Wat kan je vragen voor z'on paard? (nu met foto)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 13:47

En ik zie er geen probleem in om een paard van 4.5 zadelmak te (laten) maken (klusje wat in een week of 6 gebeurd is) zodat een potentiele koper een redelijk beeld heeft van hoe het paard zich onder het zadel gedraagt. Zoals gezegd, ieder zijn mening, maar ik denk dat het (laten) inrijden zeker zijn geld opbrengt Geld, geld! .

En dat is toch de vraag in dit topic, wat is de waarde van dit paard. Ik zou als potentiele koper in deze staat niet snel gaan kijken terwijl ik er als hij zadelmak zou zijn en mij zou aanstaan bovengenoemde bedragen voor uit willen geven.

RukaroJarig
Berichten: 1265
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 14:09

ja, daar heb je gelijk in. wanneer ik hier een advies zou moeten geven over nu verkopen of eerst zadelmak (laten) maken, zou ik absoluut dat laatste aanbevelen.
Ik had uit voorgaande berichten meer opgevat dat het een minpunt was dat hij 'al' 4,5 en nog groen is en niet het feit dat hij groen de verkoop in gaat.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 15:11

Iedereen mag zijn mening geven,daarom heb ik het toch hier neer gezet Lachen
En als hij voorlopig nog niet weg is,ga ik lekker met hem aan de gang hoor,zonde van z'on paard om hem stil te laten staan,ga hem zo lekker proberen te longeren,ik denk zelf dat hij vrij snel zadelmak is(heeft al eerder zadel opgelegen,ging prima).
En komt er een koper nou prima,kan die er lekker verder mee studderen,of mocht hij/zij dat willen laten inrijden,eigen keuze uiteraard.

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 23:21

zadelmak maken en inrijden zijn 2 verschillende dingen......
Een paard dat een zadel accepteerd, hoeft niet perse braaf te zijn met rijden, vandaar dat ik de prijs een stuk hoger inschat als hij netjes (in)gereden is. De koper weet dan wat hij voelt en ziet onder het zadel.

Waarschijnlijk weet je zelf ook wel wat hij waard is, anders had je hem niet gekocht om door te verkopen, toch ?

Maar goed

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 07:54

sorry foto's maken is niet gelukt dit weekend ik hoop er zo snel mogelijk aan toe te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 09:30

Jammer dat de foto mist. Er zijn genoeg paard met super papieren die een matig exterieur hebben en matige bewegingen. Een paard van bijna 5 dat nog niet is ingereden daarbij zou ik me ook nog een keer achter het oor krabben voordat ik zou komen kijken.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 22:17


joeri

Berichten: 8
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 01:58

afgaand op je foto en omschrijving ( mooie beweging heeft ie ) denk rond de 3,5 a 4 zon beetje vooral gezien leeftijd in verhouding met wat ie kan ( particulier prijs dan he, handelsprijs denk 1000 tot 1,5 minder.... ) doe met de informatie wat je wil, het blijft toch jou keus niet de onze... Knipoog

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 21:33

haha bedankt hoor joeri,zal ik ook doen.

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:43

ik denk dat je er wel meer voor kan vragen gezien afstammeling en trailermak enz.. mijn paard is ingereden op zn 4de doorvoor was er niks met hem gedaan en toen hij 4 en half was kreeg ik hem..ik denk dat het juist alleen maar goed is later inrijden. en je kunt hem inderdaad zelf naar je had zetten

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 00:16

Een niet ingereden paard kan fijn zijn omdat het dan het paard naar je eigen hand kan zetten maar het heeft ook ze nadelen; straks is het niks met rijden..maar daar kiezen mensen toch zelf voor, ontopic!

ik denk rond de 4000 euro

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 13:51

tja idd sommige zullen het een voordeel vinden en andere een nadeel.

Mi_Amore

Berichten: 14848
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 14:19

toch zo'n € 3000 tot €3500... Dat wordt het meest gevraagd voor 4-jarigen met papier... ook te zien wie de ouders zijn hé :D alleen heb ik daar geen verstand van Lachen