Laklaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Laklaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 16:34

Afgelopen weekend tijdens het Benelux Open heb ik ernstig zitten kwijlen bij al die prachtig glimmende laarzen van de dressuuramazones... Ik zag daar hoogglans laklaarzen voorbij komen, maar ook een soort laklaarzen die die iets minder opvallend glommen.
Ik zou nog wel een paar wedstrijdlaarzen kunnen gebruiken en het vooruitzicht om nooit meer te hoeven poesten staat me wel aan Haha! .


Wie kan mij helpen aan verkoopadressen of voorbeelden van verschillende laklaarzen? Ik heb al op de sites van Petrie van Van Huett gekeken, maar daar zie ik nou niet direct veel lak staan.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 16:36

Volgensmij zijn dat geen laklaarzen, maar worden ze op een bepaalde manier gepoetst!

Op de Anky site stond:
Citaat:
Ten eerste heb je schoenpoets nodig en wel van het merk KIWI.
In de meeste supermarkten is dit wel te koop, in de kleur van je laarzen. Daarnaast heb je wattenschijfjes nodig, een paar oude

panty's, een schoenpoetsborstel voor het uitpoetsen en een aansteker. Maak de laarzen goed schoon, er mag geen zand of modder opzitten en de laarzen moeten aan de buitenkant droog zijn. Maak vervolgens ongeveer vier wattenschijfjes nat en knijp
ze goed uit. Steek de schoenpoets aan met de aansteker (doe dit buiten, voor de veiligheid) en laat het even branden, zodat het
kan smelten. Doe het dekseltje op het doosje, zodat het vuur dooft. Doe echter nooit het dekseltje er helemaal op, want dan ontploft de schoenpoets en zit je helemaal onder!

Smeer met de vochtige wattenschijfjes de vloeibare schoenpoets dun op de laarzen (niet op de binnenkant, want dan wordt je shabrak haast niet meer schoon) en laat het stollen.

Poets de laarzen zachtjes uit met de schoenpoetsborstel en vervolgens net zo lang met de panty's over de laarzen poetsen,

totdat ze glimmen. Het resultaat is nooit direct zichtbaar, het
duurt enkele malen voordat een optimaal glans ontstaat!

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 16:38

Dioxide schreef:
Volgensmij zijn dat geen laklaarzen, maar worden ze op een bepaalde manier gepoetst!

Op de Anky site stond:


Nee, dat verhaal en die manier ken ik (doe ik zelf ook). Ik bedoel echte laklaarzen... Misschien dat die 'zijde'glans laarzen die ik bedoel idd wel gewoon heavy opgepoetste laarzen zijn, ik hoop het niet...

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 16:41

Als ze al bestaan dan beschadigen ze wel snel hoor...net als bij lakschoentjes...elk krasje zie je Scheve mond

vannie
Berichten: 362
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: aalmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 16:41

nee je hebt ook lak laarsen bij ons in de ruitersportzaak verkopen ze die ook.
volgens mij heeft derby ook laklaarsen

vannie
Berichten: 362
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: aalmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 16:46

kijk maar op www.derby.nl volgens mij is het het coby model.
anders moet je gewoon een mailtje sturen naar ze.
ze bestaan echt ze zijn erg mooi vind ik

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:24

Petri heeft ze ook, cavallo ook, rectiligne heeft ze volgens mij alleen in renvariant.

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:03

Horseyfries heeft ook laklaarzen.
Misschien kun je bij haar eens informeren welk merk?

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:06

Volgensmij heeft www.thegallop.nl de goedkoopsten Haha!

edit: dat zijn alleen de kappen in lakleer, sorry Bloos!

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:14

Lydiia schreef:
Volgensmij heeft www.thegallop.nl de goedkoopsten Haha!

edit: dat zijn alleen de kappen in lakleer, sorry Bloos!


Ja, die is echt wel goedkoop!
Jammer is hij niet in België Boos!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:55

De prijs is bij thegallop ook wel naar de prijs, maar goed. Een paar wedstrijdlaarzen hoef je niet elke dag aan. Lachen

Hij kan de laarzen toch wel verzenden naar België?

Marijn: Zijn dat laarzen of schoenen en chaps, die rode in je profiel? Haha!
Vind ze geweldig.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 15:58

Lydiia schreef:
Marijn: Zijn dat laarzen of schoenen en chaps, die rode in je profiel? Haha!
Vind ze geweldig.


Dank Haha! Het zijn schoenen van Ariat en kalfslederen chaps van Derby. Een stalgenootje van mij heeft er laarzen van van Petrie (die kan je in 12 kleuren krijgen), maar ik vond dit handiger. Maar...als ik nu nog een keer 400 euro uit te geven zou hebben (want daar hebben we het over Bloos! ), had ik er 200 bij gelegd en een paar Königs gekocht. Mijn setje is zo opvallend dta het ook snel gaat vervelen.

paasei, wat klink ik verwend!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:24

Marijn4045 schreef:
Dank Haha! Het zijn schoenen van Ariat en kalfslederen chaps van Derby. Een stalgenootje van mij heeft er laarzen van van Petrie (die kan je in 12 kleuren krijgen), maar ik vond dit handiger. Maar...als ik nu nog een keer 400 euro uit te geven zou hebben (want daar hebben we het over Bloos! ), had ik er 200 bij gelegd en een paar Königs gekocht. Mijn setje is zo opvallend dta het ook snel gaat vervelen.

paasei, wat klink ik verwend!


Die kun je goedkoper krijgen hoor... Tong uitsteken Haha!

http://www.reitsport-hamp.de/prod03.htm

Zie de pololaars bv Cool

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:34

Ik heb ze pas ook een paar keer gezien, maar vind ze eerlijk gezegd niet zo mooi. Gewoon heel goed opgepoetste laarzen vind ik mooier (en die zijn waarschijnlijk ook goedkoper en raken minder snel beschadigd).

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:37

Die 'zijdeglans' is inderdaad van het poetsen, mijn Königs hebben ook die glans.
Laklaarzen vind ik persoonlijk niet zo mooi. Onder een rijrok gaat het nog wel omdat dan het hele plaatje anders is. Gewoon in de basis vind ik het geen porem, dan zijn de laarzen zo in het oog springend Haha!
Ik heb daarom toch voor gewone laarzen gekozen

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 09:23

Lydiia schreef:
Die kun je goedkoper krijgen hoor... Tong uitsteken Haha!

http://www.reitsport-hamp.de/prod03.htm

Zie de pololaars bv Cool


Nee, als ik Konigs koop, dan koop ik de Sir (dat is toch het topmodel met keiharde buitenkant, zachte binnenkant en speciaal voetbed?). Kan niet mooier!

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 11:09

Lak-rijlaarzen glimmen inderdaad de pan uit... nadeel is alleen dat lakleer wel snel barstjes kan gaan vertonen waardoor het "glans-effect" al direct een stuk minder wordt.

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:39

Ja laklaarzen zijn heel erg kwetsbaar en zijn vrij duur en als je dan toch dat geld wil uitgeven kan je beter de Sir nemen en af en toe poesten en als je dat een paar keer goed hebt gedaan dan glimmen ze de pan uit en kan je op een gegeven moment ook alleen een pantykousje erover (als je ze alleen met wedstrijden gebruikt) en dan glimmen ze al.
Huet heeft ze in zijn winkel wel staan de laklaarzen.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 04-01-10 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten na deze reactie verwijderd. Aangezien dit al een oud topic is. Gelieve niet meer in te reageren.