Hoe versturen en laten betalen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Hoe versturen en laten betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 06:39

Ik heb ook nog een aantal dingen die ik via bokt wil verkopen maar hoe moet je het opsturen heb dat nog nooit gedaan en hoe laten jullie de mensen betalen??

marianna

Berichten: 3031
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Warten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 08:07

gewooon eerst wachten op het geld en dan versturen... je kan pakketzegels bij het postkantoor halen en daar ook je pakketje heen brengen

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 09:04

marianna schreef:
gewooon eerst wachten op het geld en dan versturen... je kan pakketzegels bij het postkantoor halen en daar ook je pakketje heen brengen

Ja maar hoe moet je het inpakken?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 09:08

Eerst de prijs van het artikel bepalen en dan aanbieden in- of exclusief verzendkosten.
Op de site van TPG ( www.tpg.nl ) staat een tarievenwijzer voor de verzendkosten.
De verzendkosten hangen af van of iets door de brievenbus past (zo niet, dan wordt het pakketpost) en het gewicht van de zending.

Het is gebruikelijk om te wachten met versturen totdat je het geld ontvangen hebt.
Dit kun je het beste doen via bank of giro, geld opsturen met de post kan riskant zijn (bijvoorbeeld: wat zou je doen als het geld niet aankomt).

Als je het geld ontvangen hebt, dan hoor je de zending zo snel mogelijk te versturen.
Bij pakketpost is het handig om het verzendbriefje (dit is een strookje met daarop een nummer van TPG) te bewaren totdat het pakketje afgeleverd is bij de koper.

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 09:10

Je kan het in een grote stevige envelop doen, of in een stevige (plastic) zak met een A-4tje met naam adres, enz en jouw naam achterop.
Of in een doosje.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 09:31

Ik laat het geld altijd eerst overmaken. Geef je adres en telefoonnummer door aan de koper, dan kan deze in het telefoonboek nakijken dat het klopt. Geeft wat meer zekerheid dat jij ook je afspraken na komt. Verkopen via bokt , vind ik zelf plezieriger en toch anders dan via marktplaats. Als het geld op mijn rekening staat dan ga ik het pakje verzenden. Dit doe ik aangetekend. Je betaalt dan wel iets meer, maar dan heb je wel de extra zekerheid dat de koper het ontvangen heeft. Over de verzendkosten maak je een afspraak: samen delen of verkoper laten betalen bijv.
De spullen goed verpakken in bijv. een doos en deze opvullen zodat het niet alle kanten op kan in de doos.