Voedingssupplementen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ukster

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 19:45

mijn paardje krijgt zn biks en appels en wortels en muesli.
soms knoflook en foenegriek en zeewier

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 22:28

nu nog niks omdat ie nog steeds een uurtje per dag in de wei mag.Als dat over is begin ik weer met maxh.Altijd in de winter.Is super.

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 10:08

Standaard zijn hier zeewier en knoflook. Verder dagelijks zonnebloemolie. Maar dat komt ook omdat ik een paard met een medisch verleden heb (dit alles is dus in overleg met de DA!) wat al wat ouder is en het niet red met alleen goed voer. Bovendien heb ik ook nog een echt oude (27...) pony die ik nu foenegriek geef omdat ze met het wisselen van de seizoenen zo'n typisch "ouderdomskuchje" heeft. En Jumper krijgt inderdaad nu met het wisselen van de seizoenen ook een pot opkikker van de paardendrogist.
En dat allemaal van iemand die ook niet zo van toevoegingen houd...Lachen.
Maar liever dit dan om de haverklap de DA moeten laten komen. En zoals ik al zei, het komt ook door het (medisch) verleden van mijn paard...

Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 12:42

Ik moet wel even zeggen dat ik het met sommige reacties uit het topic wel eens ben.
Sommige mensen modderen inderdaad een beetje aan met kruidenmixjes en dat soort troep als een paard echt een aandoening heeft, bijvoorbeeld een nare hoest ofzo. Ik vind ook dat je dan niet moet gaan zitten experimenteren met poedertjes en kruiden maar gewoon een DA erbij moet halen.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 10:30

het valt me ook op dat veel mensen een hoop verschillende dingen geven, 1 of 2 dingen kan ik me nog voorstellen maar bij sommige staan er wel een aantal dingen bij, kan volgens mij nooit gezond zijn. Vind het trouwens ook stom dat mensen hun dier dingen geven (bijv lijnzaad) om hun dier te laten glimmen, als hij gezond is van binnen uit en je haalt er een borstel over heen glimt ie als een spiegel

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 11:58

Toen mijn paard nog niet zoveel last had van zn bronchitus gaf ik hem niks!

De laatste jaren heeft hij aanzienlijk meer last als doorvoor, daarom krijgt hij Knofloof met Rozebottel, ter verzachting vd luchtwegen en ter verhoging vd weerstand,/ Puur Broncho om het vast zittende slijm op te lossen (dit krijgt hij af en toe),/ Weerstandcompositum om zn weerstand in balans te houden.

Het zijn niet echt voedingsupl. maar een alternatief voor de reguliere medicijnen als ventilpulmin, die bij mijn paared uiteindelijk te kwaal alleen maar verergert heeft.

Als je paard niks nodig heeft, ben ik van mening dat je hem ook niks moet geven, gewoon iedere dag een goede kwaliteit ruwvoer en hooi geven dat moet afdoende zijn.

Ik ken een aantal mensen diew hun paard weet ik wat bijvoeren voor allerlei ditjes en datjes, terwijl het paard niks mankeert, maar van het 1 krijgt ie betere hoeven, terwijl de hoeven van het paard goed hard zijn.....ik snap dat niet!

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 16:41

Ik heb het motto: gezond paard voer ik niks. Ik heb een paard in de groei en hij krijgt veel hooi en daarnaast brok, musli en wortels. Als ik merk dat hij wat terugvalt voer ik wat bij en anders niks.
Wat krijgt hij danbij: zeewier of compleet suplement van Subli een week bijv.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 16:59

RK ik ben het voor een deel met je eens maar ik heb bv een ras dat heel sober is.
Ik voer met goed voer (havens) en zou een schep per 100 kilo lichaamsgewicht moeten voeren.Lodewijk zou dus 6,5 kilo brok per dag moeten hebben om aan alle vitamines en minaralen te komen.
Nou als ik dat zou doen kan ik 'm volgende maand naar de slager brengen omdat hij geen pas meer kan zetten vanwege hoefbevangenheid.
en dus staan ze op max 3 kilo per dag als hij aan het werk is geweest en anders zelfs maar op 2.

Omdat Hinke drachtig is ben ik haar sinds vorige maand 1 schep meer gaan voeren en nu word ze dus weer vet wat ook weer slecht is voor het veulen.

Ik voer nu dus kompleet supplement van de paardendrogist bij.
daarnaast krijgt Orbaldo op aanraden van de veearts ferromax van pavo omdat hij bloedarmoede heeft.mede daarom ben ik nu dus met dat kompleet supplement begonnen blijkbaar krijgen ze toch tekort.

bij mij krijgen ze het hele jaar dagelijks lijnzaad door het voer voor de vacht en in de zomer knoflook voor de vliegen.
In eerste instantie merkte ik er weinig van maar als ik met anderen op buitenrit ga zitten er veel minder vliegen en dazen om mijn paard dan om de andere paarden .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 17:01

Maar jij hebt dus zelf uitgerekend wat die van jou nodig hebben.
En dat doen de meeste niet, die voeren lukraak een hoop vit. E, want hij moet zo hard werken, met als gevogl dat het gewoon te veel is.
En dan dus schadelijk.

Als je precies uit gaat rekenen wat hij krijgt en nodig heeft, is het anders, maar dat gaf ik ook al aan

Citaat:
Je moet dan echt uitrekenen wat je paard al krijgt en dat doet dan bijna niemand

schapendoes
Berichten: 557
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 18:16

Aron krijgt LijnZon Olie, zeewier, knofook in de zomermaanden en AppelAzijn. De werking ervan is al meerdere malen genoemd.

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 18:27

Mijn paard krijgt cure-mok door zijn eten ivm mok op zijn benen en ter voorkoming in zijn koten, ook krijgt hij knoflook in de zomer tegen de vliegen en in de winter voor een goede doorbloeding (zuivering) en hij krijgt bix,hooi, muesli en sportbrok en in sportbrok zit veel lijnzaadolie dat ook voor goede doorbloeding en vertering en glanzende vacht (ook bevorderend voor de vacht-verliezen van haren enzo dat dat sneller verloopt)...

ammi

Berichten: 431
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Here, there, everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:56

Ik heb et niet zo op poedertjes..
die van mij krijgt naast zijn gewone brok en kuil, muesli en wortels Haha!

taverno

Berichten: 4217
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:59

Sinds kort op advies DA geef ik vit.E en selenium en lijnzonolie ivm rugklachten.

prompter

Berichten: 11114
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:01

Aan mijn oudste paard biotine en cortaflex, dat laatste omdat ze licht artritis heeft.

Aan mijn jongste paard een algemeen vitaminesupplement, omdat hij erg hard moet werken.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:03

Breitling schreef:
het valt me ook op dat veel mensen een hoop verschillende dingen geven, 1 of 2 dingen kan ik me nog voorstellen maar bij sommige staan er wel een aantal dingen bij, kan volgens mij nooit gezond zijn. Vind het trouwens ook stom dat mensen hun dier dingen geven (bijv lijnzaad) om hun dier te laten glimmen, als hij gezond is van binnen uit en je haalt er een borstel over heen glimt ie als een spiegel


Ik geef lijnzaad ( gekookt ) voor zijn darmen, is dat dan wel goed Knipoog

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:08

Hoi,

Ook ik geef mijn paard WEL een voedingssupplement in de winter. Normaal gesproken zou idd de biks voldoende vit en min toevoegen aan een dieet. Maar mijn paard heeft niet veel biks nodig, dus hij krijgt maar 1 kilo biks per dag. En dan bestaat wel de kans dat er onvoldoende vit en min. in het dieet zitten, vandaar toch een voedingssupplement.

Maar ik lees dat sommige van jullie omegaolie geven. Op zich heel goed. Alleen zag ik dat in de omegaolie van de paardendrogist allemaal soorten visolie zitten. En dan denk ik, visolie ? aan paarden geven ? Euhh hoe zit dat dan met dierlijke vetten ? Ik zoou dan eerder lijnzaadolie of maiskiemolie , in ieder geval een plantaardige olie geven.
Of ligt dat aan mij ?

Groetjes,

Maris

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:14

Pablo krijgt s'avonds door zijn slobber een halve dosis Soulmate (een supplement welke uit de dravers wereld komt en niet alleen mijn paard super op reageerd OK dan! ), flinke scheut Omega olie, suiker en zout als electrolyt (zowel in de zomer als winter, alleen bij warm weer geef ik meer) en nog een zeer lage dosis cortaflex (heb zonder geprobeerd, maar dat lukte niet). Pablo ziet er super goed uit en voelt zich ook helemaal toppie

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:24

Mijn paarden krijgen knoflook en kruidenmix van de paardendrogist.
1 van mijn paarden krijgt ook nog iets tegen het luchtzuigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 00:35

ik geef mijn paard altijd een handvol kruidenmusli van Pavo.
Verder een scheut lijnzaadolie door het voer,en zomers krijgt hij ook knoflook erdoor.
Verder eigenlijk niets.
Laatst bijgewerkt door petraaken op 06-02-19 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam paard vervangen

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 04:54

Kant en klaar lijnzaad voor de vacht.
Biotine voor de hoeven
En een half schepje MaxH voor de vitaminen. Bill krijgt nl maar 2 kilo brok per dag. Als de lijnzaad op is gaat Bill gewoon een schepje MaxH krijgen.
Ik merk dat hij dan beter in z'n vel zit, soepeler is en minder schrikkerig.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 22:58

Ik voer Prominent bij. Zit van alles in.. zoals biotine, knoflook, vitamines enz.