graszaadhooi wie kent dat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 20:13

Wij hebben ook graszaadhooi voor de paarden. Ik vind het prima spul Lachen , alleen de paarden zelf hebben liever gewoon hooi, dat is lekkerder.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 23:22

Maya schreef:
Omdat graszaad voor sportvelden van andere structuur is, en je paarden mogen ook nooit van dat gras als dat opgekomen is zeg maar eten. Dus lijkt mij logische conclusie dat dat ook voor het hooi geld.

Jij vindt graszaadhooi eenzijdig, en arm voer, en daarom niet goed, en dat je daarom ander krachtiger hooi/kuilvoer moet bijvoeren. Ik vind dat absoluut niet, het graszaad heeft (zeker voor mij) juist die voordelen, dat het niet zo eiwitrijk is als kuilvoer. En dat iha het betrouwbaarder is, en voor mij van betere kwaliteit dan weidehooi. Dat is zoals ik het zie, en het in mijn geval van toepassing is.

Om graszaadhooi per definitie als arm en slecht hooi te bestempelen vind ik niet goed. Te kortzichtig als het ware...


Eenzijdig.. ja, arm..ja, eiwitarm, ja.. maar slecht heb je mij niet zien typen. Niet goed ook niet !!

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 11:41

eenzijdig eiwitarm dat voer zoek ik dus om eerst maar eens te proberen.
Ik denk niet dat je dit aan elk paard kan voeren.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:12

Het grote voordeel van graszaadhooi is dat het hele goede buikvulling is en dat je paard er niet snel vet van wordt. Je kunt dus een grote hoeveelheid voeren en dat is een hele goede bezigheid (eten) voor stalpaarden. Als ik zou kunnen kiezen dan zou ik mijn pony liever graszaadhooi dan kuil geven.