Iemand een suggestie? (bijt probleem)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Iemand een suggestie? (bijt probleem)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 10:09

Zucht.

Mijn paard staat dus in een zgn uitloop stal, waarbij hij de buurpaarden kan voelen, aanraken etc. Op zich heel sociaal en beviel supergoed... Nu heb ik echter een nieuwe buurman.

Deze buurman, een ruintje, kan zich soms uitermate irriteren aan mijn paard. Op zich niet onvoorstelbaar, want die van mij kan super irritant doen...

Het probleem is echter dat de Nieuwe Buurman als tie bijt, dus ook echt doorbijt. Het nog vervelendere gedeelte van het probleem, is dat hij dus continu de mondhoeken van mijn paard open bijt. Het is altijd precies dezelfde plek, waardoor ik dus nu problemen krijg met het bit van mijn hoofdstel en er ook kans bestaat op littekens, aangezien het de kans niet krijgt om de helen. Wat kan ik hier nou aan doen?

Ik wil er eigenlijk iets op smeren wat heel vies smaakt, maar dat lijkt me voor mijn paard nou weer niet zo fijn (het is trouwens niet echt zijn mondhoeken, maar net daarboven).

Iemand een suggestie? Ik wil mijn paard dus niet op gaan sluiten, maar ik snap ook dat je moeilijk tegen de Nieuwe Buurman kan zeggen dat da niet mag, want hij doet het toch. Het hoort er een beetje bij, net als gescheurde dekens, etc, maar dit is toch wel erg vervelend.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:31

Hoe lang heeft je mannetje deze buurman al? Je zou toch denken dat jouw paard op een gegeven moment wel leert dat hij beter niet al te dicht bij te nieuwe buurman moet komen omdat deze dat niet op prijs stelt... De enige andere oplossing die ik kan bedenken zou een tussenschot zijn, maar ik weet natuurlijk niet of de staleigenaar daar mee akkoord zou gaan...

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 10:48

Het is de uitloop waar het probleem is... kan ik niet echt een tussenschot tussen zetten Scheve mond

Mijn paardje is, uhm, iets hardleers, dus dat gaat gerust nog even door. Ik dacht eigenlijk dat we het ergste nu wel gehad hadden, maar vanochted was het dus weer raak Huilen Aan alle twee de kanten zijn mond kapot gebeten... Wordt er een beetje moedeloos van Scheve mond

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:52

ik zou eens gaan vragen of jij met iemand mag ruilen,
gewoon de suggesties opnoemen die je hier verteld,
dat hij dus hardleers is en dit niet zomaar stopt,
dat je ook wil kunnen rijden en je het gewoon vervelend vind voor je paard..

ellepel

Berichten: 47336
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 11:54

smeer er gewoon wat vaseline op. voor jouw paard niet vervelend, maar smaakt voor de ander wel vies.
je kunt t proberen