stubben siegfried, ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

stubben siegfried, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 16:14

van de week heb ik een daaleman springzadel gekocht, helaas past deze niet op mijn paard Verdrietig aangezien ik niet de boom wilde laten verbreden (dat schijnt behoorlijk ten koste te gaan van je zadel) kon ik hem inruilen bij de ruitersportzaak van mijn staleigenaar.
ik krijg korting omdat ik met eef bij hem in pension sta OK dan!

ik kan hem inruilen op een gloednieuwe stubben siegfried CS-K2. vanavond wordt die gepast op eef en mag ik hem ook uitproberen.

wie heeft ervaringen met dit zadel? hoe ligt op het op jullie paarden? hoe zit het? kan je er ook lange buitenritten mee maken, of krijg je dan last van je kont? blijft het zadel mooi bij gebruik?

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:17

Ik heb er een, sinds een jaar. Super zadel, ik reed er meteen op weg of ik nooit anders gedaan had. Het ligt prima op onze twee paarden, en ik heb het ook veel gebruikt voor dressuurwerk (zelf een proef laatst). Ik rijd er dus ook graag mee buiten, maak dan wel mijn beugels iets langer, dan echte springmaat. Bij mij blijft het mooi, wel goed bijhouden met invetten e.d. Ik zal een paar foto's opduiken voor je

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:18

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 16:20

klinkt goed Haha! onderhouden is natuurlijk logisch. in het begin even goed vetten en dan netjes bijhouden met hamanol.
ben heel benieuwd vanavond Haha!
ik krijg dan het zwarte model met het bruine lijnte en de bruine kussens

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

bergerac
Berichten: 444
Geregistreerd: 10-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:21

Ik vind het ook een super zadel!! Ik leg het zadel ook wel op meerdere paarden. Ik heb er zelfs nog een aantal dressuurwedstrijden mee gereden! Die zadels gaan jaren mee.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 16:23

is er ook iemand die dit zadel op een fries heeft liggen?? ik neem aan dat dat met de juiste bommaat gewoon moet kunnen toch?

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 17:05

Ik heb een Siegfried van ong. 25 jaar oud en die is nog prima, je kunt dus voorlopig vooruit als je een nieuwe koopt Haha!
Ik vind 'm zelf voor echt lange ritten niet comfortabel genoeg, maar zo'n oud ding is natuurlijk ook keihard en ik rij me nogal snel open, een nieuwe is vast beter!

Nulla tenaci invia est via

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:01

In Drenthe hebben we een Stubben Siegfried op de paarden liggen, dus ook op de Friezen. Zadel heeft een wijde kamer en past redelijk vaak, maar niet altijd. Ik heb het idee dat ie bij sommige paarden de schoudervrijheid belemmert. Op 'gewone' paarden is het trouwens een erg prettig zadel. Gewoon kijken of ie past.
Maarre, is die Daaleman dan nog in zo'n fantastische staat dat
die staleigenaar een nieuwe Stubben erop ruilt?

Zowel de oude als de nieuwe Siegfried's zijn oerdegelijk, misschien wel de sterkste zadels die stubben maakt, je komt ze echt nog heel veel tegen ook oude. Ik vind (ook de nieuwe) vrij hard, maar dat heb ik altijd met Stubben.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 20:24

ik moet 200 euro bijbetaling geven. ik krijg 150 euro korting Haha!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:37

Oh, das wel lekker *LOL*

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

marlo
Berichten: 1356
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:20

stubbens zijn sowiezo goede zadels en gaan jaren mee, en ze liggen op veel paarden goed. ik heb zelf een stubben roxanne springzadel, ik moet erg wennen aan zo'n zadel, maar jij hebt al een springzadel, dus ik denk dat je er wel lekker op zal rijden. een stal genote van me die altijd op dressuurzadels rijd, hheft 1 keer op mijn springzadel gereden en vond het wel lekker zitten

momenteel paardloos

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:37

Ik heb een Stubben Siegfried op mijn haflinger liggen, wel een VSD en dus geen CS-K2. Ik heb hem nu 3 jaar en ben supertevreden, ik behandel hem wel vaak met hamanol.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 en 118 bezoekers