zemelen bijvoeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
schapendoes
Berichten: 557
Geregistreerd: 12-07-04

zemelen bijvoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 16:52

De staltijd breekt weer aan voor mijn haffie, maar aangezien hij niet veel brokken krijgt, daar wordt hij te heet van, raadde iemand mij aan om zemelen bij te voeren zodat hij toch een gevuld gevoel heeft naast het hooi. zemelen zouden namelijk goed vullen en weinig energie bevatten.

is dit juist? heeft iemand er ervaring mee? en wat kost een zak zemelen ongeveer? Verward


Geriette

Berichten: 925
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:07

Ik koop een zak van 25 kilo voor 9,40. Er zit inderdaad weinig energie. Of het goed vult weet ik niet. Ik geef de zemelen altijd na het rijden.

Chrissetje

Berichten: 8427
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Budel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:33

bij ons in hamont-achel kopen wij een pak zemelen van 20 kilo voor 5 euro

Ik ben enorm gestoord.

Chrissetje

Berichten: 8427
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Budel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:34

schapendoes schreef:
De staltijd breekt weer aan voor mijn haffie, maar aangezien hij niet veel brokken krijgt, daar wordt hij te heet van, raadde iemand mij aan om zemelen bij te voeren zodat hij toch een gevuld gevoel heeft naast het hooi. zemelen zouden namelijk goed vullen en weinig energie bevatten.

is dit juist? heeft iemand er ervaring mee? en wat kost een zak zemelen ongeveer? Verward



volgens mij is dit wel juist hoor,van brokken worden ze te heet(ligt eraan welk ras het is natuurlijk)ik spreek uit ervaring Haha!

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 18:07

Volgens mij vullen zemelen niet echt, daarom worden ze vaak als 'tussendoortje' gegeven, maar kan het mis hebben....

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 18:08

zemelen vullen wel alleen er zitten weinig voedingstoffen in
het is meer voor de lekkerheid Tong uitsteken

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 18:09

Zemelen zijn inderdaad bedoeld als voer voor erbij. Geef het wel niet teveel want door de eiwitten erin kunnen ze dikke benen krijgen of bultjes.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:52

je mag maar een halve schep zemelen per dag geven. Ikzelf vul dit aan met een schep maismeel en een halve schep muesli...dit alles maak ik goed nat. Vult goed en zet ook aan, met name door de maismeel..

Foogul

Berichten: 986
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 20:10

Zemelen hebben geen voedingswaarde, dus ja, het hep niet zoveel nut volgens mij

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:44

ja,het is een goed idee om dat erbij te voeren!!want zemelen is erg goed voor de darmflora!!!

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

CynthiaV
Berichten: 2988
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 22:47

Bij ons krijgen de paarden ongeveer (verschilt per paard) 1 schep per keer, maar we geven ze er wel een een kwart schep kippenvoer met hele mais korrels bij zodat de kiezen wel wat moeten werken.
Als ze veel moeten werken krijgen ze er een beetje brok bij, maar ze krijgen meer dan genoeg uit de zemelen.

Je moet de zemelen wel goed nat maken.

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Dorien_Boy, Fleuribelle, Googlebot, MAD_fan, RvT en 75 bezoekers