bijrijdster priveles? iemand overhaaltips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 23:29

dat ze mee aanwijzingen gaat geven is wat minder, maar het kan ook een voordeel zijn. Misschien blijkt ze wel verkeerde aanwijzingen te geven en komt ze er zo achter dat ze zelf toch ook les nodig heeft.

Ik ben juist hardstikke blij dat mijn bijrijdster ook privéles heeft van dezelfde instructrice als ik. Zijn we zeker op een lijn bezig en dat is voor mijn paard ook erg prettig.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 23:40

Als ik zelf geen geld voor les had (en dat heb ik niet) zou ik het misschien ook wel een raar idee vinden als m'n bijrijdster er privelessen mee ging nemen... (alleen heb ik geen bijrijder)

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 23:40

leuk dat het nu wel mag! alleen wel wat minder voor de instructrice dat ze jou ook 'les' gaat geven tegelijk. want daar zijn ze meestal niet van gedient.. (zou ik zelf ook niet zijn, als ik bv. net zeg; rijd wat actiever! en een ander zegt vanaf de kant; nee, nee, je moet hem niet over zijn tempo laten lopen!!!)

maar vind zelf dat je ook wel een beetje doordramt(sorry), het is háár paard, en zij kan beslissen wat wel en niet mag. en dit mag niet(nu wel dus) dus oké dan, dat moet je accepteren, en niet doordrammen... ik zou dan zeggen; als je wilt lessen ga je maar op een ander paard.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 01:40

Leuk voor je dat je nog een keer mag lessen, maar vind het erg stom als ik het zo mag uitdrukken dat ze naast de kant aanwijzingen gaat geven. Ik geef zelf les en weer hoe donders irritant dat dat is. Als mensen dat bij mij doen dan vraag ik ook netjes waarom zij dan niet in de rijbak staan ipv ik.

Daarbij ook stom dat je geen les mocht/mag. Het kan alleen maar beter zijn voor jou rijstijl en dus ook voor haar pony. Áls ik een bijrijdster had zou lessen nemen bij iemand wat aan mijn rijstijl aansloot een vereiste zijn.

qwinty

Berichten: 2212
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 08:50

Ik vind het ook een beetje raar, is toch alleen maar beter voor die pony als hij GOED bereden word.
Je zou vast wel goed rijden maare als je zelf rijd dan zie je nietw at je fout doet en als je instructrice hebt wel.

Ik verzorg nu sinds 2 maanden een haffie en zijn baasje heeft aan mij gevraagt en das ook echt het enigste wat ze heeel graag wil of ik op les ga met hem!
En mijn eigen mag dan bij hem in de wei..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 08:56

Okkie1 schreef:
Leuk voor je dat je nog een keer mag lessen, maar vind het erg stom als ik het zo mag uitdrukken dat ze naast de kant aanwijzingen gaat geven. Ik geef zelf les en weer hoe donders irritant dat dat is. Als mensen dat bij mij doen dan vraag ik ook netjes waarom zij dan niet in de rijbak staan ipv ik.

Daarbij ook stom dat je geen les mocht/mag. Het kan alleen maar beter zijn voor jou rijstijl en dus ook voor haar pony. Áls ik een bijrijdster had zou lessen nemen bij iemand wat aan mijn rijstijl aansloot een vereiste zijn.


ze staat dan niet aan de kant, ze gaat dan bij haar staan..M. praat nogal zacht dus dan kan zij het ook horen..en als zij dan iets heeft zegt ze dat tegen M. zodat die het ook over kan geven als zij het ermee eens is..
hopelijk hoort ze dan dat het wel degelijk nut heeft..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:28

we hebben nu besloten dat we samen een uur gaan lessen bij M.
zij het eerste half uur, ik het laatste. dan merkt ze zelf wel wat voor effect t heeft Lachen

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:05

ff een vraagje betaal jij dan zelf de les? of moeten hun het betalen? Als jij het zelf betaald zou ik het idd vreemd vinden als je niet mag lessen.
maar als hun het moeten betalen, vind ik het heel asociaal als je zo door dramt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:12

Ik zo juist eisen dat er op mijn paard les gehaald zou worden.
Maar wel bij iemand waarvan ik weet dat die goed lesgeeft en zou nog wel (mee) betalen ook.

Maar betaal jij je priveles zelf?
Want als zij verder vind dat het goede les is, zie ik het probleem niet zo.

Als zij zelf moet betalen kan ik het wel snappen als ze niet zo ruim zit.
maar dan zou ik als ik jou was zelf betalen.
Les is niet alleen investeren in het paard, maar ook grotendeels in jezelf.
Wat je nu leert kan bij elk ander paard wat je ooit gaat rijden, ook van pas komen.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:35

Het klinkt naar mijn idee dat ze bang is dat jij hem straks beter kan rijden dan haar...

Eerst mag het niet, en nu gaan jullie samen lessen Verward en dan nog wel achter elkaar... Lijkt me niet zo'n fijn idee

Dan is het paard waarschijnlijk al moe en dan moet jij ook nog eens een half uur. Dan zou ik proberen om verschillende dagen te lessen. Hebben jullie beiden een fris paard...

Persoonlijk zou ik het erg fijn vinden als mijn bijrijdster privelessen dressuur zou nemen, kan alleen maar beter worden. Maar dan wel op een andere dag als mij zodat de pony ook lekker fris is... Mijn pony is na dat half uurtje priveles al zeiknat hoor, en ze heeft echt wel een goede conditie

Nou ja, ik hoop dat jullie er uit komen. Succes Lachen

Sylleke_Olga

Berichten: 16
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Essen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:16

Ik mag ook gewoon lessen nemen op mijn verzorgpaard. De eigenares van Olga moedigt het net aan. Binnekort ga ik samen met haar dochter lessen, en dan betalen we gewoon ieder de helft. Les ik alleen, dan betaal ik gewoon zelf. Olga's baasje vindt het gewoon goed dat ik les met Olga, Olga leert er tenslotte ook héél wat van.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 04:33

Gaat dit niet over dezelfde pony als waar een tijdje geleden de eigenaresse een topic over heeft gestart (uhm, volgens mij zelfs meerdere keren) dat ze niet graag wou dat haar bijrijder(s) les zou nemen op haar pony?

Ik blijf bij mijn standpunt, ik zou het juist fijn vinden als een eventuele bijrijder (prive)les zou willen nemen op mijn paard.

Heb de indruk dat zij dat niet wil hebben, omdat ze zelf geen (prive)les mag/kan nemen en/of er niet goed mee overweg kan en dat ze dat niet goed kan hebben, en dat ze daarom maar ook niet wil dat jij les neemt.
Verbeter me maar als het fout is, maar die indruk heb ik.

Twee maal een halfuur priveles achter elkaar op een zelfde pony, is dat niet teveel van het goede?
Vooral als je ook nog eens een kwartier tot halfuur van te voren begint met inrijden... (een pony die dat gewend is, anderhalf uur behoorlijk aan het werk gezet te worden, is wat anders, maar volgens mij is dat hier niet zo, of wel?).
Is bij haar een les normaal een halfuur of een heel uur?
Komen de verhoudingen qua les dan niet een beetje scheef te liggen?

Maar ach, als iemand eenmaal wat in zijn kop heeft zitten en overtuigd is van zijn of haar gelijk (ook al is dat niet zo), is het moelijk te overtuigen van het tegendeel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:32

jaja tuurlijk betaal ik mn les zelf !!!
anders zou het helemaaaal niet mogen *LOL*
ik heb vorige keer alleen 1 uur les gehad..
dus dan doen we nu samen een uur...wat is het verschil?
de prijs.. een half uur kost 15 euro, maar een uur ook.
ligt aan de benzine kosten, t lesgeven zelf is niet zo duur.
vandaar dat we het met zn 2en doen..
uiteindelijk rijden we dan gewoon een uur hoor..
niet anderhalf Knipoog

Meikevdv

Berichten: 1672
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:52

je hebt wel veel voor je verzorgfpony over ! als je zelf lessen gaat betalen enzo...im zou niet weten waarom je geen lessen zou mogen nemen

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 15:39

logisch dta je het zelf moet betalen. je word er zelf ook beter van.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 15:53

ben erg benieuwd naar een mening vanuit de eigenaar (aangezien die ook op bokt komt en zich angstvallig stil houdt)

Ik zou alleen maar voor zijn. Wel een instructeur die mij ook aanspreekt, en op eigen kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 16:02

stef schreef:
ben erg benieuwd naar een mening vanuit de eigenaar (aangezien die ook op bokt komt en zich angstvallig stil houdt)

Ik zou alleen maar voor zijn. Wel een instructeur die mij ook aanspreekt, en op eigen kosten.


ze vind t onzin dat ik dit geplaatst heb..maar als ik het niet kon laten moest ik het doen.
ik mag de situatie ook uitleggen maar ik ben bang dat k het verkeerd doe, dus ik wacht tot ze dat zelf doet (denk niet dat ze het doet, maar ze weet dat he topic er is, dus ze kan het gewoon plaatsen).
zelf vond ze dat M. best goed les gaf, dus daar lag t niet aan..

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 16:28

misschien omdat het niet van haar ouders mag??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 16:35

daar twijfel ik een beetje aan..
haar moeder heeft vroeger wedstrijden gereden en die zal dus wel weten hoe belangrijk lessen zijn..
aan haar vader ga ik het zo snel mogelijk vragen.