Hoe gebruiken jullie een uitrijdeken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 19:02

Arabesk"]
Niet? De meeste dekens laten de keel + hals vrij en die is juist het gevoeligst voor kou vatten.
[/quote]


[quote="LiSSy schreef:
oh ja? nu ben ik wel heel benieuwd waar je die kennis vandaan haalt, want ik heb hier echt nog nooit van gehoord...



nou ergens geloof ik arabesk hier echt graag mee,want met de zweetdeken wil ik juist een zweetdekens met hals,en heb me nog een halsstuk er los bij gekocht,niet alleen voor de spieren maar ook zodat ze niet mee verkouden word.


maar ik ga mickey dit jaar waarschijnlijk weer scheren,maar goed ook als ik het niet doe dan haal ik me een uitrijdeken,bij ooteman waren ze nu in de aanbieding zag ik Haha!

ik doe dit alleen echt omdat mickey sowieso al snel problemen met de spieren heeft,en in de winter laat ik die dan op met rijden,zodat de kou niet te snel op de spieren komt.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 19:58

Ik had (en heb) mijn paard onder de dekens staan in de winter, niet geschoren, maar wel onder de deken(s).
Als ik dan ging rijden, ging er altijd een zweetdekentje of in/uitstapdeken op.
Voor tijdens het instappen en een beetje draven tot de spieren warm genoeg waren, en dan zonder deken verder, tot ik ging uitstappen, dan ging de deken er weer op.
Ook tijdens het buiten rijden, maar dan bleef de deken erop.

Dit voor het temperatuurverschil (van deken(s) naar kou) en het warmhouden/langzaam af laten koelen van de spieren.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:25

LiSSy schreef:
omdat ik dat uit eigen ervaringen heb meegemaakt... de kou slaat op de spieren in de achterhand en je paard kan de dag erna nauwelijks meer lopen... dan leg ik toch echt liever een dekentje op.

en ik doe geen sjaal om omdat mijn keel anders koud wordt, maar omdat de wind anders mijn jas binnen waait Knipoog


Ik heb jarenlang gereden op paardjes met wintervacht, ook bezweet etc. Nooit dit soort problemen gehad.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:27

ik heb het ook over paarden die of onder de deken staan of paarden die geschoren zijn en dus ook onder een deken staan