hebben jullie fjord een deken op?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

hebben jullie fjord een deken op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 06:59

Hallokes iedereen.

Nu het zo wat kouder begint te worden begin ik mij af te vragen of mijn fjord een dekentje nodig heeft. Nu was ik al aan het overwegen om een nieuw zweetdeken te kopen (dat wat ik bij haar erbij heb gekreden is vééééééééééél te groot).

Mijn vraag was eigenlijk of jullie ook nog andere dekens gebruiken voor op je ford? Ze wordt puur recreatief gebruikt maar staat soms toch wel wat nat in't zweet, vooral als we in mijn weitje rijden. Zou ik overwegen van een dikker deken erop te zwieren na het rijden. Ik bedoel dan wel als het echt koud begint te worden. En daarna dat deken er dan terug af als ze droog is.

groetjes


vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 07:14

mijn fjord heeft nu geen deken op, hij zit nu toch dik in de haren.
maar omdatwe best actief rijden word hij binnen nu en vier weken geschoren.
en dan krijgt hij wel een deken op.
voordeel: is hij eindelijk een beetje schoon te houden, en hij word minder snel bezweet.

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 07:57

Die van mij is dus niet geschoren. Zou hij dus geen koud hebben na het rijden in de winter als hij nog wat nat is? Of blijft zijn huid droog door zijn haren?

Eilandje

Berichten: 2823
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 08:07

In principe is een zweetdeken niet nodig, maar ik moet zeggen dat ik mijn paard als het koud is en ze heeft gezweet toch ook een fleece opdoe tot ze opgedroogd is, omdat ik dat een prettiger idee vind. Probeer vooral lang genoeg uit te stappen!

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 09:53

ik rijd met mijn vz fjord behoorlijk intensief (in de winter wel wat minder)
vanwege de wedstrijden. ze staat alleen op stal met een deken als ze gezweet heeft. we douchen haar eerst af met warm water, dan krijgt ze een deken op die meestal de volgende dag er weer `s ochtends afgehaald wordt of de avond er voor met `s avonds voeren.
het kan duds best wel zonder. ik ben zelf niet eens een half uur bezig met uitstappen meestal een kwatier tot ze op adem is en dan gou douchen.

It`s an endless fantasy, which will never be real.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: larapurdy, miezelke, Rijsa en 29 bezoekers