raad gevraagd

Moderators: Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Irene2

raad gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 12:09

hallo,
ik zit met een dilemma. ik wilde gisteren wer met de dekens beginnen en vanmiddag sotnd Nescio alweer op de wei zonder deken.
mijn ouders hadden de deken afgedaan omdat ze het niet nodig vinden.

ik wil nescio wel graag in de dekens om zijn enorme wintervacht te voorkomen, maar nu weet ikhet niet meer.

mijn ouders zeggen dat het slecht is voor de vacht en dat het paard zich niet fijn voelt.

nu mijn vraag: Zouden jullie een Kwpn-er die overdag de hele dag op de weide staat, en 's nachts binnen. Die normaal werk doet( springen/drssuur/buitenrijden) dekens opdoen?

sochtends moet er namelijk elke keer omgewisseld worden van deken.

groetjes Irene

FunkyMirko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:43

Ik zou het eigenlijk niet zo erg vinden als hij zonder deken stond, je kan hem als je gedaan hebt met rijden, en hij zweet erg hard, een zweetdeken opdoen en even op stal zetten tot ie droog is.
Maar aan de andere kant als je deze winter op wedstrijd zou gaan met je paard zou ik een deken aandoen, om het dan wel beter is, en dat het er mooier uitziet ook, en dat ze dan natuurlijk ook veel frisser staan.

Een paard zonder ruiter is nog steeds een paard, een ruiter zonder paard is maar een mens!! *LOL*

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 14:43

Ik zou hem zeker een deken opleggen. Als je fanatiek rijdt is die vacht maar lastig. Het is veel te warm voor het paard waardoor hij het werk waarschijnlijk niet meer volhoudt en het droogstappen duurt letterlijk ├║ren. Daarbij kan een bezweet paard na een training snel stijve spieren of zelfs longontsteking oplopen. Er zijn heel veel topics over de wel's en niet's van een deken. In jou geval lijkt het me verstandig nog eens goed met je ouders erover te praten. Beter een gezond paard met deken, dan straks misschien een ziek paard zonder deken.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie