Welk springzadel past bij mij ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-01 15:10

Ik ben al een tijd bezig met het perfecte springzadel maar wat is dat?

Ik heb nu een VZH omdat ik een spring eigenlijk te plat vindt. Maar na verloop van tijd zit ik hier ook weer niet lekker in Frusty .

Ik heb eens een oud model stubben spring geprobeerd 2x die zat redelijk maar ik ben bang dat ik na een paar weken weer hetzelfde probleem heb Boos! . Mijn probleem zit hem merendeel in mij de ene week kan ik 64 kilo wegen en de week erna 57 dus dit merk ik in mijn zit. Ik kan dan niet goed zitten vooral op een wat platter zadel.

In mijn dressuur heb ik geen problemen dat is een kieffer Wien die niet super diep is. En ik rij hier bijna iedere dag in dus pas ik me makkelijker aan en ik zit langer dus zit ik ook dieper. Dit zou ik ook willen in mijn springzadel Verward .

Iemand tips of merken die dit probleem kan oplossen Haha! .

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 15:18

Stubben springzadel siegfried KII extra. Met zo'n plaatje achterop je zadel. Die heb ik ook en die zit heerlijk. De oudere stubben modellen zitten te hard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 15:22

Ik had ook altijd een KII, met die platte achterkant. Prima zadel hoor. Door de extra dikke knie en kuit wrongen zit je extra stevig.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 15:24

Yep, ik heb hetzelfde zadel. Zit super, heeft ook niet zo'n platte zit zoals de Stübben Siegfried bijvoorbeeld. Is een aanrader.
Let wel op, de Stübben zadels zijn over het algemeen wel wat harder dan andere. Daar moet je wel van houden. Party!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-01 15:38

Zwelgje dat is idd het probleem als ik hard zit ga ik stuiteren ik kan me dan niet zwaar maken Huilen vooral als ik te licht ben.

Nog andere merken Verward

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 15:47

Dat model wat ik heb zit niet hard, is het nieuwste model van stubben. Ik had eerst een gewone KII en die zat kanonhard. deze dus nie.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-01 16:23

Mhh dan moet ik hem toch eens bewonderen zodat ik het kan zien Haha! .

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 16:43

ik heb heel lang op een stubben scandica gezeten, die zit echt helemaal perfect, het kost wat (2940,00) maar dan heb je ook wat.
het is gemaakt van elandleder, met een gevoerde zit (dus lekker zacht)
het is trouwens een halfdiepe zit, dus plat is het zadel ook niet.
vraag anders of de zadelpasservice van divoza komt en vraag of ze wat verschillende zadels meenemen, dan kan je het uitproberen welke dus lekker zit... en diegene die meekomt kan je adviseren.
kussies liselot

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 16:55

Ik heb een Kieffer 'Ludger Beerbaum'. Die is niet superplat, en lekker zacht.
Ik vind 't een fijn zadel.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 17:36

Ik heb op mijn ruin een Daaleman springzadel liggen. Moest op maat worden gemaakt omdat er gewoon niks op hem past. Dit zadel is speciaal gevoerd met wol en heeft extra hoge keilkussens en een halfdiepe zit en zit zooooooooooo zacht. Heerlijk gewoon!
Misschien kan je daar eens informeren naar een springzadel, zij hebben altijd voldoende voorraad en sturen de boel ook op als je wil. Party!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-01 17:45

Waar informeren Zwelgje ??

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 17:47

Zwelgje bedoelt informeren bij Daaleman.
Daaleman is top, maken een zadel niet alleen op maat voor je paard, maar ook op maat voor jou. Ik weet zeker dat er een oplossing te vinden is als je je problemen voorlegt. Absoluut de moeite waard om te informeren.

paardjeJarig

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 18:45

ik heb een Jos lansink en ik weeg 36 kg. ik ben 1,53 meter en ik ziet er prima op.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-01 00:19

Denk niet dat jij de ene dag lichter bent dan de andere paardje Verward . Dat is mijn probleem Frusty .

Ik zat dus voor geen meter vandaag in mijn dressuurzadel nadat ik gisteren gesprongen had in mijn andere Huilen .

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 10:13

Ik heb het nummer van Daaleman wel voor je;
0575-501469. Zij hebben echt veel zadels op voorraad liggen, er zit vast wel iets voor je tussen en als je verteld wat je probleem/eis is dan zoeken zij naar een zadel wat precies bij je past.
Succes Party!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 10:22

Ainsley VZH, heeft de wrongen vrij spring gericht maar de zit is weer dieper richting dressuur.
Voor dressuur vind ik hem niet lekker en persoonlijk voor het springen zou ik voorkeur geven aan Stubben zadel...maar ik ben heel anders gebouwd Lachen
Je zou eigenlijk een zadelmaker langs moeten laten komen!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-01 11:30

Klopt ik zou graag een zadelmaker langs willen laten komen maar helaas ben ik financiel niet echt zo rijk om een sprinternieuw zadel te kopen Frusty .

Maar misschien dat ik mijn 2 oude kan inleveren.

Dus als iemand nog 2de hands springzadels weet hoor ik het GRAAAAG.

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 14:42

Hoi,

Wat dacht je van een Lemetex Vision. Super zadel. Ik rij er mee op alle paarden incl. jonge paarden. Ze krijgen mij niet uit het zadel. Ik rij ook een paard die echt wil springen, maar geen zelfvertrouwen in zichzelf heeft. En als hij stopt, heb ik genoeg hou vast. Plus het zadel zit nog lekker ook. Super kwaliteit. een vriendin van mij rijdt op een Butat. Dat zadel is helemaal plat. Totaal geen steunen.
Wat dacht je uit te geven?
Misschien heb ik nog iets voor je?
PB mij maar even.

Groetjes
Denise

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 15:50

maar een springzadel heeft over het algemeen gewoon geen diepe zit dus kom je toch weer op een VZH zadel uit... toch? Verward

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 18:50

De Heuvelhoeve komt ook langs met 2de hands zadels, en met nieuwe in de opgegeven prijsklasse...
inruilen is bij hun ook mogelijk.

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 21:49

Misschien is het een goed en goedkoper idee om een seat saver van Action aan te schaffen, die kun je op allebei je zadels gebruiken , geeft grip en zit superrrrrzacht Vingers aflikken Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-01 17:03

Tess ik heb er al een bontje op liggen en nog helpt het niet.

Ik mag nu even het zadel van Sjuimpje lenen een BR springzadel. Hopelijk gaat dit wel
Frusty .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 19:51

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lovely op 2001-11-28 00:00 ]</font>

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 23:13

hey pris ik vindt jou zadel juist super lekker zitten Lovers zit er best vast is beter dan mijn veelzijdigheids zadel RUILEN Tong uitsteken Tong uitsteken Haha! Haha! Schijnheilig

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-01 10:03

Ik baal heb ik het zadel van Sjuimpje hij zit lekker ?? past hij niet goed op Leys zijn rug Frusty .

Haar zadel is plat met flinke kniewrongen daardoor kan ik mijn been rustig houden. Ik dacht altijd dat probleem in mijn zit zat maar met kniewrongen kan ik wel rustig zitten. Tja dus nu op zoek naar een plat zadel met kniewrongen Haha! .

Thir dat was een ander zadel die was oud en paste niet lekker meer.

Loverly idd die kentaurs zijn fijn maar helaas 2de hands bij niet te krijgen. En nieuw zitten ze net boven mijn budget. Maar als je er nog eentje weet Party!! .