Cheyenne rukt steeds Halster of Halstertouw af!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Cheyenne rukt steeds Halster of Halstertouw af!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 18:31

Ik verzorg een hele leuke Quarter Horse waarmee ik western rijd, kijk maar in me profiel.
Het is echt hét paard van me dromen, merrie van 6 jaar en ontzettend lief en braaf. Kan alles met haar! Ze is echt betrouwbaar en staat al te trappelen om te rijden. Ze weigert nooit.
Alleen 1 iets minder leuk ding.
Als ik haar vast zet om te poetsen en ze doet bevoorbeeld iets niet goed bevoorbeeld voet weigeren te geven of bijten op het hout enzo dan geef ik haar klapje op haar borst en zeg 'Kappen!'
Maar dan schrikt ze niet echt ik doe het nooit hard maar dan trekt ze heel hard weg en ze gaat door tot het losgaat.
Dus telkens haar halster of halstertouw kapot en het is dan mijn verantwoording want ik verzorg dit apard en de eigenaar tot nu toe wilt wel al de spullen weer nieuw terug hebben.
Maar zo kan ik blijven doorgaan met nieuwe halsters kopen.
Soms verveelt ze zich een beetje en dan rukt ze zich weer los tot de halster weer helemaal kapot is.
Kan zo niet verder gaan! Toch?
Hoe moet ik dit stoppen!?

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:56

heel simpel!!
je neemt het halstertouw in je hand en je doet het over de balk of door de ring maar je maakt het niet vast, je houdt wel het uiteinde van het touw in je andere hand! telkens ze een tikje van je krijgt en ze gaat hangen geef je een beetje mee met het touw maar zodanig dat er nog wel spanning op staat , zodra ze stopt met trekken geef je het touw mee en komt de druk van haar hoofd en geef je ze bv een worteltje ! herhaal dit alle dagen een week en ze zal het trekken zijn afgeleerd! ik heb het mijn paard zo afgeleerd en ze staat nu rustig vast aan de balk ! ook kun je haar bv achteruit zetten en zelf achter haar gaan staan en zo het touw naar je toe trekken over de balk of door de ring zodat ze het touw moet volgen naar de balk zonder dat je meegaat , zo leert ze respect voor het touw ! zodra ze een stapje voorwaarts zet laat je even los en dit herhaal je tot ze bij de balk staat , staat ze bij de balk en is ze rustig dan geef je haar een worteltje !

veel succes en als je nog iets hierover wil vragen dan stuur je me maar een pb

groetjes

Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 19:04

Oh helemaal niet aan gedacht joh Lachen Ik zal het proberen, bedankt!