Waarom wel/geen wintec?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 00:10

ja doe ik danie Lachen

kieffertje, noem je jezelf straks ook wintecje als je een ander zadel hebt? Haha!

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 07:49

Is een idee, Pellie Haha! . Deze naam dateert alweer van een paar jaar terug, toen ik nogal inspiratieloos was Lachen

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 08:41

ik zelf wint wintecs niet super lekker, kan er niet goed opzitten,
maar qua prijs/kwaliteit verhouding vind ik het prima zadels!

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:31

Het sterkste punt van Wintec is denk ik wel hun aantrekkelijke prijs/kwaliteit verhouding. Qua prijs is het een prima zadel OK dan! Ik heb zelf ook een Wintec en ik ben er erg tevreden over. De voordelen zijn al meerdere malen genoemd, ze zijn licht van gewicht, makkelijk schoon te houden en hebben een verwisselbare boom. (niet alle modellen) De nadelen vind ik dat er toch relatief snel slijtage plekken verschijnen (maar hier zijn de meningen over verdeeld geloof ik Knipoog) en dat ze vrij hard zitten. Gister heb ik een bosrit gemaakt van ruim 2 uur, je wilt niet weten hoe mijn kont daarna aanvoelde Bloos! Om nog maar te zwijgen over de schuurplekken....

Oja, Wintecs kunnen gewoon opgevuld worden Knipoog

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:21

Moet je een Wintec endurance kopen!!! Nergens last van!!! Mijn oudste Wintec (ik heb er 3,ahum.....) is nu zo'n 7 jaar oud. Van opvullen is nog geen enkele sprake. Behalve dat ie vaal geworden is, is ie qua vorm echt niks veranderd!!!

_Madelon

Berichten: 4760
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:45

ik zweer bij wintec.! Geweldige zadels..
Zitten echt super, zijn licht van gewicht, prijs is goed en hij kan opgevult worden en boom kan breder/smaler gemaakt worden.
Echt een super zadel Haha!

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:51

Grootse voordeel van Wintec: Ze passen op vrijwel elk paard, ideaal dus als je meerdere paarden hebt ! Op handelsstallen rijden ze ook vaak met Wintecs .....

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:00

we hebben onlangs ook een wintec aangeschaft omdat dit het enige zadel was dat echt goed lag op mijn driejarige merrie, en ik moet zeggen, ik vind het een heel fijn zadel! je moet er wel netjes mee omgaan want ze zijn wel kwetsbaarder als leer. ik ben er zeer tevreden over!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:03

Kwetsbaar??? Gut, dat idee heb ik nou helemaal niet!!! En ik ga er echt niet netjes mee om!!

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:38

je hebt wintec en wintec van verschillend materiaal. ik heb de wintec pro dressuur en is van equisuede en ik vind dat je daar sneller wat op ziet dan andere wintecs met een andere bovenkant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:41

Wat grappig, ik heb de Wintec 2000 vzh, ook met equisuede, en na 4 jaar intensief gebruik zie je er bijna niks aan. Bij andere wintec-materiaal-zadels juist weer wel vind ik Haha!

Hardheid vind ik niet, heb er nooit een pijnlijke kont op gehad, op 1 keer na, maar toen had ik ook een ritje van 7 uur achter de rug Bloos

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:42

ze zouden dus eigenlijk speciaal voor de equisuede wintec zadels ook equisuede beugelriemen uit moeten vinden Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:57

Tja wintec of een lederen zadel??. geef mij maar het lederen zadel.

Bij paardrijden hoort leer hoe goed of slecht wintecs ook zijn geef mij maar leer. Een kentauer is ongveer 200 euro duurder en is van leer en heeft dus wat meer voordelen. Mijn zadel maak ik weinig tot zelden schoon en ziet er perfect uit dus dat schoonmaken is het punt niet. Mijn gevoel zegt gewoon dat zo'n kartonnen zadel gewoon niet de perfecte pasvorm kan hebben voor een paard. Ook het opvullen kan met een lederen zadel vooral als je nog een jong paard hebt vind ik dat erg belangrijk. Wintec doet mij toch altijd erg goedkoop en simpel aan. Terwijl ze hard bezig zijn dat imago te veranderen voor mijn gevoel blijft dat zo.

Heb nog nooit in een wintec gereden dus daar kan ik niet over oordelen. Ik heb altijd wel dat extra geld gehad om een lederen te kopen. Als het geld het probleem is kan ik het begrijpen maar ja voor € 529,00 kan je ook een prima merk 2de handszadel vinden. Het is een eigen keuze als je erbij zweert is het voor mij prima.

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 18:05

Prisca schreef:
Bij paardrijden hoort leer hoe goed of slecht wintecs ook zijn geef mij maar leer. Een kentauer is ongveer 200 euro duurder en is van leer en heeft dus wat meer voordelen. Mijn zadel maak ik weinig tot zelden schoon en ziet er perfect uit dus dat schoonmaken is het punt niet. Mijn gevoel zegt gewoon dat zo'n kartonnen zadel gewoon niet de perfecte pasvorm kan hebben voor een paard. Ook het opvullen kan met een lederen zadel vooral als je nog een jong paard hebt vind ik dat erg belangrijk. Wintec doet mij toch altijd erg goedkoop en simpel aan. Terwijl ze hard bezig zijn dat imago te veranderen voor mijn gevoel blijft dat zo.

Heb nog nooit in een wintec gereden dus daar kan ik niet over oordelen. Ik heb altijd wel dat extra geld gehad om een lederen te kopen. Als het geld het probleem is kan ik het begrijpen maar ja voor € 529,00 kan je ook een prima merk 2de handszadel vinden. Het is een eigen keuze als je erbij zweert is het voor mij prima.


Haha, bij paardrijden hoort leer? Dat is de 1e keer dat ik dat hoor.
Ik heb ook wel extra geld voor een leren zadel, maar dat heb ik er echt niet voor over. Leer is veel onderhoud. En dan zou ik trouwens nog liever een nieuw kunststof zadel hebben dan een 2e handse leren. Je weet niet hoe er met het zadel is omgegaan en vaak vormt het leer zich naar het paard en krijgt een ander paard er problemen mee, dat heb je met een kunststof niet.

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 18:07

Een tweedehands zadel kan ik sowieso niet kopen, want ik moet zeker weten dat het perfect ligt het blijft liggen. Er moeten dus vele zadels gepast gaan worden.
Iets wat iemand anders al wel had gezegd maar ik nog niet: Ik ben vegetarisch, dus vind in dat opzicht wintecs wel goed. Denk dat het uiteindelijk trouwens wel leer gaat worden, omdat daar meer keus in is.

Leo

Berichten: 50133
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 18:57

Ik heb een wintec 2000 en vind het een wereldzadel Lachen

Mijn zit die altijd behoorlijk belabberd was is stukken beter geworden, en het hele zadel zit gewoon als een dijk.
Met het oude zadel gleed ik per definitie al opzij als die pony ook maar een bok gaf, nu kan ze springen wat ze wilt en ik blijf netjes zitten. Bevalt prima dat zadel en ligt ook super op Leo's rug Lachen

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:07

ik heb ook een wintec 2000 en tot nu toe vind ik het een lekker zadel !

ilufprincess

Berichten: 2600
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: <3 Even ver weg,of op een ster ofzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:23

Prisca schreef:
Tja wintec of een lederen zadel??. geef mij maar het lederen zadel.

Bij paardrijden hoort leer hoe goed of slecht wintecs ook zijn geef mij maar leer. Een kentauer is ongveer 200 euro duurder en is van leer en heeft dus wat meer voordelen. Mijn zadel maak ik weinig tot zelden schoon en ziet er perfect uit dus dat schoonmaken is het punt niet. Mijn gevoel zegt gewoon dat zo'n kartonnen zadel gewoon niet de perfecte pasvorm kan hebben voor een paard. Ook het opvullen kan met een lederen zadel vooral als je nog een jong paard hebt vind ik dat erg belangrijk. Wintec doet mij toch altijd erg goedkoop en simpel aan. Terwijl ze hard bezig zijn dat imago te veranderen voor mijn gevoel blijft dat zo.

Heb nog nooit in een wintec gereden dus daar kan ik niet over oordelen. Ik heb altijd wel dat extra geld gehad om een lederen te kopen. Als het geld het probleem is kan ik het begrijpen maar ja voor € 529,00 kan je ook een prima merk 2de handszadel vinden. Het is een eigen keuze als je erbij zweert is het voor mij prima.


Bloos! amai!
euhum wintec simpel ???
het wordt zelf verkocht in heel dure en beste ruitershops
deze verkopen alleen de beste matrialen
dus...
wintec is zeker geen 'brol!'
en het ligt lekker voor je paard ook

bij paardrijden hoort leer Scheve mond
jah?
als jij daar zo over denkt
dan heb je het mis

( niet boos bedoelt ,iedereen eigen mening )

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:30

Ik heb zelf nu 2 jaar een Wintec 500 voor Dennis. Ik vind het een geweldig zadel. Heb ook op Wintec Sports en Wintec Pro's. En ook op de 2000 van mijn zusje.
Voor mij niets anders dan een Wintec meer iig Haha!. En dan het liefst de 500 nog Lachen. Ik heb er vorige week net eentje bij gekocht voor Angel. En alle 3 de Wintec's die ik heb liggen passen op alle 5 de pony's die hier staan.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:30

misschien moet je er toch eens op rijden prisca en veranderd je vooroordeel, je praat nu erg minderwaardig over ons geliefd zadeltje Lachen

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:43

Ik heb ook een wintec 500. Vind het een erg fijn zadel om op te zitten, maar het blijkt niet helemaal lekker bij Sting te passen. Weet iemand wat ik ertegen kan doen? De boom lijkt niet breed genoeg, en mijn linkerkussen is platter dan de rechter (ik hang ws wat naar links). Ik ben al bij de zadelmaker geweest, maar die raadde een nieuw zadel van 1300 euro aan. Daar heb ik het geld echt niet voor!

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:54

ja hier nog eentje, heb de wintec 2000 en ben zeer tevreden hoor !! goede kwaliteit voor een goede prijs Lachen
sting: leuke zadelmaker zeg.....ik weet niet wat je er aan kan doen hoor maar als je toch een nieuw zadel moet dan kan je de wintec met cair systeem nemen, naar wat ik gehoord heb is die erg goed aan je paard aan te passen!

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:55

Sting schreef:
Ik heb ook een wintec 500. Vind het een erg fijn zadel om op te zitten, maar het blijkt niet helemaal lekker bij Sting te passen. Weet iemand wat ik ertegen kan doen? De boom lijkt niet breed genoeg, en mijn linkerkussen is platter dan de rechter (ik hang ws wat naar links). Ik ben al bij de zadelmaker geweest, maar die raadde een nieuw zadel van 1300 euro aan. Daar heb ik het geld echt niet voor!

Bredere boom???(ik zelf heb de witte en deze net weer laten verbreden/oprekken) Kussens laten opvullen en weer even opnieuw laten passen op je paard dan!! Zodat ze het zadel weer passend kunnen maken op je paard, ach het komt er weer raar uitrollen op het toetsenbord maar je snapt het wel denk ik!!!
Gr,Danie

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 10:07

Geloof dat we maar eens een Wintec fan club moesten gaan oprichten!!!

Leer hoort bij paardrijden???? Moet je eens bij een endurance wedstrijd gaan kijken.....daar voert comfortabel kunststof de bovertoon!! Als ik bedenk wat ik gebruik bij endurance.......niks is van leer, behalve de schoenen die ik aan heb!!! En kunstleren singel, dus ook geen leer.

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 10:49

Ik ben er ook nog niet helemaal over uit, of het nou wel of geen wintec wordt... Scheve mond
Mijn vriendin heeft een wintec pro (dressuur) die ik ook wel eens op Twister heb gelegd... Op zich zit het best lekker en heb je er bijna geen onderhoud aan... De prijs is ook wel aantrekkelijk... Maar aan de andere kant, leer gaat veel langer mee, en er zijn ook lederen zadels die niet zo hard zitten...

Ik denk dat ik de zadelmaker binnenkort eens laat komen, en dan probeer ik het allebei even uit... Lachen