Trailerkenners: is dit een goede prijs?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Trailerkenners: is dit een goede prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 18:51

Ik ben nog niet zo thuis in de prijzen en ik wil een trailer kopen vandaar mijn vraag.

Het gaat om een 1,5 paards trailer, merk Sluis en het bouwjaar is 92. Een jaar geleden is hij helemaal nagekeken en waar nodig gerepareerd en opnieuw geverfd. Hij ziet er echt goed uit (hij is van een voormalig stalgenootje dus ik kende trailer wel van de buitenkant). Hij heeft een eigen kentekenplaat.

De vraagprijs is € 1.950,= Dat is net iets boven wat ik er voor wilde uitgeven maar de zekerheid van een goede trailer is me ook wel wat waard.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-10-04 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt


TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 18:56

ik ken het merk niet,
heb je er een plaatje van?
ik vind 1600 meer gepast voor 13 jaar oude 1.5 paard trailer

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 19:22

1950 voor een trailer van 1992 vind ik aan de hoge kant.

Voor deze trailer zou netzo als TeamSpirit al zei 1600 meer passen!

krummel

Berichten: 1150
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 19:24

Ik heb er niet echt verstand van maar 1950 een beetje aan de hoge kant voor een 13 jaar oude trailer


          :¨·.·¨:
          `·.
          Crumble

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 19:38

Wij hebben pas onze trailer ingeruild dat was een 11 jaar oude Westfalia (2 paards) waar best veel aan gerepareerd moest worden en daar kregen we nog €2500,- voor.
Verder weet ik niet zoveel van die prijzen maar dan heb je in ieder geval een vergelijking.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 19:41

Een vraagprijs kan meestal nog wel wat vanaf natuurlijk...

Ik vind het een enorme smak geld voor zo'n oude trailer, als je het dubbele neerlegt heb je een nieuwe!
Als het echt een luxe ding is, met allemaal nieuwe onderdelen, dan is 'ie het misschien wel waard, maar anders vind ik het veel te veel.

Ik raad je toch aan wat verder te kijken, er is zoveel te koop. Ook een trailer kun je overigens laten nakijken, dan heb je ook een stukje zekerheid.

Nulla tenaci invia est via

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 20:33

Ligt er inderdaad aan welke staat de trailer verkeerd, als dit perfect is dan is de prijs passend.

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 20:40

Katja schreef:
Wij hebben pas onze trailer ingeruild dat was een 11 jaar oude Westfalia (2 paards) waar best veel aan gerepareerd moest worden en daar kregen we nog €2500,- voor.
Verder weet ik niet zoveel van die prijzen maar dan heb je in ieder geval een vergelijking.

Bij inruil krijg je altijd een hogere prijs dan de waarde, dat extraatje zit al bij de verkoopprijs van je nieuwe trailer in Tong uitsteken

Ik heb net simpelweg op Marktplaats gekeken en vergeleken, lijkt me de ook raadzaam voor jou, want de foto's geven een goed idee of die Sluis-trailers in dezelfde conditie verkeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:03

Ik ben inderdaad aan het vergelijken. En ik ga een lagere prijs bieden en hopelijk zijn ze het ermee eens. Een nieuwe kan ik nu niet betalen. Ik vind het wel een voordeel dat ik weet van wie hij is geweest en ik kan me inderdaad herinneren dat ze hem een jaar geleden hebben laten nakijken en dat hij toen weer helemaal super was (en toen hadden ze nog geen plan om de trailer te verkopen).

Als dit niks wordt ga ik bellen naar Sevenum, daar zit een trailerhandelaar die regelmatige leuke trailers heeft staan.
Bedankt voor jullie reacties.

Honeymoon
Berichten: 595
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:57

sluis is wel een duurder, luxer merk. Verder weet ik niet zoveel van trailers, alleen dat ze tweedehands behoorlijk duur zijn. Ik ben me ook aan t orienteren op een trailer.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 08:57

Trailers blijven hun waarde lang behouden. Net zoals Westfalia blijft nog duurder dan een ander merk, omdat ze in aankoop duurder zijn en de kwaliteit erg goed is.

Ik ben benieuwd of ze akkoord gaan. Veel succes! Laat je het even weten of je deze trailer hebt gekocht of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 09:20

Ik ga vanmiddag om 14oo uur kijken, daarna rijden dus begin van de avond laat ik wat weten. Overigens staat er in Heerlen een zelfde soort Sluis uit 96 voor 2150 tekoop alleen is dat echt boven mijn budget.

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 13:19

Ik heb een Waco uit 1998 in februari voor 2000 euro gekocht, denk dat ik daar echt geluk mee heb gehad

Groetjes, Marjolein

prompter

Berichten: 11041
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 13:23

Veel te duur hoor, ik hoop dat je uitstapje van vanmiddag iets heeft opgeleverd Lachen!

Extremely rare and Beyond Compare

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 15:11

Vind het ook veel geld, voor een toch al oudere trailer. Zou hem in ieder geval voor de aankoop nogmaals na laten kijken. Een trailer hoort ieder jaar nagekeken te worden. Ook de bodem is heel belangrijk. Liggen er matten in? Zoja, vloeistofdicht? Anders kan het gaan rotten eronder. Met een priktest (priem) kunnen ze de bodemgesteldheid bepalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 16:46

Ik heb hem niet gekocht. Ik vond hem te duur en ze wilden niet zakken met de prijs. Dus ik kijk mooi nog even verder.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flip00, Jos_1 en 113 bezoekers