onderdeken, kom er niet uit :n

Moderators: Amaryllis, Just_Sannee, C_arola, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SkyMarian

onderdeken, kom er niet uit :n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 22:04

Voordat iedereen met de tip zoekfunctie aankomt deze heb ik gebruikt en ik heb geen antwoord op mijn vraag gevonden Knipoog

Voor sjaak heb ik dit jaar een dunnere winterdeken gekocht (bucas smartex rain), omdat de dikke variant (oude type) te smal voor hem werd en zijn schoft kapot schuurde. Dus vorig jaar heeft hij ook zoveel mogelijk onder een dunnere winterdeken gestaan om zijn schoft te sparen. Maar ja als het onder de min 10 komt zit ik te twijfelen of een onderdeken niet verstandig is.

Sjaak wordt niet geschoren, maar hij hoeft geen teddybeer te worden. Beetje vacht heb ik geen bezwaar tegen. Hij gaat in de winter een dagdeel naar buiten. Ze staan in een buitenstal.

Hij hoeft geen deken op, omdat ik het koud vind of omdat hij absoluut geen wintervacht mag aanmaken. Maar toen ik hem pas had viel hij in de winter behoorlijk terug in conditie als het 's nachts kouder (lees ruim onder nul) was. Sindsdien heb ik dus een dikkere deken, maar ja aan de andere kant vorig jaar ging het ook aardig. Maar als het echt koud was kreeg hij toch de te smalle dikke deken op.

Al die maar's ik word er niet goed van... HELP *LOL*

Onderdeken of niet Verward Verward ikweeniemeer Scheve mond

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 06:59

pff moeilijk he?
je vind het niet erg als hij wat wintervacht krijgt, dus moet je geen onderdeken nemen, dat zou veel te warm voor hem zijn.

onder de min 10 komt het hier in nederland niet hoor...
als het echt koud gaat worden (lees: rond de -5)
dan moet je juistw at meer gaan voeren om hem zo warm te laten blijven.
gewoon dit dek houden wat je nu hebt.

A woman needs two men in her life - the horse of her dreams and a jackass to pay for it.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 08:24

hij staat in een open gebied en daar wordt het vrij gemakkelijk onder de -10 's nachts.
Wat langere haren is niet erg maar ze moeten toch echt niet langer worden dan 1,5 cm (ben een halve mieperd Knipoog )

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 08:38

maar wordt die dunnere deken ook niet te krap door de onderdeken die eronder zit? neemt toch weer wat ruimte weg...

alleen maar mijn idee hoor, heb natuurlijk ook verder iet gezien hoe de deken zit... Knipoog

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 08:40

deken is behoorlijkruim en valt over de schoft

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie