hoe zwaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:30

Blindvaren op meetlinten zou ik voorzichtig mee zijn. Dat is m.i. nog onnaukeuriger dan de diverse meetformules die in omloop zijn omdat bij die laatste zowel de omvang als de lengte meegenomen worden.
Maar dan nog, we hebben het even gecontroleerd bij een volwasssen draver.
Volgens http://www.tekstotaal.com/cpaardengewicht.html weegt deze merrie 399 kg.
Volgens de formulie in het (overigens goede) boek: Medisch handboek voor paarden weegt dit zelfde beestje (met dezelfe ingevoerde maten) opeens nog maar 317 kg.

Op de weegschaal weegt ze echter.....tadaaa..... 462 kg !

qwinty

Berichten: 2212
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 18:03

sedasan heeft helemaal niets geholpen :S en als ik meer zou geven zou het gevolgen kunnen hebben raar he !

marn
Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:33

zo.n lint is ook maar een schatting.. Voor mij is het een uitkomst, omdat ik nu wel zie of ze wat afvalt en hoeveel ongeveer.. Bij Friese paarden werkt zo'n lint ook niet geloof ik.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:27

marn schreef:
zo.n lint is ook maar een schatting.. Voor mij is het een uitkomst, omdat ik nu wel zie of ze wat afvalt en hoeveel ongeveer.. Bij Friese paarden werkt zo'n lint ook niet geloof ik.


Voor het doel wat je beschrijft heb je gelijk, maar het is maar waar je je geld voor uit wil geven. Hetzelfde bereik je met om het even welk zelf gefabriceerd touwtje/lintje. (verschillen meten)