prijsklasse paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

prijsklasse paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 17:52

Vandaag kwam ik bij toeval een serieuze potentiele koper tegen voor mijn paard.. en ik kwam ik meteen twee problemen tegen
ten eerste wil ik mijn paard wel verkopen ? want waar vind ik een paard met mogelijkheden voor de sport en die toch braaf genoeg is voor een rondje naar buiten tegen een betaalbare prijs..
ten tweede wat moet ik vragen voor mijn paard als ik besluit om hem te verkopen.. ik heb echt geen idee.. hij is 5 jaar kerngezond. 1.70 m groot en een ongelofelijk braaf karakter.. eentje waar je een kanon naast af kunt schieten.. hij kan een sprongetje maken.. maar een talent is het niet.. in de dressuur zijn we nu B met 8 winstpunten uit eenzelfde aantal proefjes.. klinische keuring moet geen probleem zijn..rontgenlogisch denk verwacht ik ook geen problemen maar dat kan ik natuurlijk niet zeker weten..wat vraag je voor zo'n paard ?

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:53

afstamming/ras? foto-->zodat we de bouw kunnen beoordelen...

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 17:54

kwpn lennard X nimmerdor

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 17:55

foto in profiel

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:57

Als hij klinisch en rontgonologisch goedgekeurd wordt, zou ik minimaal 4500 voor hem vragen. Nu kan ik dit niet goed beoordelen, want voor mij is het belangrijkste de gangen van het paard. Maar het is een richtprijs.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:01

De richtprijs van Tulandro is netjes.

Maar denk er heel goed over na, je weet nooit wat je terug krijgt als je ander paard koopt...

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 18:46

en wat mag een groen paard kosten.. die mogelijkheden lijkt te hebben voor de sport ? en dan wel een merrie met een leuk papier.. ik wil namelijk ook nog een keertje fokken...

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:31

Nou, dat varieert en niet zo'n beetje ook! Wij zoeken ook een groen paard en we krijgen aanbiedingen van GRATIS tot de hoofdprijs. Nou blijkt de gratis ook wel een "karakterpaardje" te zijn, maar toch.
€2000 voor een goede moet haalbaar zijn zeker als hij/zij onder de 1.65m mag zijn.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:34

3000 tot 4000 euro,zou ik rekenen,maar kijk eerst maar eens wat die koper er voor vraagt Knipoog

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 15:50

nou ja goed ..aan een nieuw leuk paardje voor een geschikte prijs moet aan te komen zijn dus..
eerst sammy maar verkopen..en trouwens hij hoeft niet weg.. die man wil hem graag hebben..ik ga ook wat hoger zitten met mijn prijs.. als ie hem niet wil dan blijft ie gewoon en dan moeten we nog even wachten voordat er wat bij komt.. volgend jaar ben ik klaar met school en wou dan eigenlijk een veulen kopen.dan kan ik me ook twee paarden permitteren.. ik kan me als het moet nog prima een paar jaar vermaken met sam..

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 15:52

Tulandro schreef:
Als hij klinisch en rontgonologisch goedgekeurd wordt, zou ik minimaal 4500 voor hem vragen. Nu kan ik dit niet goed beoordelen, want voor mij is het belangrijkste de gangen van het paard. Maar het is een richtprijs.


over de gangen van mijn paard.. tja een dressuurtopper is het niet.. en superstrekken zal ie nooit doen...maar je kunt er lekker op zitten en zijn bewegingen zijn wel ruim

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:35

Ik zou er persoonlijk echt niet meer dan 3.000,- voor geven. Dad 6600,- gulden voor een recreatiepaard...

Maar goed, met je vraagprijs moet je gewoon wat hoger gaan zitten en t is maar wat de gek er voor geeft.