Wat mijn jaarling voeren komende winter?

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Charly

Wat mijn jaarling voeren komende winter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-04 17:46

Hallo,

Van de winter staat Charly niet op het land, maar gewoon op stal en dan overdag naar buiten in de bak. Maar nou was mijn vraag wat moet ik hem gaan voeren en hoeveel? Ze krijgen 2x per dag eten en daarbij hooi. Ik zat zelf te denken hem 4kg voer per dag te geven, en daarvan 3kg veulenbrok, maar ik weet niet wat ik die andere kg moet doen, muesli? of iets anders? Hij krijgt er ook altijd peentjes, appeltjes,brood en lijnzaadolie bij. Dus als er iemand is die wat ideetjes heeft?? Wat geven jullie zelf je jaarling te eten? Hij is trouwens een welsh cob, en nu 16 maanden. ( voor foto's van bijv zn bouw, moet je in mn profiel zijn )

Alvast bedankt,

Priscilla

*\o/* Perun's Noorse Boskatten ; www.peruns.nl *\o/*

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 18:39

sweet_angel schreef:
Hallo,

Van de winter staat Charly niet op het land, maar gewoon op stal en dan overdag naar buiten in de bak. Maar nou was mijn vraag wat moet ik hem gaan voeren en hoeveel? Ze krijgen 2x per dag eten en daarbij hooi. Ik zat zelf te denken hem 4kg voer per dag te geven, en daarvan 3kg veulenbrok, maar ik weet niet wat ik die andere kg moet doen, muesli? of iets anders? Hij krijgt er ook altijd peentjes, appeltjes,brood en lijnzaadolie bij. Dus als er iemand is die wat ideetjes heeft?? Wat geven jullie zelf je jaarling te eten? Hij is trouwens een welsh cob, en nu 16 maanden. ( voor foto's van bijv zn bouw, moet je in mn profiel zijn )

Alvast bedankt,

Priscilla

Een jaarling verbruikt niet zo heel veel, dus wees voorzichtig met te veel voer. Boya krijgt alleen onbeperkt hooi straks en 3/4 kg brok (geen veulenbrok) in 2-en verdeeld over de dag. Daarbij nog wel peen, brood en appeltjes. Is voor hem ruimschoots voldoende. Veulenbrok zou ik niet meer aan beginnen. Denk dat voor jou Welsh 1 kg per dag voldoende is, misschien 1,5 kg maar dan heb je het wel gehad.

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-04 19:01

Hey! Ik spreek regelmatig zn fokker nog, die geeft de jaarlingen die ook 24/7 op het land staan nog 4kg veulenbrok per dag! Aangezien hij wel wat hooi krijgt maar niet onbeperkt. En ze aanraden t/m 2jr veulenbrok te geven wil ik dat wel doen. Ik kijk hoe hij er op rageert.. en hij krijgt niet gelijk die 4kg per dag, maar natuurlijk opbouwend, aangezien hij het niet gewent is.

*\o/* Perun's Noorse Boskatten ; www.peruns.nl *\o/*

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie