luchtzuigend paard , idee om stalranden af te werk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 18:40

Citaat:
Ik ga naar de fietsenhandelaar en vraag alle lekke binnenbanden.

Dat vind ik een tip die het uitproberen waard is! Bedankt!
OK dan!
Mijn pony mag ook best luchtzuigen maar dan zo veilig mogelijk. Lachen
Als die smeersels: niets is viezer dan cribbox of hoefteer in de manen terug te vinden of te ontdekken dat hij met zijn hoofd over de staldeur staat en dus zijn hele kin en boeg onder het vieze plakspul heeft. Nee, voor ons nooit meer dat soort smerige symptoombestrijders.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 21:49

een stalgenootje doet over alle horizontale plekken zo'n pvc grijze regenpijp buis. die ze aan 1 kant over de lengte open zaagt en dan over de buis heen klemt. verder heeft ze tussen de tralies gaas gemaakt zodat hij daar ook niet kan zuigen.

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:51

mijn paard haar tanden zijn zelfs zo erg dat het me 8 VA gekost heeft om te zien hoe oud ze was. Haha!

Dus zij gaat binnenkort ook 's nachts op stal. Ik ga het ook eens met rubber proberen. Zij heeft namelijk een binnendeur, een buitendeur en een voerbak om op te zuigen. Op die deuren waren metalen latjes gezet en die heeft ze er zelfs al helemaal afgehaald en van het hout schiet stilaan ook niet veel meer over. Schijnheilig

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 10:25

Vanity als ze luchtzuigt op staal dan kost dat echt tanden... Staal geeft helemaal niet mee.. Tanden wel Boos!

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 19:40

Anya schreef:
Vanity als ze luchtzuigt op staal dan kost dat echt tanden... Staal geeft helemaal niet mee.. Tanden wel Boos!


die latten waren er standaard op, op de deuren! Maarja, nu niet meer, dus das al voorbij! alleen heeft ze wel een metalen voerbak! Dus daar ga ik wel proberen iets om te doen! maar is luchtzuigen ook niet slecht voor het paard zelf (afgezien van de tanden?) Als ik met haar ga rijden, 'perst' ze af en toe lucht terug uit haar keel met hetzelfde geluid dan als ze zuigt!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:07

het geluid van luchtzuigen ontstaan bij het inademen. Die lucht wordt een soort bolletje halverwege de slokdarm en wordt weer uitgeademd. De lucht haalt de maag vrijwel nooit. Het is een fabeltje dat de lucht via de maag in de darmen komt en daar koliek veroorzaakt. De darmen produceren zelf vele malen meer eigen gas dan een luchtzuiger bij elkaar kan zuigen.

Ik heb nog nooit gehoord van een paard dat luchtzuigt tijdens het rijden. Kan het zijn dat je paard lichte cornage heeft? Dat kan ontstaan door ziekte, erfelijkheid, maar ook door een beschadiging a.g.v. de luchtzuigband (die ze omgehad kan hebben)>

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:35

Anya schreef:

Ik heb nog nooit gehoord van een paard dat luchtzuigt tijdens het rijden.


Mijn nieuwe instructrice vertelde dat haar paard dit ook deed onder het rijden. puur van de stress. zodra hij een oefening moet ding die hij heel moeilijk vindt of niet leuk, gaat z'n hoofd in de houding en zuigt hij lucht.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:36

grappig dat ze dat doen dan... kan natuurlijk alleen bij luchtzuigers die zich niet vast hoeven te zetten bij het luchtzuigen. Die van mij kan het niet zonder vastzetten.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78525
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:41

Onze luchtzuiger staat achter een stroomdraadje op stal en de bak is eruit geschroefd. We hebben nergens problemen mee, en voor ons is dit de enige werkende oplossing.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:43

Tja stroom... Lips are sealed

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 07:24

Anya schreef:
Citaat:
Tja stroom...


Symptoombestrijding bij luchtzuigen is kortzichtig denkgedrag! En deze "oplossing" is wel een van de ergste! Stoom uit je oren

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 07:45

droebel schreef:
Mijn nieuwe instructrice vertelde dat haar paard dit ook deed onder het rijden. puur van de stress. zodra hij een oefening moet ding die hij heel moeilijk vindt of niet leuk, gaat z'n hoofd in de houding en zuigt hij lucht.


Klopt, een van mijn klanten had een 4 jarige Junior merrie op proef, ook zo'n stressbak. Die deed het idd ook tijdens het rijden, al kon je nooit goed zien of ze daarvoor het bit pakte, of dat ze het zo deed.