De bedoeling van een martingaal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolien_x
Berichten: 2416
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Lievelde

De bedoeling van een martingaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 20:26

heej allemaa

Ik rijd op een paardje..en de eigenaares heeft haar een martinggaal omgedaan omdat ze nogal veel bokt soms..Maar wwat heeft de martingaal dan van nut want ik weet dat het voor is als je pony het hoofd de lucht in gooit maar als je pony bokt..dan doed hij tog eigenlijk het hoofd omlaag.

Tis nie theel belangrijk hoor..maar als je het weet..vertel het me dan Lachen oke?

Groetjes van mij

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 20:28

volgens mij is dr martingaal ervoor dat een paard zn hoofd niet omhoog kan knallen, niet TE hoog in iedergeval

UksterJarig

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 20:28

een martingaal is er inderdaad voor dat een paard zijn hoofd niet te ver omhoog kan gooien.
ik heb hem bij mijn pony nodig, voor als ik ga galopperen, dan gooit hij zn hoofd omhoog en heb ik niks meer te zeggen over hem. met een martingaal kani k hem beter bij me houden.

Jolien_x
Berichten: 2416
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Lievelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 23:21

Oke dankjewel...maar bij mij zeiden ze dat ze de martingaal omdeden ..omdat hij dan minder kon bokken ..maar dat is dan verkeerd

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:26

volgens mij is dat inderdaad verkeerd:) met springen gebruiken veel mensen hem ook wel volgens mij, ook voor het omhoog gooien van het hoofd

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:28

Een martingaal gaat het bokken iig niet tegen. Maar sommige paarden kunnen na een bok hun hoofd enorm omhoog zwiepen en daar helpt een martingaal dan wel weer tegen. Misschien remt het op die manier het bokken ook wat af, ik weet het niet. Ik heb daar zelf iig nog nooit een martingaal voor nodig gehad of gebruikt. Knipoog