Als je je niet lekker voelt rij je dan evengoed

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 14:30

Als ik me niet lekker voel, dan wordt het met rijden toch niks, dus ik doen niet eens moeite dan.
Longeren of gewoon lekker in de paddock gaat dan beter.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 14:35

Ik ga bijna altijd toch rijden, ik heb de verantwoordelijkheid over het rijden van ongeveer 4 pony's/paarden, ik rij ze normaal om de dag, maar als ik dus een dag niet kom heb ik de volgende dag 4 te rijden.

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 14:45

PriscaZ schreef:
als ik me ziek voel, rijd ik niet. daar help ik mijn gezondheid niet mee en Prisca wordt er ook niet blij van.

Als ik me niet lekker voel, omdat er iets gebeurt is of ik wat anders in mijn hoofd heb rijd ik zeker wel. het helpt me dan mijn hoofd "leeg" te maken. Heerlijk vind ik het dan om te rijden. Lekker uitwaaien en me alleen bezig houden met haar. meestal galopeer ik dan wat langer en mag ze lekker hard. Prisca blij want dat vindt ze heerlijk en ik een stukje blijer...


Idem dito, ik rij ook gewoon paard omdat het altijd helpt om mij te ontspannen of aan iets anders te denken.
Het heeft bij mijn paard geen nut om (onbewust) sjacherijnigheid op hem af te reageren of boos te worden om dingen want hij sjacherijnt net zo hard terug en het is niet eerlijk tegenover het paard.

Als ik heel ziek ben, dan rij ik geen paard, want dat betekent meestal dat ze me op het werk al naar huis hebben moeten schoppen. Als ik kan rijden kan ik ook werken, vind ik.

Sharlon
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 14:49

Als je zin hebt om te rijden zit je goed in je vel en moet je ervoor gaan. Heb je geen zin? Dan kun je net zo goed niet beginnen aan rijden... dan doe je wat anders.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 14:53

Ik rij rustig met hoofdpijn of verkoudheid (alleen met een loopneus niet, is zo vervelend voor de andere mensen al dat rondvliegend snot Haha! ). Gewoon basisdingen en geen moeilijke oefeningen, want als het niet lukt ligt dat aan mij en niet aan het paard... Dus om dat te voorkomen gewoon basis rijden, lang laag, voorwaarts neerwaarts.

Heel soms voel ik me erg slapjes (heb soms last van ijzer te kort) en dan ga ik niet rijden, want dat vind ik gevaarlijk. Dan gaan we lekker longeren en mag ze met m'n zusje d'r pony in de paddock los of ff grazen buiten aan de hand.

Maar ik rij zowieso geen 7 dagen in de week, ik hou graag wat afwisseling er in als longeren of lekker een ritje naar strand of duin.

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:34

Ik merk zelf heel erg dat als ik mijn dag een keer niet heb, dat ik dan veel geprikkelder reageer op wat het paard doet. Hierdoor geef ik dan verkeerde hulpen af, en gaat het alleen nog maar fouter. Maar meestal 'zeg' ik dan tegen mezelf voordat ik ga rijden, denk nou niet even aan je rottige dag, maar ga lekker genieten van het paardrijden. En meestal helpt t wel Haha!