikt om zijn "voeten" nat te krijgen.
Hebben jullie paarden dit probleem ook wel eens gehad?? Heeft iemand misschien handige tips voor mij, zodat hij een langzamer hand misschien wel door de plassen wil lopen?

groetjes mellietjuh Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 18:00

Er zijn veel paarden wat er geen probleem mee hebben om lekker gedoucht te worden maar waterplassen vreselijk vinden!

Tot nu toe is het me wel nog altijd gelukt om die paarden er toch doorheen te krijgen maar daar moet je een beetje handigheid in hebben. Dat valt vanaf de computer niet te leren.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 18:53

Waterplassen zijn heen anders als gewoon afspoelen.
Als hij een waterplas ziet weet hij niet hoe de bodem daarin heeft. Hiervoor zal jij hem vertrouwen moeten geven. Als je paard jouw 100% vertrouwd zal hij erdoorheen gaan er op jou vertrouwen dat hij niet tot zijn schoft in een gat komt te staan als hij in de plas loopt.

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 18:58

Heeft mijn paard ook, maar dan anders Knipoog Als ik aan het rijden ben gaat er er bijna niet doorheen, maar als ik aan de hand met hem loop, of in de wei gaat hij er wel door Haha!

Meestal ben ik lang aan het proberen hem erdoor te krijgen, en als ik eht opgegeven heb en er niet meer op let, gaat hij erdoor Knipoog
gewoon goed opgesloten houden tussen 2 teugels en benen en volhouden Lachen

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 20:58

Een paar keer aan de hand doen, kan ook helpen. Kan hij zien dat jij er ook gewoon doorheen loopt. Als hij het dan wel doet en niet als je erop zit, zou ik net als Tamaraatjuh het paard goed opgesloten houden tussen teugels en benen.

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:42

Zoek eens een plas op waar hij er niet lang kan aan de zijkanten, loop dan voor hem uit dwars door de plas heen, neem ook wat lekkers mee. Je kan als hij je niet volgt nog iemand erachter laten lopen die hem wat opdrijft, maar als hij echt gaat staken ligt het toch aan het vertrouwen in jouw. Dat vertrouwen kan je wel verbeteren door andere dingen op te zoeken die hij eng vind maar waar hij met jouw overtuigingskracht wel langs wil.
Zodra hij maar een voet in de plas zet geef je hem een uitbundige beloning (met je stem, je houding en een snoepje) En dan 2 dagen later doe je het nog eens. Heeft hij het een paar keer goed gedaan dan vraag je eens 2 voorvoeten en zo bouw je het uit tot hij er helemaal door heen loopt.
Begin ook met een smalle plas, maar niet zo smal dat hij eroverheen kan springen Tong uitsteken
Veel succes Lachen

mel_kreeft

Berichten: 755
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Warwick University (en in de vakanties in Sassenheim)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 21:12

dankje wel voor de reacties allemaal! ik ga de tips wel proberen! Haha!