Paard te koop, ken je deze reactie ???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 15:19


LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 15:31

Sylvia schreef:
Dat is wat heel anders LDRD Lachen Maar ik heb niet voor niets die site hier geplaatst... Lees dat voor de gein eens.


Nee hoor is niets anders. Ik geef alleen maar aan hoe ze mij benaderden en waarom je vanzelf wel achterdochtig wordt. Iemand anders zegt namelijk dat gebrekkig engels toch geen reden is om achterdochtig te zijn.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 15:56

Als ik naar Frankrijk emigreer en iemand in 't frans benader zal dat ook gebrekkig zijn maar absoluut niet op een vreemde manier zeg maar; ik vind iemand op een bepaalde manier benaderen en gebrekkig een taal spreken terwijl je zegt er te wonen. En dit soort personen hebben een erg opvallende manier van mensen benaderen Lachen Altijd met cheques, wonend in 't buitenland, vaak ook nog als tussenpersoon voor de een of andere opdrachtgever, etc.

Ach, 't belangrijkste is al vaak gezegt: op je gevoel afgaan.

Jet

Berichten: 12021
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:06

Volgens mij was er een paar dagen terug ook een topic van iemand die voor een recreatiepaard benaderd werd door een Amerikaan. Naam werd niet genoemd, maar misschien kan je het topic nog terugvinden en met haar contact opnemen?

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 22:49

Nooit cheques aanpakken. Op die manier heb ik ooit 2 paarden op de vrachtwagen gezet (voor Saoedie-Arabie), en ze er 5 minuten later weer afgehaald omdat compleet tegen de afspraak in er met cheques betaald ging worden. No Way dus.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 23:27

inderdaad nooit cheques acepteren
daarbij vind ik het vreemd dat iedereen benaderd is door een amerikaan
misschien de zelfde?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 06:25

een kennis van me is compleet in dit grapje getrapt vwb een auto. Een vaag verhaal; u krijgt een cheque van bv. 10.000 euro, dat is 7500 teveel, maar dat komen we later wel ophalen. Yeah right.......Ik kan er met m'n pet niet bij dat mensen daar intrappen maar okee........Je kan toch al wel aan je wateren aanvoelen dat dat niet klopt......

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 10:03

Ik heb niks meer van hem gehoord, tot nu toe, ik denk dat ie toch teveel "weerstand" voelde...

Ik hoop dat ie helemaal niets meer van zich laat horen. Ik reageer in ieder geval niet meer.

Mariska_28

Berichten: 10504
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 10:42

IngridM schreef:
een kennis van me is compleet in dit grapje getrapt vwb een auto. Een vaag verhaal; u krijgt een cheque van bv. 10.000 euro, dat is 7500 teveel, maar dat komen we later wel ophalen. Yeah right.......Ik kan er met m'n pet niet bij dat mensen daar intrappen maar okee........Je kan toch al wel aan je wateren aanvoelen dat dat niet klopt......
Precies! Kennis van mij heeft dat dus ook gehad. "Koper" vroeg in gebrekkig engels (hij woonde in Engeland) naar een paard en wou dus ook op deze manier betalen. Kennis van mij heeft het door laten spelen tot zelfs de cheque via DHL laten bezorgen. "koper" bleef bellen (met een nummer uit Afrika) en vroeg niet 1x naar "zijn" paard, maar alleen maar naar het geld en of ze wel meteen naar de bank gingen om de rest terug te betalen.. Ach, de cheque hebben ze verscheurd en de "koper" hebben ze een duidelijk mailtje gestuurd waarin ze duidelijk hebben gemaakt dat ze absoluut niet met deze mensen verder in zee wensten te gaan.. Door de cheque te laten sturen zijn de "kopers" in ieder geval wat geld armer.. Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 10:45

als iedereen nou eens met de stelling ging leven....

wat te mooi is om waar te zijn, kan niet waar zijn.... dan zouden er veel minder oplichters actief zijn, omdat niemand er meer intrapt

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:12

ha heb ik er nog 1.
iemand wou 60 shires kopen. 20 per lading. 1e lading zou al vrij snel moeten komen. Deze man sprak gebrekkig engels en woonde in italie Genova. Voor dat hij de paarden ging kopen moesten wij eerst zijn geld omwisselen van zwitsere franken naar euro's. Daar mochten wij 10% van houden. Daarna zou hij met dat geld ons betalen voor de paarden. Jaja wij moesten hem dus onze euro's geven, dan kregen wij zijn franken, en vervolgens mochten wij daarmee naar nederland ofzo gaan om het te wisselen naar euro's. met die euro's die hij van ons had gehad zou hij dan de paarden weer betalen.
Daar trappen we dus even niet in he. Vooral niet toen hij om de duurste paarden ging vragen. Er moest op gereden worden door toeristen. Ik liet hem een gewoon veulen zien, niet de allerbeste en zei dat dit veulen wel vreselijk duur was, maar dan ook erg mooi was. Dat veulen moest E15.000,- kosten terwijl een andere op E2.500,- zat.
Dat was het paard waar hij naar zocht! Ja tuurlijk daar kun je ook zo lekker op rijden, en de prijs is echt niet overdreven ofzo Verward daar kwam de aap uit de mouw.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 23:00

Sylvia schreef:



Bedankt Sylvia !!! Boos! Dit heeft me meer dan een halve dag gekost om door te lezen Haha! Maar.....Geweldig !!!!
Mocht iemand een dergelijke reactie hebben op een advertentie van een paard... geef maar door aan mij. Ik lust ze rauw.

Ik wil ook van die leuke mailverhalen fabriceren haha, en na afloop op bokt zetten of zo. Genieten.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 01:15

Ik moet er bij zeggen dat die link van Cassidy afkomstig is, die plaatste 'm in 't DVT.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 01:26

zucht.... DVT ???? wat is dat nou weer

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 01:30

DoorVraagtopic in de HK Scheve mond

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 14:02

Ik blijf dit topic met de links volgen, vind het zeer interessant Haha!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 23:48

Welk topic volg je dan ?

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 07:37

haha, die link van Sylvia is echt geweldig heb net ook 1,5 uur gelezen en het is zoo gaaf! Ik zou dat niet durven, maar vind het wel cool dat zij dat gedaan heeft.

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 08:37

confetti schreef:
Ik heb voor mijn paard ook zo'n soort mail gekregen, maar wist meteen dat het niet goed zat. Wilde hebben dat het paard eerst op transport ging en dan werd er een cheque toegestuurd Verward , dacht het toch van niet Boos! . Heb nog wel terug gemaild dat ik alleen cash money wilde hebben anders beslist geen deal, heb daarna niks meer gehoord . Trap er dus niet in


Amen

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:12

Dat is dan blijkbaar weer een heel andere taktiek. In de gevallen van dit topic is het helemaal niet de bedoeling dat het paard (of auto, boot etc.) op transport gaat !
Het enige wat op transport gaat in een ongedekte (te hoge) cheque en jou goede geldje.

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:24

Hello Sir
In respond to your ad ,which i saw. concerning your Bike am interested to buy
for a client. Who will be responsible for the payment cos he can only
pay thru certified Check. check for now picture require along
with ur address and full name if accepted to sale by any of this
payment methods and the last price for it.....
Awaiting your response
Donak.........

erg grappig..dit mailtje kreeg ik dus van de week
ten eerste ben ik geen sir maar miss en ten tweede heb ik helemaal geen fiets te koop.. hij zal wel een motor bedoelen.. ik heb namelijk eens een advertentie gezet op bikepower.nl dat ik op zoek was naar een miniatuurmotortje.. ze lezen de advertentie tegewoordig al niet meer..heb hem dus een mailtje teruggestuurd dat ik hier niet in trapte

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:21

jammer dat je al geantwoord hebt; ik had het graag van je overgenomen en zo iemand aan het lijntje houden en verleiden tot het sturen van een (valse) cheque. Dat kost ze nl. toch wel het een en ander.

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 01:44

de volgende zal ik naar je doorsturen.. Knipoog

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 03:19

kan met deze misschien ook nog wel, moet je even de reactie pb'en, kan ik even zien of ik er nog iets van kan brouwen... kun je lekker meegenieten toch ??

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:48

Ik heb ook een mailtje van een Amerikaan gehad, Victor heet ie...
We hebben wel info terug gestuurd maar nemen het niet echt serieus en zitten er zowiezo niet op te wachten dat iemand de pony ongezien koopt want we willen wel een goed tehuis met een eigenaar waarmee het klikt Lachen