Hoe is de markt voor sportpaarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Hoe is de markt voor sportpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-04 09:39

Nou, dat dus. Mijn ervaring is dat er veel wordt aangeboden en dat de markt wat verzadigd lijkt. Nu is de tijd, vlak voor de winter, niet de meest geweldige om een paard te verkopen.
Maar het is me gewoon opgevallen. Via mijn instructrice hebben we nu 3 paarden te koop staan, waarvan er hier 2 op Bokt staan. Een Olivi x Inspecteur, een Jet Set x Belisar ( is die van mij zelf) en een Ramiro Z x Huzaar fokmerrie.
Al de dieren hebben op marktplaats gestaan met beknopte maar duidelijke info maar niks, noppes, nada aan reacties. En het zou aan de prijs niet mogen liggen want voor de 3 samen komen we nog niet eens boven de 10.000 euro uit Verward
Ja, je hebt altijd mensen die bellen en mailen maar vervolgens niets meer laten weten. Dat houd je altijd, maar goed.
Maar is het nu zo dat de markt zo bar slecht is op dit moment dat er niemand blijkbaar een zeer betaalbaar 3-jarig sportpaard zoekt?
Of zou het echt aan de periode liggen? Ik zit er ook al aan te denken om maar weer te gaan adverteren na de winter want dit schiet niet op.
Wat zoekt men vraag ik me wel eens af? Blijkbaar geen jonge, betaalbare sportpaarden. Of misschien in de laagste prijsklasse Verward
Het valt me gewoon op, vorig jaar heb ik mijn pony verkocht en na 1 uur op marktplaats had ik al zeker 20 berichtjes gehad! Die was binnen een week verkocht maar nu... .
Ben benieuwd of er meerdere mensen last hebben van verkoop troubles.

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain


Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 09:40

er zit totaal geen economie en handel nu in de paarden,het is dit jaar al sowieso slecht geweest....
dus succes het verkopen Knipoog

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 09:44

De handel is op dit moment zeer slecht, mensen wil een zeer goed paard voor weinig geld, dus mindere paarden zijn niet verkoopbaar en hele goede paarden zijn niet betaalbaar.

Lenrieta prest v. Ulster
Unieta sport drs v.Kennedy dressuur Z2+24, springen B+43, L+8.
Walk on Top v. Ooseven ZZ Licht + 15 Te koop
Havalieta v. Bodinus mag nog even genieten van haar jeugd

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-04 09:45

meiske16 schreef:
er zit totaal geen economie en handel nu in de paarden,het is dit jaar al sowieso slecht geweest....
dus succes het verkopen Knipoog


Wij beginnen het nu ook aan de lijve te ondervinden Ach gut
Kijk, geen van de 3 moet met spoed weg. De Olivi rijd ik lekker door van de winter en misschien start ik haar wel in het voorjaar en mijn veulen laat ik lekker even in de opfok staan en dan zie ik wel. Ik heb met mijn Jet Setje ook geen haast OK dan!
Die wil ik net zo goed tot zijn derde jaar bij me houden en dan verder kijken maar als er een leuke baas op zijn pad komt dan mag hij weg.
Dus, het is allemaal niet meteen een drama maar zoals je al zegt is de economie in de paardensector bar en boos!

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 09:45

Ik heb geen verstand van prijzen van sportpaarden, maar aangezien je met nadruk zegt dat ze niet duur zijn: mensen worden erg wantrouwig van goedkope paarden..
Buiten dat is het idd net voor de winter en is de economie niet denderend.
Ik zou het nog even geven (onthou goed, je hebt maar 1 koper nodig Lachen )

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 09:45

dat vind ik ook wel raar.
ben op zoek naar een rijpaard veulen, en van bijna alle paarden die ik bekeken heb, zijn er geen andere mensen wezen kijken.
maar volgens mij is vlak voor de winter juist wel een goed tijdstip om een paard te kopen ( geen voldoende stalling meer)!
maar succes met het verkopen!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 09:50

De handel is niet echt goed, paarden die te koop staan, staan vaak lange tijd voordat ze verkocht zijn.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-04 09:52

Batje: ik zeg absoluut niet dat ze goedkoop zijn. Enkel de fokmerrie valt in de lagere prijsklasse omdat zij niet meer bereden kan worden en dan wordt verkopen wel heel lastig. Iedereen wil alleen een paard waar je op kan rijden, wat begrijpelijk is!
Kijk, de Olivi is werkelijk een super knol! Het is omdat ik zelf al 4 paarden heb dat ik niet de financiele middelen heb om nog eens een ander paard erbij te kopen en te onderhouden.
Daarom wilde ik eerst mijn veulen verkopen zodat ik mijn pijlen kon gaan richten op een leuke merrie. En deze is wel erg leuk maar nu even niet, elk jaar zijn er wel weer nieuwe leuke paarden.
Maar qua prijsklasse valt de merrie wel in een gemiddelde prijs maar wel eentje waarbij je zegt; laat ik eens een klinisch en rontgenologisch onderzoek doen, het blijft toch een flink bedrag. Maar als ik zie wat er op marktplaats als vergelijking wordt aangeboden dan zitten wij daar flink onder! Daarom zetten wij nooit de prijzen bij de advertentie, omdat die altijd bespreekbaar is!

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 09:59

vamp schreef:
dat vind ik ook wel raar.
ben op zoek naar een rijpaard veulen, en van bijna alle paarden die ik bekeken heb, zijn er geen andere mensen wezen kijken.
maar volgens mij is vlak voor de winter juist wel een goed tijdstip om een paard te kopen ( geen voldoende stalling meer)!
maar succes met het verkopen!


die snap ik niet.. een goed tijdstip om een paard te kopen omdat er niet voldoende stalling is? dus dat je als je geen stal hebt, je het best een paard kan kopen?
dat begrijp ik hieruit hoor.. maar misschien lees ik gewoon verkeerd?

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:03

ik heb het nu dan even over de jonge paarden, die afgespeend moeten worden. In de lente krijgen de merries dan een veulen.
dan kunnen ze samen buiten staan, of nog in een box.
maar zodra het winter word, word de box dan te vol, en moet het veulen apart gaan staan.
Er zijn mensen die zich geen twee stallen kunnen veroorloven, dus dan het veulen maar wat goedkoper weg....

al vind ik dat sommige mensen echt op dit moment veel te veel vragen, ook al hebben ze goede ouders, ze moeten zich toch eerst nog zelf bewijzen?

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:04

NaNi schreef:
die snap ik niet.. een goed tijdstip om een paard te kopen omdat er niet voldoende stalling is? dus dat je als je geen stal hebt, je het best een paard kan kopen?
dat begrijp ik hieruit hoor.. maar misschien lees ik gewoon verkeerd?

Ik denk dat ze bedoelt dat paarden nu goedkoper zijn omdat eigenaren vaak geen winterstalling hebben en ze dus snel kwijt willen.

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:06

..denk dat het ook veel te maken heeft met de economie...we zitten echt in een slappe fase(zeg ik toch netjes Bloos )..veel bedrijven gaan over de kop, we gaan onze boodschappen halen bij de c1000 ipv de Albert Heijn..we doen nog een jaartje met onze winterjas.....en een eigen paard toch een luxe Scheve mond

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:07

batje schreef:
Ik denk dat ze bedoelt dat paarden nu goedkoper zijn omdat eigenaren vaak geen winterstalling hebben en ze dus snel kwijt willen.


Dan vraag ik mij af of ze verantwoordelijk aan het fokken zijn als ze geen voorzieningen hebben om hun veulens 'swinters op te vangen.
Je moet verder kijken dan je neus lang is en in dit geval toch erop moet rekenen dat je misschien een jaartje of twee met je puber zit voordat het verkocht wordt.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-04 14:50

Peterina schreef:
Dan vraag ik mij af of ze verantwoordelijk aan het fokken zijn als ze geen voorzieningen hebben om hun veulens 'swinters op te vangen.
Je moet verder kijken dan je neus lang is en in dit geval toch erop moet rekenen dat je misschien een jaartje of twee met je puber zit voordat het verkocht wordt.


Ben het daar helemaal mee eens Peterina. Als je fokt met de bedoeling dat je het dier snel voor de winter weer kwijt wil, dan moet je eerst eens even langer nadenken! Anders zal je toch onder de prijs moeten verkopen. Ik heb thuis ruimte om zeker 8 paarden te houden, heb er nu 4 en mijn handen vol dus meer wil ik er niet bij. Maar ik heb plaats voor mijn veulen en die mag van mij part blijven tot ie 3 is. Daar moet je toch rekening mee houden denk ik.
Ik heb misschien wel een beetje luxe dat ik alles thuis heb staan en geen pension hoef te betalen. Maar goed, ook het aan huis houden van 4 paarden en straks misschien 5, is ook zeker niet goedkoop. Je moet toch ook je land in orde hebben en de stallen schoon houden. Maar ik heb de luxe om mijn paarden wat langer aan te houden.

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:52

Dimitri schreef:
..denk dat het ook veel te maken heeft met de economie...we zitten echt in een slappe fase(zeg ik toch netjes Bloos )..veel bedrijven gaan over de kop, we gaan onze boodschappen halen bij de c1000 ipv de Albert Heijn..we doen nog een jaartje met onze winterjas.....en een eigen paard toch een luxe Scheve mond

Ben ik helemaal met je eens!
Het marktaandeel van Lidl en Aldi is gestelgen met dacht ik 11% terwijl het marktaandeel van AH flink is afgenomen. Dat zijn allemaal indicatoren dat mensen hun Euro nog een keer omdraaien voordat ze hem uitgeven.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 01:22

Jippie, je hebt gelijk!


Idd is de handel momenteel echt heel erg slap.
Het geld is op bij de mensen.En de mensen met, houden t vast........


Natasha is al 3 maanden aan t wachten op betere tijden..... Knipoog

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 07:04

We hebben gisterr de Z-merrie van iemand bij ons op stal verkocht. Naar maar kon niet anders. Verdrietig Ze mankeert niets maar de officiele eigenaar moest van haar af.
Ze heeft nog geen twee dagen op internet gestaan.... Het is allemaal heel snel gegaan. Maar ze krijgt abosoluut een goed tehuis.

...

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 07:41

natuurlijk worden er wel wat paarden verkocht!maar er blijven en zijn meer te koop!
het aanbod is hoger dan dat er vraag(en geld Haha! ) naar is!!!!!!!

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 08:22

voorbeeld:
er stond een tijdje geleden een hardstikke leuk veulen te koop, voor 1200
euro. net hoorde ik toevallig waar hij voor weggegaan is: 400 euro...
als de economie goed was geweest had dit denk ik niet gekunt...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, ComscoreBot, Nowiexx en 102 bezoekers