Winterdekens zónder loopsplitten en andere onzin.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prompter

Berichten: 11144
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:07

CGJ12 schreef:
Kijk, dat bedoel ik maar.

Kan er geen BIT-test worden gehouden mbt SLOOPVASTHEID van dekens???Of hebben ze DIE test ook al gedaan???

Ik heb wel een testpaard.......... Haha!
(ik heb er trouwens ook eentje die dekens "uittrekt" zonder ook maar één ding te vernielen of zonder ook maar een gesp los te maken........)


Schijnt in de komende bit te staan, een winterdekentest *LOL*.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:26

Ik weet er in Noord Nederland wel een handelaar in dekens. HEbben wij ook canvas dekens vandaag voor 50 euro. En we hebben datzelfde jaar een BR aangeschaft en die is Lips are sealed

Dus ik zwaar bij canvas! Het zijn vreselijk logge dingen maar zo scheurvast als wat! Die wij hebben heeft zelfs geen beenriemen, hij is nog nooit een cm verschoven!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:29

Piaffe schreef:
Hier in Friesland (Hardegarijo) zit een ruitersportzaak die zulke dekens verkoopt als jij wil hebben. Van die canvas, zonder tierelatijnen, niet te duur. Had ik ook voor mijn pony, maar die krijgt er nogal schuurplekken van.
Heb eventueel een adres voor je dus.


Maar die in Hardegarijp zijn niet zo goedkoop Scheve mond

Ken nog een adresje (bij een zadelmaker in/vlakbij Nijeberkoop) die ze zelf naaien.

WendyBZ

Berichten: 13136
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:48

Wij hebben via onze trainer een deken. Die man heef ze rechtstreeks van de fabriek. Kosten iets van 40 euro, erg fijn Stevige buitenkant, gevoerd, lekker zachte binnenkant, alleen kruissingels en een borstsluiting. Liggen perfect, verschuiven vrijwel niet

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78525
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 22:48

Salimans in Maasbracht heeft er stapels van liggen, en niet duur!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 22:55

Margreet schreef:
Die ouderwetse, loeizware New Zealand dekens, bestaan die eigenlijk nog? Die zijn ook onverwoestbaar! (En niet te hanteren...)



die bedoelde ik, zat te denken wat de naam ook alweer was! dat is toch met die wat andere manier van vastmaken, geen bilkoorden en kruissingels maar met zo'n haakje die je tussen de voorbenen door op de borst vastmaakte

de stal waar ik werkte(voornamelijk jonge beesten&hengsten) hadden die dekens om als ze naar buiten gingen, en die dekens waren er al jaren, en zijn er nu nog(zie er de paarden iig nogsteeds mee buiten staan)

loeizware onhandige dingen om op te leggen(zeker als zo'n 30 paarden hun staledeken afmoeten en dan zo'n deken op, om ze later op de dag weer allemaal om te wisselen....) maar echt onverwoestbaar!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 07:31

Ik zou mijn Triumph echt niet met zo'n deken op hoeven weg te zetten,
die houdt geen haar of vel meer over

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 08:59

Zou een beetje antibijtspul geen wonderen kunnen doen? Misschien issie dan wel in 1x afgekickt van die lekkere dekens.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 09:00

Je hebt ook jute dekens, niet mooi maar wel sterk. Kosten weinig. Als je wil kan ik wel vragen waar ze gekocht zijn. Maar bij Harry vd Bosch in Olderbercoop kun je alles zo laten maken als dat je zelf wil.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 09:08

Ik had voorheen altijd een canvas deken, sinds een jaar/ anderhalf een Rambo. Die scheuren écht niet. Zelfs niet als ze even langs het prikkeldraad schurken. (jaja, prikkeldraad Knipoog )

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 11:37

Bij van Triest heb ik ook weleens van die onwijs zware canvasdekens zien liggen.
Of ie ze nu nog heeft?Een belletje en je weet het Haha!

De allergoedkoopste oplossing is zonder deken Knipoog

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 11:48

Gerrie schreef:
Bij van Triest heb ik ook weleens van die onwijs zware canvasdekens zien liggen.
Of ie ze nu nog heeft?Een belletje en je weet het Haha!

De allergoedkoopste oplossing is zonder deken Knipoog


Ik heb inderdaad een verwarmde stal, maar met deken blijven ze net iets mooier. Al was het alleen al voor het gemak dat je niet hoeft te borstelen voor het rijden.......... Knipoog

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 11:59

Ik heb voor Nicole en Ulvida een Rhino Turnhout. Die van Nicole is nog het oude model en die had ik zelfs nog bij mijn vorige paard op. Dat ding is al iets van 8 jaar oud. En nu is er het eerste scheurtje ingekomen toen ze achter een spijker bleef hangen Knipoog
Voor Ulvi heb ik dus dezelfde deken aangeschaft Lachen

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 12:04

CGJ12 schreef:
Kijk, dat bedoel ik maar.

Kan er geen BIT-test worden gehouden mbt SLOOPVASTHEID van dekens???Of hebben ze DIE test ook al gedaan???

Ik heb wel een testpaard.......... Haha!
(ik heb er trouwens ook eentje die dekens "uittrekt" zonder ook maar één ding te vernielen of zonder ook maar een gesp los te maken........)



Die heb ik ook hoor, die trekt zelfs een halsdeken nog uit zonder een gesp of iets los te trekken.. Maargoed Haha!
Ik ben zeer tevreden over de rambo. Bij ons liepen er ook een paar die flink ( en dan ook echt eraan hangen) alles stuk probeerde te maken, maar de rambo's zijn allemaal heel gebleven..

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:07

Oops, dubbel post Bloos!
Laatst bijgewerkt door zobras op 01-10-04 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:08

Had Pablo ook eerst onder een goedkope staldeken van Pagony staan. Die had hij ook heeel vakkundig uitgetrokken over zijn hoofd. Geen sluiting was los en deken lag netjes in de hoek. Die heb ik gelijk weggegeven. Een wollen deken die hem ook al niet lekker lag heeft hij ook geprobeerd over zijn hoofd uit te trekken, maar daarbij wel een flinke winkelhaak ingemaakt en als oud vuil in de hoek geworpen. Behalve dat ze niet goed lagen waren ze ook beide te klein.
Je kan wel een goede zeer zware canvas of jutte deken kopen. Zal best wel werken incl anti-bijt. MAar wat je dus doet is je paard de kans ontnemen om goed aan te laten tonen dat die krengen niet goed liggen! Dus waarom gewoon niet een deken kopen die wel goed ligt, zodat er voor het paard geen reden is om hem uit te trekken?

Bij mij op stal staat ook een paard die de gewoonte had om alles te slopen. Ze heeft uiteindelijk toch maar eens de gok gewaagd en een goede dure deken gekocht, en wat blijkt, die mag blijven liggen! Goedkoop is dus niet altijd de beste koop! (toch eens vragen over er geen aandelen gekocht kunnen worden van Rambo/Horseware......Knipoog

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:13

Eleonoor schreef:
MAar wat je dus doet is je paard de kans ontnemen om goed aan te laten tonen dat die krengen niet goed liggen! Dus waarom gewoon niet een deken kopen die wel goed ligt, zodat er voor het paard geen reden is om hem uit te trekken?


Naar mijn mening ligt geen enkele deken optimaal. Kan nooit lekker zijn om dag en nacht een winterjas aan te hebben..
Dat wil niet zeggen dat mn merrie geen dekens om heeft.. al zit k er om te denken om haar maar weer zonder te zetten. Dan kunnen ze al helemaal niet gesloopt worden.

Ik heb een WB deken, oricon high geloof ik, die ze ook absoluut niet stuk krijgt... al heeft haar weide maatje dat vaak genoeg geprobeerd.. ook de heavy ruit van global die haar weide maatje heeft is behoorlijk stevig. De canvas deken die hij heeft is echter al op verschillende plaatsen kapot.

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:18

ingvdh schreef:
Ik heb vorig jaar de stevigste Harry's Horse gekocht (helaas wel met loopsplit) en alle bucassen en andere dure merken ging kapot onder de bijtgrage tandjes van de paarden en die van mij is blijven leven. Het een 1680D deken. Een olijfgroene.


Die heb ik ook is nog steeds niet gesloopt.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:48

Ik heb mijn canvasdeken van hyposport bij Avezaath in Maurik vandaan. Het is echt een super ding, lekker warm, maar weer niet zo loeizwaar, een heel eind waterdicht en hij zorgt niet voor schuurplekken. Het allerbelangrijkste: hij is niet kapot te krijgen. Ook nog een chique kleur, dus ik wil niet meer anders. Zo af en toe zet ik er de hogedrukspuit op en hij is weer helemaal schoon. Het merk is trouwens Hyposport.

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:08

Hier in Aalten (bij Winterswijk, Achterhoek) zit Welkamp, een bedrijf dat paardendekens maakt. Er wordt over het hele land verkocht. De dekens zijn heel stevig, en zo eenvoudig als het maar kan. Ook niet duur (vanaf zo'n €50,- ). Een deken van ons hebben we al 5 jaar en is nog steeds helemaal goed!