opfokvraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

opfokvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-04 09:42

Ik ben beginnen nadenken, Capu wordt wat ouder en als de tijd komt dat ze moet gaan, wil ik absoluut niet plots zonder paarden zijn! En ook met het oog op de toekomst (mss wil dochterlief ook gaan rijden + voor mij) wil ik wel een veulen aanschaffen. Eerst wilde ik het bij Capu zetten,maar het is misschien tegenover een veulen eerlijker als het bij vriendjes kan staan, dus opfok.

Maar nu de vraag, waar zijn er, wat zijn zo ongeveer de prijzen (om idee te krijgen) en hoe gaat het in z'n werk?

En als iemand nog een leuk merrieveulen weet? Als het maar een lage prijs is, papier hoeft niet, ras maakt niet uit behalve haflinger. Vanaf 1.45 verwachte stokmaat.

Winddancer

Berichten: 4381
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Vijlen (Zuid Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 10:27

Ik betaal nu voor mijn jaarling € 60,- per maand in de zomer en € 110,- per maand in de winter. Prijs is excl. ontwormen, hoefsmid, entingen en DA.

In de winter gaat hij de loopstal in en in de zomer staat hij dag en nacht buiten.

Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 14:54

Die van mij staat in Chaam, ongeveer een half uurtje rijden...
Ik betaal zowel zomer als winter 50€ per maand inclusief bekappen, inenten en ontwormen.
In de winter staan ze in een loopstal, in de zomer dag en nacht buiten...
Ik ben er vandaag nog geweest, en plek hebben ze in ieder geval genoeg! Lachen
Hij staat er heel goed bij, niet te mager maar vooral niet te dik!
Als de foto's ontwikkeld zijn, dan plaats ik ze wel.

In België is het moeilijk om een opfok te vinden, omdat ze dat hier niet zo vaak doen, of je moet al naar de Ardennen rijden, maar dan is Chaam wel dichterbij, en goedkoop ook...

Als je meer info wil, PB maar of bel maar of... Knipoog