Waarom wel/geen wintec?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 21:31

Danie schreef:
Ik heb ook een wintec een dressuur zadel heb er net de laatste boom(wit) in gezet en deze is ook nog opgerekt!!!
Als mijn paard nog verder gespierd raakt en groeit moet ik heel erg spijtig afscheid van mijn kunstof zadel nemen Huilen
Gr.Danie



Bij onze pony heeft de zadelmaker een extra brede boom op maat gemaakt in het Winteczadel. De breedste Wintecboom was namelijk niet breed genoeg Bloos
Je bent dus niet gebonden aan de standaard boommaten van Wintec Knipoog

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 21:35

irene schreef:
Bij onze pony heeft de zadelmaker een extra brede boom op maat gemaakt in het Winteczadel. De breedste Wintecboom was namelijk niet breed genoeg Bloos
Je bent dus niet gebonden aan de standaard boommaten van Wintec Knipoog

Dus die methode is er ook nog!!!!!
Ik hou hem zeker in mijn achterhoofd heb namelijk zoveel plezier van dit zadel!!!
Maarrr mag ik je dan ook vragen wat je dat gekost heeft??? Kan ik daar rekening mee houden, mag je ook pben als je het niet hier wil vertellen!!
Gr.Danie

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:15

Geen probleem hoor Knipoog Ze hebben er een nieuwe boom ingezet en wat vulling uit de kussens gehaald. Totaal was ik 45 euro kwijt. Vond ik zelf reuze meevallen.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 23:09

ik heb ook ergens gehoord dat wintec ook met extra brede kamers komen. maar zeker weten doe ik het niet.

ik heb de pro dressuur op mijn tink en ben er erg blij mee. gebruik wel een bontje omdat ik bij lange ritten idd een houten kont kreeg maar dat is nu over Lachen

het is erg vriendelijk in gebruik!!

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 14:55

Ik zal er dan nog maar eens goed over nadenken. Het probleem is dat mijn zadel wel heel fijn is, maar niet goed ligt op mijn paard én ik mijn knieen niet aan kan sluiten. Ik ben dus wel een 'kont-vriendelijk' zadel gewend. Bedankt voor de (meestal wél onderbouwde Knipoog ) reacties!

ilufprincess

Berichten: 2600
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: <3 Even ver weg,of op een ster ofzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 15:30

Hoi!

Ik heb ook een wintec 2000 cair systeem
het zadel zit zalig Haha!
en het systeem dat je van boom kan veranderen is ook handig..

ik zou zeggen..Koop een wintec Haha!

En NEE ze zitten zeker niet als karton Boos! de status daar in tgen wel!
status = brol ( vind ik persoonlijk Bloos )

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 15:56

Ook hier hangt het af van persoon tot persoon.

Om een eenvoudige vergelijking te geven
Niet iedereen vindt een Levis jeansbroek heerlijk zitten. Sommigen willen enkel pepe jeans omdat die soepeler zou zijn, meer kwaliteit hebben,... en anderen vinden weer wat anders ..... Haha!

Zelfde met zadels Haha!

De wintec heeft het voordeel een stuk goedkoper te zijn dan een doorsnee dressuurzadel.

Met synthetische rijbroeken kan je wel eens schuurplekken gaan krijgen als je met een wintec gaat rijden.

Enkele tips:

- Heb je geen stal / club / .... / genoot met wintec? Dan kan je het zadel enkele keren testen.

- ALs je het gaat passen in een zadelwinkel: op een bok voelt het zadel totaal anders aan dan op je paard. Wat daar lekker zit, voelt mss rottig aan op je paard en omgekeerd.

- Rij aub geen 5 minuten met het zadel maar een gehele les om een goed gevoel te krijgen. Hoe liggen je benen? Blijf je recht zitten? enz...

succes alvast.

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 16:15

Ik ken verder niemand met een wintec, kattebeest. De prijs is voor mij iid het belangrijkste voordeel. Ik kan niet lang sparen omdat het met mijn huidige zadel echt niet gaat. Maar er komt wel een verjaardag aan, krijg ik misschien toch nog genoeg centjes Lachen

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 16:24

Kieffertje schreef:
Ik ken verder niemand met een wintec, kattebeest. De prijs is voor mij iid het belangrijkste voordeel. Ik kan niet lang sparen omdat het met mijn huidige zadel echt niet gaat. Maar er komt wel een verjaardag aan, krijg ik misschien toch nog genoeg centjes Lachen



kan je niet gewoon de zadels uitproberen bij de zaak waar je het zadel wilt gaan kopen?
dan kan je bijvoorbeeld wat zadels uitkiezen die jou fijn lijken, en uitproberen. vind je ze niets, moet je dat gewoon eerlijk zeggen Lachen

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 16:28

Ik heb 2 wintecs, een dressuur (500) en een veelzijdigheids.
Ben over alle twee super tevreden. Ze zitten heerlijk, heb nooit ergens last van en ze zijn gewoon onwijs makkelijk in onderhoud Haha!

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 17:07

@ Cow_horse: Waarschijnlijk komt de zadelmaker zadels passen, het zadel of de zadels die het best passen kan ik dan uitproberen. Maar ik zit een beetje met de prijs enzo... Lachen

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 17:17

Ik heb een wintec...
Hoewel je er vaak negatieve dingen over hoort ben ik er tevreden over.
Ik heb hem gekocht omdat hij de enige was die goed paste op mijn paardje, goedkoop was en van kunststof (ben vegetarisch, dus probeer zo weinig mogelijk leer te kopen)
Heb hem nu 2,5 jaar, en hij ziet er nog prima uit. Ja, wel wat slijtplekjes, maar dat krijgt elk zadel uiteindelijk wel.
Ook ideaal dat je hem nooit schoon hoeft te maken.
Hij zit trouwens heerlijk zacht, dat is iedereen die er tot nu toe op heeft gereden met me eens.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 17:17

okee ik snap het.. Lachen

misschien (is maar een tip), kan je de eisen van wat je precies wilt op papier zetten, dat is makkelijker zoeken naar een zadel.

op dit moment ben ik ook bezig op zoek naar een nieuw zadel en ik ga voor de wintec cair pro. ik heb ook op papier wat dingen gezet waar mijn zadel aan moet voldoen (o.a. de prijs). OK dan!

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 17:51

Hier nog 1 met een wintec(staat wel te koop).Ik heb al een aantal wintecs gehad een mee gereden.Zoals de eerste wintecs(zijn die hele lichte )daarna een 500 oud model met die kunststof singelstoten.Toen een andere 500 en nu de 2000.
Ik persoonlijk heb er nooit problemen mee gehad ,legde ze op verschillende paarden.haf,kwpn,draver,tinker en ga zo maar door.Ideaal is dat.
Nu met am ligt hij voor het eerst echt niet goed waardoor ik hem verkoop maar ze blijven toch 1 van mijn favo zadels die leuk te betalen zijn.

_ortiz_

Berichten: 523
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:06

ik heb zelf een wintec 500 dressuur zadel en zou echt geen andere willen.
ik heb hem omdat ie en niet zo duur was en licht was *moest mijn zadel altijd bovenaan leggen en met een zwaare kiefer lukte me dat niet*
en omdat ik hem niet hoef intevetten. ik maak hem 1 X in de maand schoon en dan is ie mooi. en ik vind hem ook veel lekkerder zitten als mijn kiefer
nadelen heb ik er eigenlijk niet van. alleen dat als ik met mijn leren laarzen rijd dan kraakt ie Scheve mond

Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:28

Ik rij op mijn verzorg pony ook op een wintec.
Ik zou liever op een ander zadel rijden, persoonlijk vind ik dat lekkerder zitten! maar die wintec zit ook lekker, is super licht, en weinig onderhoud.

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:38

Ik heb een wintec 2000 en een wintec dressuur(welke dressuur weet ik niet...Tong uitsteken).

Ik vind ze allebei zalig zitten, ik rij op een ander paard vaak met een KN dresuurzadel. Maar ik vind die wintec 2000 toch lekkerder zitten.

SofieBeau

Berichten: 3484
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:54

Suzanne vd schreef:
Wat wilt dat zeggen een cair systeem, wat is dat? Enne een wintec Isabell dat lijkt me ook een erg fijn zadel, lekkere diepe zit met zo'n soort equisuite over heen lijkt me fijn. Maar zitten hier een gewoone singel aan die je ook bij lederen zadels gebruikt? of speciale voor wintec??
Ik heb nl. een paardje (tinker) gezien en mocht mijn zadel hier niet om passen (heb een kieffer) dan lijkt me dat zadel wel ideaal.


cair systeem dat is een speciaal systeem met luchtkussens, zodat het extra goed is voor de paardenrug, het vangt de schokken echt goed op

Ik geef de voorkeur aan lichte zadels, dus wintec, thorowgood, status,.. allemaal toppie zadels ! ik heb zelf een status zadel

geef mij maar een wintec, 100x liever dan een lederen zadel !

xxx sofie

SofieBeau

Berichten: 3484
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:57

Kieffertje schreef:
Ik ken verder niemand met een wintec, kattebeest. De prijs is voor mij iid het belangrijkste voordeel. Ik kan niet lang sparen omdat het met mijn huidige zadel echt niet gaat. Maar er komt wel een verjaardag aan, krijg ik misschien toch nog genoeg centjes Lachen

ik zou, ook al heb ik genoeg geld, zowiezo een wintec kopen, het zijn echt goede zadels en je kan de boom altijd veranderen, ze passen dus sowieso !

xxsofie

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:41

ik vind het een geweldig zadel, geen tot weinig onderhoud, licht, past perveckt en heb dr een supper zit door gekregen.
ik heb echt geen iedee wat er nog beter kan aan een zadel, ik heb trouwens een wintec 2000 en stap binnen kort over naar een eigen zadel, dat word zeker ook een wintec!!!

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:46

Pellie schreef:
ik heb ook ergens gehoord dat wintec ook met extra brede kamers komen. maar zeker weten doe ik het niet.

ik heb de pro dressuur op mijn tink en ben er erg blij mee. gebruik wel een bontje omdat ik bij lange ritten idd een houten kont kreeg maar dat is nu over Lachen

het is erg vriendelijk in gebruik!!


Hey's Pellie hou je me op de hoogte heb het zadel dus nu ook op Auke liggen, maar hij is wel zo gegroeid dat ik de witte boom al heb op laten rekken en het kan echt net nog!!!
Ik zou wel is willen weten hoe of wat dan!!! En welke zadelmaker ik terecht kan met mijn wintec!??
Gr.Danie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:04

Toen ik mijn Wintec kocht, heeft mijn zadelmaker gratis zelf een boom gebogen en op maat gemaakt. Verder kan je zelf, met het juiste gereedschap, die boom ook verwijden of vernauwen, is wel behoorlijk zwaar werk Haha!

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:14

Maya schreef:
Toen ik mijn Wintec kocht, heeft mijn zadelmaker gratis zelf een boom gebogen en op maat gemaakt. Verder kan je zelf, met het juiste gereedschap, die boom ook verwijden of vernauwen, is wel behoorlijk zwaar werk Haha!


Als je goed leest is mijn boom al verbreed op zijn breedst dus wat ik eigenlijk zoek is een zadelmaker die een heel andere boom maakt!!! Maar wie en waar in Friesland!!
Niet aanvallend bedoeld hoor!!
Gr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:32

Dat zeg ik, zelf een boom gebogen en op maat gemaakt hij heeft zelf een boom gefabriceerd voor mijn Wintec. Ik heb zelf deze boom na 4 jaar ook wat vernauwd en anders gebogen zodat hij weer pas is.

Ik heb het door een zadelmaker in Maldegem (B) laten doen, dus daarom zei ik niet waar je het kon laten doen, want da's toch te ver weg.

Ook totaal niet aanvallend bedoeld Haha!

_Margarita_

Berichten: 2332
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:40

ik heb zelf een wintec (veelzijdigheid) gehad, het advies in de ruitersport zaak was, onderhouds vrij, en de kwaliteit is bijna gelijk aan een leren zadel. Maar ik gebruikte dat zadel elke dag, en de singelstoten gingen vrij snel kapot (na een jaar) me pony kreeg er ineens druk plekken van.. ik ben er niet over te spreken.

Nu heb ik weer een wintec (veelzijdigheid) omdat die mij me paardje zat toen ik haar kocht. Ook hier zag ik nu ik het bijna elke dag gebruik. (deed de vorige eigenaar niet) al kleine gebruikssporen op de singelstoten. Ben er nu ook extra voorzichtig mee.

Maar inmiddels heb ik een kieffer dressuurzadel, en dat bevalt me toch echt veel beter!!