Wat is een recreatieruiter precies?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Wat is een recreatieruiter precies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 08:01

Wanneer is iemand eigenlijk een recreatieruiter en waarom?

Laatst had ik het er met een vriendin over: wij rijden allebei evenveel en doen dezelfde oefeningen want we zitten samen op les. De een noemt zichzelf dresuurruiter (omdat ze dressuuroefeningen rijdt zoals travers, schouderbinnenwaarts, wending om voorhand en dergelijke) de ander vindt zichzelf recreatieruiter omdat ze geen wedstrijden rijdt.

Wat vinden jullie?

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .


Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 08:24

Het één sluit het ander niet uit
Als je rijdt voor je lol, als hobby, om te recreëren, dan ben je recreatie-ruiter. Zo eenvoudig is het.

Welke vórm van paardrijden je kiest is een ander punt en of je daarin dan wel of geen wedstrijden wil rijden nóg weer een ander; dat is niet meer of minder dan een relatieve toetsing.
Rij je dressuurmatig, dan ben je als je daarmee bezig bent dressuurruiter. Dat geldt overigens voor álle vormen van dressuur Niet alleen maar de Klassieke Dressuur die in NL bijna gemeengoed is.
Veel ruiters in NL zijn dus recreatieve Klassieke Dressuuruiters.

Ja en dan zijn er ook nog ruiters die uitsluitend in de bak met Klassieke Dressuur bezig zijn om wedstrijdjes te rijden en zich bij dit alles duidelijk NIET ontspannen. Tja... hoe noem je dat? Zielig Verward

Maarreh, is dit belangrijk eigenlijk???? Op een héél enkele uitzondering als bv. Tyrza na is elke Bokter volgens mij recreatie-ruiter punt.

www.homocaballus.net

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 10:31

geweldige uitleg.. OK dan! niks aan toe te voegen Lachen

Ik heb ook een keer zon discussie gehad met iemand. Geloof niet dat we daar veel verder mee kwamen.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 17:35

Het is niet als discussie bedoeld. Ik vroeg me alleen af of mensen er wel eens over na denken.

Misschien had ik beter kunnen vragen: wat is een dressuurruiter en wat maakt iemand tot dressuurruiter. Tong uitsteken

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:49

Recreatief denk ik aan niet ambitieus voor wedstrijden (iig niet dresuur en springen, wel weer endurance), rjiden voor de lol en plezier niet voor de prestatie.

Ik versta mezelf ook als recreatief: Rondhobbelen vol plezier (ik zeg niet dat dit niet zo kan zijn met dresuur ruiters, maar die 'hobbelen' niet Lachen ), en buitenritten en dergelijke vind ik er ook wel onder vallen Lachen

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 18:05

Ik vind mezelf absoluut een recreatieruiter.

Ik train meerdere dagen in de week in de bak, rij dressuurwedstrijden onder de man en aangespannen en daar heb ik heel veel plezier in. Een buitenrit maken vind ik ook heel leuk maar een beetje rondhobbelen in de bak, daar vind ik echt helemaal niets aan. Er moet wel een doel zijn.

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 18:06

Onder recreatieruiter versta ik iemand die lekker buiten rijdt, maar kan ook iemand zijn die wel verschillende takken beoefend maar niet voor de wedstrijden. Misschien wel onderlinge wedstrijden.

Een dressuurruiter doet wel mee aan wedstrijden.
Maarja een dressuurruiter kan er natuurlijk ook recreatief (buiten) mee rijden.

Iemand als Anky of whoever vind ik dan weer een dressuurruiter in de topsport.

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: araber, GrapeshotBot, JudithDario en 35 bezoekers