Wie heeft z'n paard nu ook nog 24/7 buiten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babsiej

Berichten: 6241
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:35

MIjne staat ook nog lekker dag en nacht buiten:)

ellepel

Berichten: 47362
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:36

mijn pony heeft zachte ballen ens traal, maar af en toe teren helpt al een hoop. en anders wordt t vanzelf wel weerd roger weer en drogen ze weer op, kan volgens mij niet zo heel veel kwaad

moeshie

Berichten: 1143
Geregistreerd: 17-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 23:11

mijne staat samen met 5 andere paardjes 24/7 buiten. (met een dekentje op)
Onze weide is nog heeeel droog eigenlijk. (regent hier bijna niet)
Te vroeg binnen zetten is slecht voor de weerstand en ik wil geen paardje die constant ziek is.

Ydel

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 23:21

Die van mij staan nu ook nog 24/7 buiten...
gaat volgende week wel verandering in komen als de stal af is...
gelukkig heb ik rassen die er tegen kunnen... Cool

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 00:04

Ivank staat ook nog 24/7 buiten, sinds afgelopen week loopt ze wel met een regendeken rond. Ze heeft namelijk ook nog haar boettdeken om, die nog niet af kan en het lijkt mij behoorlijk koud met zo'n natte deken om, dus maar de regendeken erover heen Knipoog.
En ze voelt zich ook nog helemaal goed, helemaal happy enzo Lachen.

Ze heeft trouwens wel beschikking over een inloopstal, waar ze 's nachts veel gebruik van maakt denk ik. Vooral met dat regenweer!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 01:43

Tegen die zachte ballen kun je trouwens ook waterstofperoxide of blauwtinctuur erop doen en consequent bij houden tot het droger is.

Als je het erop gedaan hebt moet je wel even wachten tot het ingetrokken is voor je hem weer op de wei zet anders gaat het gewoon eraf.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 09:40

Mick kan niet 24/7 buiten staan, dus moest arzu ook mee naar binnen...

mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 09:51

Mijn verzorgpony staat ook dag en nacht buiten, in de winter blijft ze ook buiten!

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 10:04

ellenlouise schreef:
Maar hoe nat is het bij jullie en hoe houden de stralen/hoefballen zich?
Is mijn paard echt de enige die hier last van heeft?

Nee. Ik heb mijn paarden in augstus naar een stuk land verhuisd waarvan ik hoopte dat ze daar tot midden September zouden kunnen blijven. Normaal gesproken moet dat ook kunnen, maar deze zomer ... het weiland was veranderd in 1 groot zwembad (lag in een uiterwaarde) en ik heb mijn paarden moeten verhuizen vanwege de voeten van mijn oudste merrie. Die begonnen helemaal week te worden en toen de ijzers met zooltjes eronderuit gingen, bleek dat de straal er niet al te best aan toe was. Nu staan ze 's nachts binnen en overdag op een stukje wei bij ons achter. Dat ligt op zandgrond, dus ook al regent het veel, het trekt toch wel redelijk weg. In de uiterwaarden hadden ze geen droog plekje om op te staan. Hadden ze dat wel gehad, dan was er waarschijnlijk niks aan de hand geweest, want dan waren ze daar gaan staan (je zag hoe ze steeds een stukje opschoven naar een iets hoger gelegen stukje weiland, totdat het dus helemaal was veranderd in een modderbad). Voor mij was de oplossing dus wel degelijk: overdag buiten, 's nachts binnen.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 10:06

Nope. De fokmerries staan zomers dag en nacht buiten maar slapen nu weer onder dak Knipoog De Cob gaat 's nachts ook naar binnen en Fox staat op een pensionstal en het weidenseizoen is ten einde, dus die moet weer tot april wachten voor hij een grasprietje ziet, helaas..

Sting

Berichten: 12863
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 10:18

Sting staat nu nog dag en nacht in het weiland. Ik hoop dat ook nog lang zo te houden.. Het weiland ligt er nu nog wel aardig bij, maar 2 weilanden kunnen we door verbouwingen niet gebruiken, dus we moeten nog ff kijken hoe we het van de winter redden.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 10:23

Fleur is donderdag 's nachts naar binnen gegaan, lag niet helemaal in de planning, maar ze liep vreselijk te trillen en vond het toch niet zo leuk meer in de stromende regen. Zondag is het helemaal over, dan moet ze naar de winterstalling en moet ze het met de paddock doen..

Helderder

Berichten: 10128
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:05

Mijn pony staat ook gewoon 24/7 buiten.
En dat blijft de hele winter ook zo. Lachen

Wendy15

Berichten: 11102
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:06

ik heb een ijslander dus die blijft ook lkkr buiten.. hij begint alweer net een teddybeertje te worden Haha!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:16

Weke hoeven nu is niet erg, als het droger wordt trekt het wel weer bij. De kans op rotstraal wordt er niet door verhoogd!!

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:23

Morrie staat ook nog 24/7 op de wei, een erg natte wei in de polder helaas.

Er staan er al een aantal binnen, dus ze hebben wel de ruimte: gisteren stonden ze met 5 ruinen op 4 ha!

Citaat:
Schijnbaar is die merrie van mij de enige met van die verweekte zwemvliezen


dat heeft Morrie ook, hij kan geen hoefschoenen aan nu, dan ligt de hele handel open Huilen

Ik heb er gisteren een flinke kwak uierzalf op gedaan, geen idee of dat helpt....

balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 12:20

Onze 2 jaarlingen staan ook nog 24/7 buiten. Maar als het echt slecht weer begint te worden zetten we ze bij ons in de achtertuin op stal...

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 12:26

Mijn paard blijft 24/7 buiten totdat het echt superkoud wordt of heel slecht weer. ze heeft dekend in alle vormen en maten dus dat kan makkelijk Lachen en ze krijgt geen natte verweekte voetjes want ze kan in de bak lopen als ze wil..

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 12:56

Ushi blijft ook nog zo lang mogelijk 24/7 buiten, maar als het echt te koud of slecht weer word, gaat ze 's nachts binnen.

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 13:06

mijn paard staat altijd buiten hij heeft wel een schut stalletje

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 13:16

bij ons staan ze altijd het hele jaar door, van sochtend tot s avonds buitn, alleen s nachts binnen, of het moet echt nootweer zijn. maar de meeste doen je er ook geen plezier aan om ze binnen te laten

Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 14:36

Bij ons loopt altijd alles buiten, weer of geen weer: 3 kwpn-ers, 2 nrps-ers, 3 haffies, ijslander, newforest en een klein bont iets Haha!. Van November tot ong eind maart lopen ze in een stuk met een supergroot schuilhok met een grote betonnen plaat ervoor zodat ze niet steeds in de blub staan wanneer ze alles stuk lopen. Deze plaat wordt dan dagelijks schoongeveegd. Overigens is deze plaat en het schuilhok het hoogste punt van het hele land (14 hectare) en loopt als enige niet onder water zodra het ijsselwater weer stijgt. De rest dus wel Schijnheilig

Opstallen doen we niet aan. Er zijn wel een paar stallen maar die worden alleen gebruikt als het echt niet anders kan.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 19:40

smurf schreef:
Ik heb er gisteren een flinke kwak uierzalf op gedaan, geen idee of dat helpt....


Ik denk dat dat alleen zin heeft als de hoefballen weer droog zijn, anders sluit je het vocht juist in. En dat zal waarschijnlijk voor de meeste middeltjes gelden.

En wachten tot het opgedroogd is, tja dat duurt wel een dagje volgens mij Haha!

En Okkie, waterstofperoxide heb jij daar ervaring mee? Ik dacht zelf meer aan egyptische zalf ofzo (en dan ook eerst weer wachten tot die voeten droog zijn).

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:43

ik heb ze nu blauw gespoten met CTC-spray, zlefde effect als blauw-tinctuur.

Morrie heft er geen last van, ik wel, want de hoefschoenen kunnen niet aan