aansnoerhoofdstel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

aansnoerhoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 21:28

Ik vroeg me in een keer zo af, wat nu precies het verschil is tussen een aansnoerhoofdstel en een gewoon hoofdstel. (behalve dan die neusriem waarvan je de ene kan aansnoeren en de andere niet Haha!)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132048
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:33

Een aansnoerhoofdstel ken ik niet Knipoog
Wel een aansnoerneusriem
Het verschil met een gewone neusriem heb je zelf al beschreven Lachen

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 21:34

Oscar schreef:
Een aansnoerhoofdstel ken ik niet Knipoog
Wel een aansnoerneusriem
Het verschil met een gewone neusriem heb je zelf al beschreven Lachen



hmm oops Bloos haha.. zat net tegelijkertijd naar hoofdstellen te kijken.

maar dat is dus het enige verschil? ons paard heeft er namelijk zo een, maar de rest heeft gewoon een nromale neusriem dus zat net zo echt te denken zou dat echt het enige verschil zijn Lachen
het heeft dus geen speciale werking oid?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132048
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:37

Da's inderdaad het enige verschil *LOL*
De rest van het hoofdstel blijft hetzelfde.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 21:40

okee nou dan weet ik genoeg Haha! haha

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:41

oscar heeft geijk het is hetzelfde, maar ik vind het er zelfde persoon lijk wa stoerder uitzien

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 21:44

ik ben me dus aan het bedenken, bij een nieuw zadel hoort ook een nieuw hoofdstel Haha!

en ik keek zo wat rond en kwam wat leuke aansnoer tegen, als ze niet aansnoer zijn (of het ligt aan de foto) dan lijkt het leer zo ongelooflijk dun, terwijl er bij een aansnoer nog een kussentje onder zit klopt dat??

ben nog steeds aan het kijken wat ik ongeveer wil Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132048
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:49

Een aansnoerneusriem haal je als het ware 'terug' door een ringetje en dan maak je hem vast, vandaar het aansnoeren Knipoog
De meeste aansnoerneusriemen zijn wat breder (bedoel je dat met 'dik' en 'dun' ?) en onderlegd (soms in de kleur van het hoofdstel, kan ook in wit of een andere kleur), ik ken eigenlijk geen smalle aansnoerneusriemen.
Ik kan je trouwens een Imperial Riding van harte aanraden, dat zijn fijne hoofdstellen voor een leuke prijs (voor foto: zie profiel Knipoog).

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 21:51

ik zal eens kijken, ons paard heeft ook een aansnoerneusriem die heb ik toen ooit gekocht, maar snapte dus het nut er eigenlijk niet van. ik moet eerlijk zeggen dat ik die van ons ongelooflijk dik vind.

een gewoon hoofdstel met gewone neusriem daar vind ik vaak van dat het leer erg dun lijkt. dat heb ik nu met mijn hoofdstel ook , die is ook geen aansnoer, maar het leer begint aan de onderkant erg te slijten iets wat niet zo is bij onze aansnoerneusriem Lachen

(pff uitleg Tong uitsteken )

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:59

als je het goed doet, dan heb je geen aansnoer nodig, je moet de neus namelijk niet dichtsnoeren. Veel mensen hebben de neusriem te strak. Je kunt dus net zo goed een gewone neusriem nemen. Als je wel een aansnoerneusriem neemt, dan moetj e dus niet gaan aansnoeren, maar gewoon losjes vastmaken zoals het hoort.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:01

Dat gewone neusriemen dun leer zijn is niet altijd zo hoor, ik heb een hoofdstel met een "gewone" neusriem en hij is dik (onderlegd) en heeft ook aan de onderkant een "kussentje" (is alleen ontzettend stug) onder de gesp.
Zie in mijn profiel het zwart onderlegde hoofdstel, of nog makkelijker, mijn avatar Knipoog
Verder maakt het niet zoveel verschil als je hem normaal vastdoet, een aansnoerneusriem kan je alleen makkelijker strak aansnoeren.. Scheve mond