Zadel achter in de auto?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 13:02

Taaclover schreef:
Die nemen gewoon je auto mee en gaan echt niet je zadel op het parkeervlak neerleggen.


Ik ga uit van een opengebroken auto en niet van een gestolen auto. Een auto van 12 jaar oud is niet erg aantrekkelijk voor autodieven Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:05

Fitzroy schreef:
Ik ga uit van een opengebroken auto en niet van een gestolen auto. Een auto van 12 jaar oud is niet erg aantrekkelijk voor autodieven Knipoog


Zou je denken? Ligt aan het merk. Ik weet zo twee gevallen van oude VW Golfjes die werden gepikt. Er is veel vraag naar deze auto's...helemaal nu het steeds moeilijker wordt om nieuwe auto's te stelen (startonderbreker en alarminstallaties)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:20

In de auto zijn je spullen maar tot 500 euro verzekerd, dat vertelde onze tussenpersoon mij. Vandaar dat mijn zadel vanuit de auto iedere keer mee in huis gaat. Ik loop liever geen risico als dat niet hoeft.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:22

mijn zadel ligt momenteel thuis in de garage, maar hij komt op stal in een afgesloten stalen kast. ik zou helemeaal gek worden als ik er elke keer mee moest gaan slepen...

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:24

Ik word er ook gek van, het is echt niet handig, maar ik zou nog gekker worden als het ding weg is...

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:25

Margreet schreef:
Ik word er ook gek van, het is echt niet handig, maar ik zou nog gekker worden als het ding weg is...




dat is natuurlijk ook weer waar Knipoog maar in een goed afgesloten zadelkast is hij gewoon voor het volledige aankoopbedrag verzekerd. dus leg ik hem daar gewoon in op stal

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:30

Ik heb mijn zadel alleen op wedstrijd mee, in de auto, of als we naar de manege gaan. Maar dan ligt het nooit open en bloot in de auto. Wij hebben een Ford Scorpio Station, met achterin zo een scherm die je over je kofferbak kan trekken, dat doen we dan. Maar ik zou het nooit in de auto laten liggen, bijv snachts, dan maar een keertje meer lopen, inplaats van een zadel dat weg is.

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 13:30

Misschien krijg je het verzkerde bedrag wel terug maar wat dacht je van alle rompslomp er om heen? Voordat jij weer een zadel hebt en je geld ben je zo weer een paar weken verder.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:32

Precies Fitzroy, het gaat nog niet eens om de centen, maar vooral om het gezeik eromheen.
Het heeft mij een hoop moeite gekost om dit zadel te vinden en dat doe ik niet graag nog een keer!

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:53

In de auto zou ik hem ook niet graag laten liggen, toch bang voor diefstal uit de auto maar het lijkt me ook niet echt goed voor het zadel door de grote temperatuurwisselingen en de hoge luchtvochtigheid.
Op dit moment ligt er wel een zadel in mijn bus, die zie je niet echt omdat de achterramen geblindeerd zijn maar toch ben ik er niet blij mee.

Mijn eigen zadels liggen op stal in een afgesloten kast die in een grote loods staat en die gaat 's-avonds ook op slot nadat er een grote nogal valse herdershond in opgesloten is. Ik ben zelf als de dood voor dat beest, die valt namelijk echt aan. De andere zadelkamer van stal zit achter twee deuren met flinke sloten en alle kasten kunnen daar ook afgesloten worden. Daarnaast is er ook nog vrij veel controle na sluitingstijd dus ik vind dat mijn spullen daar beslist veiliger liggen dan in de bus.