Paardenverzekering

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 09:06

dank je spokey, ik ga eerst bij verschillende maatschappijen een pakket aanvragen en bekijk dan wat het voordeligste is en wat je er voor terug krijgt, maar op dit moment staan efo en interpolis boven aan maar als ik bovenstaande berichten over interpolis zie weet ik het nog niet zo zeker.

Ariebombarie

Berichten: 10924
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: AMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:08

ja, kan ik inkomen, maar andere mensen hebben weer slechte ervaringen bij EFO e.d. dus blijft lastig hoor. ik ben mezelf ook nog steeds aan het orienteren...(en er nog steeds niet uit)

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:31

Ik heb mijn paard verzekerd bij interpolis, uitgebreid pakket (dus incl. kreupelheid van binnenuit) + VA kosten. Ik betaal zo'n 100 euro per 3 maanden.

Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over Interpolis, ik heb in een jaar tijd helaas al meerdere malen moeten claimen maar ze hebben nog nooit moeilijk gedaan. Alles is snel en zonder problemen afgehandeld.

Citaat:
stel een paard moet naar een kliniek moet je dat bedrag eerst zelf betalen of moet je de factuur richting verzekeraar sturen?


Dat is volgens mij bij alle maatschappijen hetzelfde. Je betaald de factuur altijd eerst zelf, daarna claim je het terug Knipoog

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 12:28

Laat je niet alleen informeren hoe het zit met kosten ed, maar vooral met wat er gebeurd indien je paard chronisch ziek wordt of zelfs afgekeurd. Ik ga geen verzekeringsnamen noemen hier, maar ken verhalen genoeg. Een paard van een goed bekende werd afgekeurd vanwege een behoorlijk ernstig gebrek. Paard ging naar de verzekering (bij die verzekering kon ze haar niet terugkopen, paard ging bij uitbetaling naar de slacht), kom ik dat dier een paar jaar later onder een andere naam tegen Stoom uit je oren . Die mensen wisten niets van haar verleden en vanwege haar "moeilijke" karakter werd ze altijd met slof gereden. Ik wist wat dat dier mankeerde en kende haar hele verleden, maar wat doe je dan. Uiteindelijk is in overleg (staleigenaren konden de oude eigenares ook en die hebben haar toen opgebeld) besloten die mensen in te lichten omwille van het dier, maar dit soort praktijken kunnen er bij mij echt niet in. Let hier dus goed op!! Beter iets meer betalen, maar wel de zekerheid dat je ten alle tijde alles in eigen hand houdt en niet zomaar je paard uit de verzekering wordt gezet oid.

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 13:06

Hoe zit dat eigenlijk? Ik heb dat wel eens vaker gehoord dat als een paard ziek is en niet meer beter wordt het de verzekering in gaat, paard wordt dus op transport gezet en of geslacht of door verkocht.
Hoe zit dat? Heb je niks te zeggen daarover? Het is toch je eigen paard en niet dat van de verzekering? Dat is altijd iets vaags geweest bij mij.

Serena

Berichten: 49
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 13:29

Ik heb mijn springpaard verzekerd bij AMEVHIPPO... en al jaren! En ik vind die super, maar dat is mijn ervaring. (heb eigenlijk alleenmaar goede ervaringen ermee, inclusief het laten overnemen door de verzekering van mijn toenmalige pony die naar de slacht ging)
Mijn paard is als sportpaard verzekerd (zeg maar zeer uitgebreid pakket), dat wil zegge mocht ik bijv. niet meer mogen deelnemen aan wedstrijden, echt zuiver sportgericht (met klinische verklaringen/enz enz) dan krijg ik het bedrag terug van de verzekering waarvoor ik haar verzekerd heb. De premie per maand is ongeveer 42 euro, het lijkt een hoop geld, maar tiz me waard. ik twijfel geen moment als er iets is, dan haal k er meteen een dierenarts bij..
Voor iedereen die haar/zijn paard wil laten verzekeren, informeer goed hier en daar. en ga nie uit van iemand anders zijn mening/ervaringen.

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:40

Suzanne vd schreef:
Hoe zit dat eigenlijk? Ik heb dat wel eens vaker gehoord dat als een paard ziek is en niet meer beter wordt het de verzekering in gaat, paard wordt dus op transport gezet en of geslacht of door verkocht.
Hoe zit dat? Heb je niks te zeggen daarover? Het is toch je eigen paard en niet dat van de verzekering? Dat is altijd iets vaags geweest bij mij.


Dit is afhankelijk van de verzekeringsmaatschappij. Bij de ene heb je hier dus niets over te zeggen, bij de ander kun je je paard tegen slachtprijs terugkopen. Je krijgt dus het verzekerde bedrag-slachtprijs en mag je paard houden. Hij/ zij is dan wel niet meer verzekerd (en kan ook nergens meer verzekerd worden) en je mag hem niet zonder meer doorverkopen. Vooral dit stuk vind ik heel belangrijk bij een verzekering. Hoe het precies zit bij alle verzekeringen weet ik niet. Het beste kun je denk ik contact opnemen met de verzekeringsmaatschappijen zelf en vragen naar hun beleid hierin.