vraagje wat betreft ponytje in je tuin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kamaron
Berichten: 2573
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: omg eindhoven

vraagje wat betreft ponytje in je tuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 20:06

Ik heb een vraagje wat betreft een ponytje...onze a...mag dat officieel gezien dat je een paard in de achtertuin zet...dus dat je daar een mooie stal hebt..die je natuurlijk goed uitmest...en het is de bedoeling dat ze iedere morgen naar de wei gaat en dan savonds weer naar binnen...
Wij wonen in een woonwijk maar hebben wel een flinke achtertuin...
Dus weet iemand dit misschien?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 20:09

Hangt van je gemeente af, en de afstand van de stal, evenals paddock en mestopslag hoe ver die van je buren zijn, mbt stankoverlast. Verschilt sterk.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 20:30

mijn over buren hebben een niet zo'n hele grote tuin en daar hebben ze een grote zand bak (heel klein bakje) van gemaakt waar hun d pony en 2 tinkers in kunnen staan en in de garage hebben ze stallen gemaakt ook gewoon midden in een woon wijk, mest doen ze in de groene container (2 containers)

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 06:58

Wij hebben de stal annex paddock ook in de achtertuin, maar die is wel erg groot. De mest is veel meer dan in de groene kliko kan en dus laten we dat af en toe ophalen want er kan een trekker naar achteren. Anders moet je het op een aanhanger gooien(afdekken met een zeil i.v.m. stank)
Ik vind het wel belangrijk dat het paard 's nachts rustig is. Wij hebben 1 paard en hier in de straat worden meerdere paarden zo gehouden. Niet echt ideaal want overdag heeft hij geen weiland, maar het gaat al jaren zo.
Bij een kleine achtertuin zou ik het niet zomaar doen, de paddock wordt al gauw een modderpoel. En 3 paarden lijkt me erg veel.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 08:21

het kan allemaal best, mist je zorgt dat andere geen overlast van je paard heeft(stank , geluid) Als je een stalletje maak met een uitloop, dan doe je het met tegels, makelijk schoon te spuiten.en eht word geen blubber boel. En als je paard iedere dag eruit komt, zie ik persoonlijk geen probleem, op sommige plaatsen staat de paarden beroeder dan bij je in de achter tuin. Een ding is zeker, aandacht zat.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 08:32

ik zou het gewoon bij de gemeente vragen, dan weet je gelijk waar je aan toe bent

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:00

Paardenmest mag je btw niet via de groene container afvoeren...

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:18

Het kan natuurlijk wel, maar het ligt aan de gemeente of het wel mag! In de randstad kan je het eerder vergeten dan dat je in een woonwijk in friesland woont! Hier had een meisje ook een pony in de tuin en hoe schoon je het ook wilt maken...je ruikt het altijd! Ik heb er zelf geen moeite mee, maar er waren mensen die er ontzettende overlast van hadden, omdat je zodra je naar buiten liep...alles naar stal rook (vind het zelf wel lekker ruiken trouwens)', terwijl je van die pony verder geen last had hoor> was rustig en lief! Ze heeft haar uiteindelijk weg moeten doen...

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmenteC en 12 bezoekers