Weidegang in de winter.... wat vinden jullie??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-01 23:53

ik laat hem liever hier staan als je het niet erg vind Lachen
Iwaldo krijgt per dag twee kilo (denk ik, grote scheppen.. misschien 1,5 kg schep?) biks en twee grepen mais. Hij moet goed in het voer staan omdat het nu jachtseizoen is. Ik ga minstens een keer per week buitenrijden (wordt ook wat moeilijker nu het zo vroeg donker is... moet ik het van de weekenden hebben) en een keer p0er week los gooien in de bak.

ikke

Berichten: 37616
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 00:22

En de rest van de dagen? Als ie dan alleen op stal staat (hoop van niet) dan snap ik het wel. Ook zou ik er eens een paar kilo hooi per dag instoppen, de brok iets minderen en er al helemaal geen mais instoppen. Mensen die mais in een paard stoppen zijn uit op goedkoop voer!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-01 10:32

De rest van de dagen spring ik, dressuur ik en longeer ik.
Verder over het voer: ik vind het eerlijk gezegd een beetje vervelend dat jij wat voer (en weidegang ed) betreft meteen een oordeel vormt en onze stal veroordeelt. Bijna alle paarden hier krijgen mais, daar doen ze het prima op. Verder krijgen de jachtpaarden hier extra brok omdat ze zo'n zware arbeid verrichten. Het is niet voor iedereen weggelegd om de paarden hele dagen buiten te laten lopen. Wij hebben een prima stal, Iwaldo is gezond en ik probeer hem zo veel mogelijk afwisseling te geven in het werk ed. Het is echt niet zo dat hij van mij niet naar buiten mag ofzo hoor Boos!




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Laura op 2001-11-26 09:36 ]</font>

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 11:13

Ik doe er echt mijn best voor om ook in de winter mijn paarden buiten te laten komen. Wat voor weer het is.... het zijn en blijven bewegings dieren. de hele dag op stal staan deugt gewoon niet voor een paard.

Kitty

Berichten: 7701
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 12:51

Of het nou regent of niet, de paarden gaan bij ons elke dag een paar uurtjes naar buiten. Als het mooi weer is, lopen ze zelfs vanaf tien uur tot vijf uur buiten.
Maar ik begrijp dat dat bij jou niet kan. Je zou hem inderdaad elke dag even aan de hand wat gras kunnen laten eten zodat zijn spijsverteringsstelsel daaraan gewend raakt. Daarbij zou je zijn tijd in de wei steeds wat kunnen verlengen waardoor hij op een gegeven moment wel de hele dag in de wei zou kunnen (als die mogelijkheid er is).

Tja, het is allemaal makkelijk oordelen, maar het zijn niet je eigen paarden en je kunt dan ook niet doen wat je maar wilt.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-01 13:27

De hele dag gaat niet helaas... daar zijn de weides te slecht voor. Maar ik probeer het zo maar idd.. je moet roeien met de riemen die je hebt he? Haha!
Wat dat betreft is onze stal ook een beetje een 'dressuur/springpaard' stal, er zijn paarden die er vanaf november helemaal niet meer in het land komen.
Tsja als ik tijd had zou ik hem overdag erin willen zetten en zelf id gaten houden. Maarja we beginnen maar met een paar weekenden. Als ik ga studeren kan ik hem misschien overdag er zelf uit doen.
Overigens lopen ze zomers wel dag (en nacht) buiten dus hij komt niks te kort hoor Haha!