Wat te doen als er niet betaald wordt?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:03

Misschien is het mogelijk om een incassobureau in te schakelen om het achterstallige geld los te peuteren. Dat soort instanties hebben wellicht de middelen om de eigenaar te traceren.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 02:13

Incassobureaus kosten heel veel geld.
En zij kunnen ook niets als er geen geld is bij de wanbetaler.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 09:43

Venetia schreef:
Nou, er staat wel een kapitale fout in! Het paard kan niet 'op den duur' verkocht worden! Dit mag alleen met executoriale titel (uitleg zie boven). Anders kan de eigenaar het je nog behoorlijk zuur maken! Dossier opbouwen is wel verstandig natuurlijk.


Vraag me af of dat wel zo'n kapitale fout is....
was er onlangs ook niet een verzorger die het paard toegewezen kreeg omdat zij aan kon tonen dat zij het onderhoud bekostigde en niet de " eigenaar"

Als de waarde van het paard lager is dan de te (nog) betalen kosten denk ik dat het meer dan billijk is dat het paard verkocht wordt cq in eigendom komt van de stalhouder/boer.

Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:53

Er zijn Incassoburo's die werken op basis van no cure no pay.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:09

Je kunt wel degelijk naar de politie gaan om melding te doen van een paard waarvan de eigenaar verdwenen is. zij hebben wel het recht om in de gemeentelijke adminitratie het nieuwe adres op te vragen en kunnen contact maken met de eigenaar. Of ze dat gelijk doen, dat zul je ze moeten vragen.

SinelliB

Berichten: 150
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:14

Hebben jullie wel een oud adres? Op mijn vorige werk namen wij vaak contact op met de betreffende gemeente (als bedrijf zijnde niet als particulier) of schreven de gemeente aan. In het briefje stond de naam en het laatst bekende adres met de vraag of ze ons van het nieuwe adres konden voorzien: in de meeste gevallen kregen we gewoon de nieuwe adresgegevens.

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:59

Ik zou zoals al een paar keer eerder aangegeven, de gemeente of een brief of een belletje geven. Kijken of je het adres los kunt krijgen. Dan kun je namelijk een brief sturen, of haar eens bellen. Mara blijkbaar kan het paard haar niet veel schelen, dat ze opeens zo met de noorderzon "vertrekt" ... Succes!

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:24

Gewoon even naar de politie Lachen