orun-cursus vraagje..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:19

Hoop ook maar niet dat het waar is Haha!
Ik ga dit jaar de Kandidaat opleiding doen, alleen dressuur.
Dat is ook op een locatie waar je nieteens voor Allround kan gaan.

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:26

Er zijn weinig mensen die allround doen. Dit betekend ook dat voor de toekomst het aantal allrounders afneemt, ( 2e en 3e fase). Dus zijn ze heel blij als ze wat allrounders kunnen krijgen.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:29

Ach ik wilde graag allround doen, maar heb nog nooit een springwedstrijd gereden, dus al helemaal geen wp Haha!

Misschien als ik eenmaal de 1e fase heb gedaan is er altijd nog een mogelijkheid om alsnog een stukje voor allround te doen, maar aan de andere kant.... dressuur heeft ook meer mijn voorkeur dus zo erg vind ik het niet.

Maar het blijft jammer dat ik nog niet mijn puntjes heb in het springen (ben hard aan het oefenen in de lessen voor een officiele wedstrijd)

MvdB_

Berichten: 710
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:22

Ik wilde dit jaar de basis gaan doen (ik ben wel L1 met punt, maar heb een pony (paard moet minimaal 1.60 zijn en geen vervoer Huilen ). Maar wat ik om mij heen hoorde was dat de basis en de eerst fase zo op elkaar leken dat ik de tijd beter kon gebruiken voor andere zaken (trailerrijbewijs halen bijvoorbeeld Haha! ) Ik zou dan wel het springen laten zitten. Ik ben namelijk niet gestart met springen. Bij de eerste fase is er volgens mij nog niet een echte splitsing voor allround en dressuur, maar als je toch weet dat je de dressuur kant op wil kan je het springonderdeel laten zitten.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:31

Jawel hoor. Bij de eerste fase moet je allround of dressuur kiezen. Dat houdt in dat je theorie-examen anders is, en dat je tijdens je praktijkexamen apart springles moet geven en met 3 paarden een springparcours moet afleggen als je allround bent.

MvdB_

Berichten: 710
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:38

o dat wist ik niet. dank voor de info. Je weet nooit hoe t loopt, maar heb voorlopig geen springambities (op een laag parcourtje na dan Schijnheilig ).....

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 21:33

Bij mijn aanmelding moest ik L dressuur zijn en B springen. Het B springen mocht ook met een D pony behaald zijn. Ik heb vanaf de eerste fase gekozen voor de dressuurrichting. Bij de pony's heb ik wel M gesprongen, maar had geen interesse om de allroud cursus te gaan doen Haha!