aangenaam maken voor je paardje op stal..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

aangenaam maken voor je paardje op stal..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 18:29

hoi,
mijn pony moet 's winters op stal omdat de weilanden dan egt veels te nat zijn en dan mogen ze niet buiten, heb ook geen bak ofzo maar ik wil het toch zo aangenaam mogelijk maken voor mn beestje op stal, ik weet dat veel mensen hier kritiek op hebben de hele dag op stal staan maar ik kan er gewoon niks aan veranderen en ik verander ook niet van stal, dat kan gewoon niet.. maar weet iemand hoe je het je paardje zo aangenaam mogelijk kan maken?
ik heb liksteen,bal,hooinet,cola fles met steentjes in me stal en hang er regelmatig ook een wilgentak in, toch zoek ik nog andere dingen om deze winter weer door te komen, want ik ben altijd blij als het weer weide tijd wordt.. bedankt voor jullie tips! groetjes bonny4life.

ElsjeBrab
Berichten: 239
Geregistreerd: 16-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 18:31

kun je niet iedere dag even met hem gaan lopen?
Verder weet ik ook niet echt veel,
misschien kun je hem als je hem voert het is zo'n voederbal doet.
Of bedoelde je dat met die bal Knipoog

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 18:32

nee zo'n bal heb ik nog niet, is wel n idee! en wandelen ernzo daar zorg ik elke dag voor als ik niet kan komen, verder graas ik even met haar na het rijden enzo..ik doe mn best Knipoog

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 18:32

Wat ik heb, is 2 hooinetten, 1 links 1 rechts van de stal (wel erin uiteraard). Dan kan hij met eten bezaig zijn en verveelt hij zich niet. Hij is op die manier ipv een half uur,1,5 uur bezig met zijn hooi. Hang ook een liksteen in de stal, heeft ie weer wat te doen Haha! Succes!
Edit= ik zie net dat je dat allemaal al hebt, stom. Sorry! meer ideeen heb ik ook niet Verdrietig

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 17:12

ik vind dat van twee hooinetten wel een goed idee! dat ga ik eens proberen dankje! klopt dan zijn ze langerbezig met eten! Knipoog

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 08:05

ik heb zelf zo'n "bal" gemaakt van een sectolin fles met een gat erin vullen is mat moeilijker maar werkt net zo goed en is veel goedkoper
je hebt ook van die likit dingen die zijn lekker maar moeilijk te eten als je het juiste speeltje erbij koopt geloof ik, je kunt ook een hooibal proberen kijk op www.paardendrogist.nl

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 08:59

ik heb nu ook een colafles met gaten erin en daar biks in. Ik heb wel zo'n biksbal besteld. Dat verlengt de voedertijd.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 09:53

Zie het probleem niet zo eigenlijk?.

Mijn paard komt niet in het land omdat mijn de risico's te groot zijn. Ga iedere dag naar stal en komt zeker 3 uur zijn stal uit. Overdag wil een vriendin van mij nog wel een lekker rommelen met hem. Hij staat in een ruime box waar hij veel te zien heeft er lopen altijd wel mensen.

Hij heeft een bal maar naar een paar weken zijn ze toch erop uoitgekeken en qua eten moet je oppassen dat ze niet teveel verwend (lees dik) worden.

Je zou volgend jaar de weide gang kunnen afbouwen net zoals je het in de zomer weer opbouwt.