modeverschijnsel......... scheren etc. ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 20:11

idd das ook nog een goedpunt kel!! mijn pony is niet echt fan om met een megadikke jas aan 2 uur arbeid achtereen te moeten leveren.

ga jij maar eens sporten in een dikke winterjas.

En elke keer weer naar natuur grijpen ....... pfffffffff paarden leven al heel lang niet meer in natuurlijk situaties, onze weilanden zijn minder beschut, we rijden ze in het zweet, ze krijgen ander voedsel noem maa rop.

Trotse mama van Tara Olivia *9-7-2011* en Tygo Joshua *23-9-2013*
FLASH 15-5-1989 / 18-11-2013 Rust zacht kanjer, ik zal je missen nadat je 24,5 jaar in mijn leven was.


Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 20:12

overigesn ik ben nog steeds bij mij standpunt liever niet scheren, maar soms is er geen andere optie. in mijn geval dus NIET

Trotse mama van Tara Olivia *9-7-2011* en Tygo Joshua *23-9-2013*
FLASH 15-5-1989 / 18-11-2013 Rust zacht kanjer, ik zal je missen nadat je 24,5 jaar in mijn leven was.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 20:13

Taaclover schreef:
En trouwens is het jouw pony? Nee, dus waar maak je je in godsnaam druk om Verward


Ik maak me er niet druk om, het kan me eigenlijk weinig schelen wat je doet, maar het is mijn mening en aangezien hier op een forum alleen interactie ontstaat als je je mening verkondig. Lachen

- Offline -

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 20:47

Jurga schreef:
Dat vind ik idd ook. Scheren lijkt tegenwoordig doodnormaal.


Is het ook, althans, voor mij wel.
Scheer hon dit jaar voor het 4e jaar, Jamaica (als ik scheer) voor het 3e.
Hon is gewoon geen doen, die is de volgende ochtend nog klam, zo zweet ze.
Jamaica staat nu onder een dunne winterdeken, kijken of ik zo kan voorkomen dat ik moet scheren

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 20:48

Sammie schreef:
Als paarden in het wild snel moeten sprinten en daarna nat zijn, zouden ze dood gaan aan die natte vacht?? Dat zou wel heel dom zijn van moeder natuur.
.


Eens, maar een "natuurpaard" dat een sprintje trekt is IMO wel even wat anders dan een "huispaard" dat een uur intensief gereden wordt

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:23

Sammie schreef:
En daar sla je de spijker op zijn kop. DE VACHT, ja NIET zijn huid zelf. Z'n vacht is nat, maar het oppervlakte van zijn huid is gewoon droog. Daarom zei ik dat paarden het heel goed kunnen regelen.

Als paarden in het wild snel moeten sprinten en daarna nat zijn, zouden ze dood gaan aan die natte vacht?? Dat zou wel heel dom zijn van moeder natuur.
Het vocht wordt naar de buitenste laag van de vacht gebracht, zodat de huid weer gauw droog is.
Je hoort mij niet zeggen dat je geen enkel paard moet scheren of nooit een deken op moet leggen, maar in september al gaan scheren, (of je paard onder een kilo aan dekens op gaan leggen) vind ik echt niet nodig.

Helemaal mee eens Haha!

#FriezenGek 1#
L1 + 13 Met Neelke de Super Fries....
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=752593&hilit=

Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:45

Ik denk niet dat het een modeverschijnsel is. Bij paarden die in training staan is het gewoon bittere noodzaak. Te lang nat blijven is niet gezond voor de spieren.

Ik denk dat ik er ook weer niet aan ontkom deze winter, wel hoop ik het bij 1 keer te kunnen houden.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flowerhorse7, MiekeFS en 88 bezoekers