Rijden met 'toeschouwers'

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:27

Ik let er niet echt op eigenlijk, soms heb ik het geen eens door dat er iemand staat, of ik merk het aan mn pony, die wil er nog weleens naar kijken. Maar echt erg vind ik het niet, tenzij het van die mensen zijn die de hele tijd dat jij aan het rijden bent gaan vragen waarom doe je dit? waarom doe je dat? zo moet het niet hoor etc... Daar heb ik wel een hekel aan als ik aan het rijden ben.

Ethelate

Berichten: 21122
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:49

Zo irritant. Helemaal als je als enige aan het rijden bent.
Dat vind ik ook het ergste met wedstrijd, zo'n kantine van die ramptoeristen...

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:51

Ik vind het geen pretje als er mensen staan te kijken, en zéker niet als ze commentaar gaan geven. Ik ga dan juist extra m'n best om te laten zien dat ik het best kan, maarja, dat werkt natuurlijk alleen maar averechts *LOL* Nee, laat mij maar lekker alleen, heerlijk Pling
Laatst bijgewerkt door Mocca op 28-09-04 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:51

Ik kan er ook echt niet tegen. Ik probeer dan te netjes te rijden en dan gaat het juist niet.

manzano

Berichten: 23955
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:51

Ligt er bij mij aan hoe ze staan te kijken. Mensen die in het algemeen naar onze les kijken ofzo vind ik niet erg (tenzij ze staan te roddelen en analyseren hoe je wat doet). Maar als ze heel specifiek naar mij gaan kijken dan ga ik veeeeel slechter rijden. Dat is vooral bij mensen die er dan echt wat vanaf weten (als mijn vriend bijv. komt kijken maakt het me niks uit en vind ik het juist leuk). Zo moest ik bijv. een keer een paard voorrijden voor kopers omdat ik zo leuk kon rijden met dat beest. Nou het ging zoooooo bedroevend slecht . Ik wordt dan helemaal zenuwachtig en zit meer op die mensen te letten dan mijn paard. Denk dat dat gewoon door mijn faalangst komt.
Zodra mensen op me gaan letten en controleren terwijl zij er veel vanaf weten dan klap ik dicht.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:52

Ik kan me er niet aan storen. Uit 1x kijken kan je bij mij niet zien hoe ik en mijn pony rijden (t gaat de ene keer veeeel beter dan normaal, maar soms ook veeeel slechter, dan valt er niks met haar te beginnen), dus als ze wel van die wijze opmerkingen hebben, kan ik er wel om lachen.
Vaak zijn dat trouwens mensen die mij niet kennen en dan over 'die zwarte' gaan staan praten naast mijn vriend/vader, die helemaal niet meer bijkomen van het lachen Haha!:D

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:53

Ik heb er geen problemen mee, zolang ze me maar niet van 'mn werk' afhouden! Wil tijdens het in/uit/tussendoor stappen best een praatje maken, maar als ik echt aan de gang ga wil ik niet gestoord worden. Ik word er ook eigenlijk niet zenuwachtig oid van, heb regelmatig paarden voor kopers voorgereden en dan wen je wel aan kritische kijkers langs de kant.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 20:53

Mikkie schreef:
uuhm hoe komt het dat jij deze gedachtegang hebt????? Schijnheilig

Bij ligt het er een beetje aan wie er staan te kijken. Bij sommige mensen heb ik absoluut geen moeite om lekker te blijven rijden en bij andere "verstijf" ik. Ik heb wel altijd dat ik mezelf meer wil "bewijzen" als er mensen staan te kijken. En soms ga je dan te snel en doe je dingen fout, maar ja, ik ben ook maar een mens Haha!


Omdát...... Haha! M'n moeder les had op Treasure als verassing, maar de bak heel slecht is en ik morgen zelf les heb dus ook nog even wilde rijden daarna en ik dus bij Jos ging rijden en dat wilde ze niet. Bang voor toeschouwers, terwijl daar helemaal nooit iemand is. Scheve mond En nu was ik benieuwd of er meer mensen waren die daar last van hadden en hoe die ermee omgingen

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:07

Mikkie schreef:
Bij ligt het er een beetje aan wie er staan te kijken. Bij sommige mensen heb ik absoluut geen moeite om lekker te blijven rijden en bij andere "verstijf" ik. Ik heb wel altijd dat ik mezelf meer wil "bewijzen" als er mensen staan te kijken. En soms ga je dan te snel en doe je dingen fout, maar ja, ik ben ook maar een mens Haha!


Precies, daar heb ik ook last van Haha!
het ligt eraan wie, bij de ene kan ik me gewoon concentreren op het lekker rijden en bij de ander wil ik me bewijzen Verward
Wel lastig, maar gelukkig staat mijn paardje bij een particulier en er staan maar 2 paardjes, die van mij en die van hun Schijnheilig OK dan!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:13

Geen problemen mee Vroeger wel, dan ging ik altijd erg mijn best doen om het er extra netjes uit te laten zien, maar nu doe ik gewoon wat ik doen wil. Lachen

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:43

het liefst rij ik alleen maar mensen mogen wel kijken als ze zich er maar niet mee gaan bemoeien dat kan ik echt pislink worden..!! Boos!

gelukkig sta ik niet meer op een manege en komt het dus niet voor..

qwinty

Berichten: 2212
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:15

bij mij staat er gelukkig nooit iemand , maar vind het ook niet prettig als ze er staan en echt op je aan het letten zijn

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:20

ik vind het verschrikkelijk als ze zo op je gaan letten en vaak gaat het dan fout bij mij

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:35

Ik word er mega zenuwachtig door. Meestal veranderd het niet hoe mn paard loopt.. al heb k t idee wel.. Ik ga iig geen moeilijke dingen van haar vragen.. alleen dingen die goed gaan etc.. sommige mensen echter zorgen ervoor dat k 'meer ga rijden' .. instructrice, belangrijk persoontje.. laat ze maar dr ogen uit kijken.. Schijnheilig Haha!

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:53

ik doe gewoon mijn ding zoals ik dat steeds doe. Wanneer ik commentaar krijg (tips ofzo) zal ik het ook proberen en voor de rest valt hij mij meestal nog niet op dat er iemand staat te kijken Verward

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:59

Bij mij ligt het eraan wie er staan te kijken. Er is zo een aantal mensen waar ik me niks van aan trek, of het leuk vind als ze komen kijken. En er zijn ook een aantal mensen die ik het liefst zo snel mogelijk op zie zouten! Boos!
Ik ga er in beiden gevallen niet anders door rijden, doe altijd al mn best! Schijnheilig

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 23:09

als mickey hierna weer beter is mag ik weer voorzichtig opbouwen met rijden (na bijna 3,5 maand) ze zal dan wil springen,dus dan zou ik het fijner vinden als niemand keek Haha! Bloos


maar normaal als er iemand kijkt,ligt wel eraan wie het is,dan schaam ik me als ze vervelend is,en vind ik het leuk als ze goed loopt Lachen

maar als me moeder ofzo kijkt trek ik me er niks van aan.

Barb

Berichten: 12085
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 23:10

Ik maak het niet zo vaak mee want als ik rij zijn er meestal geen mensen aanwezig. Nadat ik vanavond les gegeven heb ben ik zelf gaan rijden, 1 meisje riep heel hard: nu gaan wij je even les geven!!
Dus ik heb haar naar het midden van de bak gehaalt en gezegt dat ze les kon gaan geven *LOL* (was wel even schrikken voor haar geloof ik Haha! ) Ze kwam er achter dat het nog niet zo makkelijk was Haha!

Dela

Berichten: 6940
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 23:13

in het begin was ik er doodsbenauwd voor. zodra er mensen bij de bakrand aan t kijken waren naar mij, begon ik gelijk te stappen. was altijd bang voor commentaar. ik heb me er eigenlijk gewoon overheen gezet. iedereen maakt wel eens fouten en daar leer je het meeste van en ook al hebben ze commentaar, zelf kunnen ze het ook niet goed en maken ze ook fouten.
gewoon jezelf blijven en leren van je fouten, dan doe je het al goed genoeg OK dan!

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 23:28

Dat ligt er helemaal aan wie er staat.
Bij sommige mensen voel ik me erg opgelaten,zeker als het niet goed gaat.
En bij andere types interesseert het me helemaal niets,ook al gaat het slecht.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:04

Hangt er vanaf wat voor mensen, op concours rij ik er juist beter door. Thuis staan er altijd positief ingestelde mensen en rij ik hetzelfde.
Maar als ik het gevoel krijg dat er over me geroddeld wordt (zoals toen ik nog op een manege reed) dan ga ik slechter rijden.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:08

Ik vind het vreselijk! Vooral als er bepaalde mensen naast de bak staan, die het vooral niet altijd beter weten, maar dat dan toch gillen.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:12

Ik vind het niet leuk als er mensen staan te kijken. Het hangt wel een beetje af wie het zijn. Mensen die ik niet goed ken, dan denk ik al snel dat ze het negatief over me hebben.
Ik doe dan nog wel mijn best met rijden, maar het lijkt dan of ik er minder aan rijd. Dat ik net wat te laat reageer en dat soort dingen.

cobiie

Berichten: 7307
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:29

Ligt eraan wie er staan te kijken.

Ik ben wel een persoon die te erg haar best dan gaat doen, waardoor het slechter gaat dan normaal.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:47

Als er bijvoorbeeld toeristen oid gaan staan te kijken, maakt het me niets uit. Ik doe gewoon mijn ding en rijd verder.
Ik vind het "vervelender" als er paardekennissen bij staan. Dan wil ik graag laten zien hoe goed het gaat, maar dan gaat het natuurlijk nooit zo zoals jij wilt *LOL*