Nieuw zadel.. Welke??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Nieuw zadel.. Welke??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 15:34

Dit is het zoveelste topic maar k kan blijven lezen. Plus dat k bij de meeste niet veel wijzer wordt dus zet k zelf maar even mijn eisen neer.

Ik heb dus toen mijn paard nog geen 4 was een zadel voor haar gekocht, wat nu dus voor geen meter meer ligt. Dus tijd voor een nieuwe.

Nou ben ik op zoek naar een dressuurzadel, met diepe zit, dikke kniewrongen en van max 1500 euro.
Nou is natuurlijk het belangrijkste dat hij goed ligt op mijn merrie. Maar toch wil k zelf wel n beetje rondkijken wat voor zadels er zijn. Vooral qua kwaliteit aangezien k voor dit paard niet nog een keer n nieuw zadel wil aanschaffen.

Kieffer lusitano vind k zelf prachtig, maar k hoor steeds meer slechte verhalen over de kwaliteit van kieffer. Dus eigenlijk valt deze al n beetje af.
Dan werd er nog de ANKY geadviseerd. Maar over het nieuwe model hoor k ook niet veel goeds.
De KN zadels.. weet k helemaal niks vanaf.
Prestige ligt een beetje boven mijn prijsklasse.
Stubben.. weet ik ook niks vanaf
Hulsebos.. tjah goede en slechte verhalen.. vertel t eens

Ik hoop dat er wat mensen zijn die me kunnen helpen.. uiteraard worden er meerdere zadels gepast.. maar een beetje extra info kan geen kwaad Lachen


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 15:38

Eentje waar jij goed in zit en wat goed op je paard past.. Bel een goede zadelmaker op en geef je budget door en hij neemt dan mee wat in die prijsklasse zit en kan je van alles uitproberen.
Dat is echt het enige wat je kan doen.

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 15:49

Fryso!!! zelf wil ik absoluut geen ander zadel meer.. heb er 3 gehad op mijn paard (fries) en deze ligt toch echt perfect. Hij past tevens op twee NRPS'er & WPN merries van vriendinnetjes, die zijn er overgens ook helemaal weg van. Het zit super zacht, stevig, goede beenligging en de kussens zijn vrij breed waardoor het stabiel op de rug van je paard ligt.

Ze worden op maat gemaakt en zijn in diverse modellen verkrijgbaar!
check anders even: http://www.tweespan.com/

Succes met zoeken Knipoog

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 16:41

sommer zadels zijn perfect .... het enige wat tegenvalt is dat als je iets slordig bent met je zadel en 1 keer stoot met je zadellepel zeg maar .. het stuk waar het zitstuk eindigt achter je kont dat dat meteen iets beschadigt is .. maar t helf al als je een zadelbondje er op doet

Bridgehill
Berichten: 23
Geregistreerd: 11-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:19

Toevallig ben ik ook op zoek naar een ander zadel en ben ik wel een Prestige tegengekomen die in je prijsklasse valt, nl. de Prestige Hippos Dressage. Dit zadel kost rond de 1200,- euro.

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:21

IK heb een KN symphony, 2de hands.
Ligt nu op mijn fjord. Geweldig zadel:D

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 19:04

KN is gewoon superkwaliteit. Ik heb zelf heel veel op een Symphony gereden, en die paste ook echt zo'n beetje overal op, en zit gewoon super. Heb ook nog op een nieuwer model gereden, met dikkere wrongen en een zachtere zit, was ook heel fijn, maar voor mij als 'close-contact' typ wel wennen.
Phryzo zadels zitten ook fijn, maar hoe die op de lange termijn zijn weet ik niet.
Daaleman maakt superkwaliteit en op maat, vanaf 1250 euro geloof ik. Zijn ook wereldzadels en helemaal op je wensen aangepast.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 19:43

Ik heb een euroriding Luxor heeft een diepe en zachte zit en dikke kniewrongen. Ik heb dit zadel 1300 euro betaald.Ik had daarvoor een kieffer maar mijn euroriding zit veel en veel beter.Merk ook aan mijn paard dat hij met de euroriding veel ruimer beweegt en beter over de rug.

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 20:06

Ik ga met MissStynk mee. Sinds dit voorjaar heb ik ook een Fryso en echt waar, hij zit geweldig. Diepe, zeer zachte zit en dikke kniewrong, precies wat je wilt. Ik heb/had hem op mijn KWPN-er liggen met een redelijk hoge schoft en een wat verzonken rug. Doordat de kussens mooi breed zijn en enigszins rond gevormd met de paardenrug mee, ligt het zo stil als een huis. Mijn paard begon veel fijner te lopen. Ik had hiervoor een KN Symphonie, maar vond de zit niet diep genoeg.

Nu wordt mijn huidige paard verkocht en in het voorjaar komt er een nieuw, rustiger en kleiner paardje, hopelijk past mijn Fryso dan ook, anders ruil ik zeker voor een andere Fryso in..

Hij kostte mij compleet 1350 euro en werd gratis aan huis gepast. De zadels worden handgemaakt in Engeland. Prachtige kwaliteit leer..

alexandra15

Berichten: 2591
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 20:42

Als je een warmbloed of een kwpn-er hebt kun je een KN-zadel met medium boom nemen, of als hij breed is een wijde kamer. Die zadels passen bijna op elk paard dus dat is zeker een aanrader. Op marktplaats staan ook heel wat 2ehands KN symphoniezadels te koop. En je kunt ook een thorowgood nemen (www.thorowgood.com) die is speciaal voor kwpn-ers maar ik vind leer lekkerder zitten maar smaken verschillen natuurlijk.

Ik heb heeel veel spullen te koop door verkoop van mijn paard, oa lamsvellen onderlegger, prestige borsttuig, dekens, dekjes, etc. bieden vanaf 1 euro tot morgen-of dinsdagavond! viewtopic.php?f=63&t=789738&start=25

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 21:59

Barnsby (als je het zo schrijft)
Wij praten op stal al weken over zadels en een van de dames is ook al weken met haar zadels naar 1 en dezelfde zadelmaker geweest en die beste man heeft erg veel verstand van zaken en raad de kiefers van nu tegenwoordig af!!! De bruine van vroeger zijn nog de beste kiefers, maar hij geeft het advies om voor de Barnsby zadels te gaan, oke aardig aan de prijs maar komt als beste uit de test!!
Let wel ik weet er verder niet veel van heb het dus van horen zeggen!!
Suc6
Gr.Danie

Auke Fan Bommelsteyn 03-05-2000-21-05-2006 RIP

http://itfryskehynder.forum2go.nl/index.php

Fantabulouss

Berichten: 3355
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 22:44

Hulsebos!! Haha! word op maat gemaakt ! ze komen bij je langs..en de zadels zitten super!! voor paard en ruiter Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 bezoekers