Ervaringen met stallen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Ervaringen met stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 22:01

De welstandscommissie van de gemeente ligt een ietsje pietsje dwars dus waarschijnlijk wordt het voordeliger om nieuwe stallen neer te zetten dan te verbouwen.

Nu heb ik van een vriendin al een hele stapel folders gehad van allerlei stallenbouwers, maar hoe zijn de ervaringen van de gebruikers?
De levering, de kwaliteit, de duurzaamheid en de service?

Graag alle positieve en negatieve berichten.
Wij hebben gesproken met Buitenhuis en dat klonk op zich niet verkeerd.

O ja, we willen geen hout maar kunststof.
En zo'n lichtplaatje in het dak is dat nu wel handig of geeft dat teveel hitte in de zomer?

Ik wil in principe dan 2 boxen en een opslagruimte/spuitplaats.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 22:08

Kunststof is echt top! Alleen kan dit door de warmte en zon een beetje gaan uitzetten en krom gaan staan. Is bij ons tenminste gebeurd, maar doordat we garantie hadden, hebben ze er bij ons een ijzeren profieltje tussen gezet. Verder hoef je er helemaal geen onderhoud aan te plegen, het blijft mooi en het is heel eenvoudig schoon te maken. Dus ondanks dat uitzetten, zou ik het zo weer kopen (hout zet nl. ook uit en vergt ontzettend veel onderhoud, daarnaast eten veel paarden eraan).

Wij hebben onze stallen trouwens bij Bokemo vandaan (nu geloof ik Belebro). Het nadeel bij hun was wel, dat ze zich niet aan de afgesproken termijn hebben gehouden, waardoor wij op een gegegeven moment erg omhoog zaten. Ze begonnen pas twee maanden later met de stallenbouw.

Bescherm de dieren tegen de beesten!

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 08:18

Buitenhuis zet tussen iedere 2 planken een profieltje om uitzetten en krimpen te voorkomen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 10:20

Wij hebben stallen van Prubo, deze vonden wij het beste qua afwerking. De binnenkant is van beton (in tegenstelling tot veel andere gebruikt prubo megagrote betonplaten= veel sterker, andere bedrijven hebben vaak zo'n betonnen 'schutting' platen) De buitenkant is van houten Rabatdelen.

De combinatie beton en hout vind ik wel zo stevig als je ziet hoe paarden soms te keer kunnen gaan!

Alle stallen hebben bij mij zo'n lichtplaat in het dak, lekker licht en te warm is het bij mij nooit. Onzinnig vonden wij de extra ramen bij een buitenstal. Als de bovendeur open is staat ie voor dat raampje! En in de praktijk doe je de bovendeuren alleen in de winter s'nachts dicht, buiten is het dan donker, en mijn paarden slapen dan!

Qua ventilatie hoeft het ook niet omdat onder het dak de wind altijd voor en achter er doorheen kan!

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 10:21

Overigens was Prubo super punctueel, onze 4 stallen stonden er in twee dagen!

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 09:01

Er zijn toch wel veel meer mensen op bokt die buitenstallen hebben Verward

Ik heb gisteren nog een rondje gebeld maar weet het nu helemaal niet meer.

Over kunststof was men toch niet zo positief dus nu ga ik weer twijfelen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:13

Mijn zusje heeft stallen van Ascot staan. Dat staat er nu al ruim 11 jaar en ziet er nog uit als nieuw. Nog niets is vervangen of kapot gegaan en ook de buitenkant ziet er nog toppie uit. Alja had laatst ook gekeken naar de stallen van mijn zusje en kwam ook tot de conclusie dat die er wel heel goed nog uit zien na 11 jaar.

In mijn huidige stal hebben ze ook kunststof panelen in het dak. Voordeel is dat de zon er lekker in staat, maar nadeel is gelijk dat de temperatuursverschillen echt giga kunnen zijn over de dag. Met zon gelijk warm, in een regenbui gelijk weer koud. Echt super waterdicht zijn ze niet altijd op de bevestigingspunten.

De stallen bij mijn zusje hebben wel een raam en bovenluik. Zeker in de donkere streng vriesweer is een raam wel heel prettig. Dan gaan de luiken dicht ivm vorstgevaar voor de waterleiding en dan kunnen de paarden toch naar buiten kijken en komt er nog licht binnen.

Vorige week (dacht ik) was op programma 'Opgelicht' een stallenbouwer die echt hele erge troep had geleverd. Deze persoon adverteerd in paardenbladen en onder verschillende bedrijfsnamen. Misschien even op de site van opgelicht kijken onder welke namen deze man werk, voor jij er slachtoffer van wordt.

Over Ascot, het is niet goedkoop, maar je doet er dus wel heeeeel lang mee zonder problemen.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 09:22

Weet je niet meer welke stallenbouwer het is?
Ik kan op de site van opgelicht niets vinden.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Pantykous

Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:26

Nee, dat was bij 'de kat in de zak'! Ik heb het namelijk ook gezien Het bedrijf opereerde onder twee namen, zal even kijken of ik nog wat kan vinden Lachen

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:30

Oops, kan je nagaan hoevaak ik tv kijk.....

Advertentie was vrij simpel en zag er goedkoop uit. Van de verschillende namen die ze gebruiken komt vaak de tekening van de stal terug in de advertentie. Ga ff nadenken (lukt vandaag niet best, koppijn, niet normaal meer...)

Maybe

Berichten: 276
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Veen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:31

Ik het ook gezien bij kat in de zak rtl4, maar ik heb de namen van het bedrijf niet onthouden sorry. Ze adverteren wel in ruiterbladen!

Poema

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:34

Corton boxen? Die hebben wij namelijk. We hebben zowel de kunststof uitvoering, als de houten uitvoering op stal. Ze zien er allebei nog goed uit, en het is stevig materiaal. Kijk anders op http://www.corton.nl

Pantykous

Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:37

ik heb even een mailtje naar RTL 4 gestuurd... Je kunt ook tijdens kantooruren even naar dit nummer bellen voor de namen: 035-6718409
Succes Lachen

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:41

Trouwens, op mijn vorige stal hadden ze de luxe boxen van Buitenhuis. Zag er goed uit, maar de schuifdeuren liepen nogal eens vast. We hadden van die stallen met koperen knoppen bovenop. Maar, het waren binnenboxen, geen idee hoe zijn boxen voor buiten zijn.

Urlando

Berichten: 142
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:49

Ik heb het ook gezien!!! OK dan! Goed van je dat je eerst ff checkt bij je mede bokkers. Volgens mij was het dit bedrijf niet... Ik weet ook de namen niet meer precies maar ga een poging doen.... stallife.... Bloos! en nog iets in die trand.... Scheve mond Bloos 1 ding was ook opvallend dat hij bij allebij de zaken een parade paardje in zijn bedrijfslogo had staan...

Succes!!! Cheese!

Geen man kan tippen aan mijn viervoeter!!!!

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 14:21

Er lopen nu 2 topics door elkaar heen. Het schijnt dat het juist de stallenbouwer die ik had uitgezocht betrof Boos!
Ik heb gebeld maar de redactie van Kat in de Zak is opgeheven. Dit waren herhalingen en ze kunnen er niets meer over zeggen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:28

Fitzroy schreef:
Over kunststof was men toch niet zo positief dus
nu ga ik weer twijfelen
.


Echt niet doen (twijfelen dan hè)! Wij willen nooit meer anders. Kunststof is superstevig en je hebt met een hoge drukspuit zo de stallen schoon. Vijf minuutjes en ze lijken weer als nieuw ! Ik vind ze ook redelijk kleurvast.

Bescherm de dieren tegen de beesten!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 17:37

Wij zijn aan het bellen geweest veel prijsopgaven aan het vergelijken geweest en waren het erover uit dat het hout werd (wel binnen stallen) en dat we ze in belgié zouden halen. Daar is het nml een stuk goedkoper dan in NL.

Uiteindelijk hebben we via HBC stal in Boyl 4 gratis boxen geleverd gekregen.
Ik heb inmiddels 9 boxen en bijna alles is zelf gemaakt.met uitzondering van de voorkanten.Via marktplaats had ik iemand gevonden die ze zelf maakte en dat zag er goed uit.
Ik ben er behoorlijk tevreden over heb nu ook 4 voorzijden van hem.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

belinnie
Berichten: 839
Geregistreerd: 06-03-04
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 18:14

Als ik je een tip mag geven;probeer eens contact te maken met een bedrijf wat stallen bouwt in duitsland!De prijzen met bedrijven daar en hier schijnen tot 40 %verschil te kunnen oplopen!Wel de moeite lijkt me!Ik weet dit van een kennis die me dit vertelde,en hij is aannemer,dus hij kan het wel weten!
Over Corton ben ik niet te spreken.Ik heb via mail meerdere keren geprobeerd contact te leggen,maar ik krijg gewoon helemaal geen respons terug Scheve mond Dan hebben ze voor mij al afgedaan!Kijk ook eens op
www.pafodi.nl Daar heb ik ook contact mee,en er is veel mogelijk.Ze komen eea in een persoonlijk gesprek toelichten.Ik ken er nog wel een paar,dus als je nog meer wilt,hoor ik je wel terug!

op de rug van een paard is de hemel op aard!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 18:50

Je kan natuurlijk ook een plaatselijke aannemer vragen die traditioneel bouwt, hetzij in hout, hetzij in steen (spouwmuur). De tussenwanden kan je bijvoorbeeld van metselstenen laten maken en die laten stucen. Lekker stevig en onderhoudsarm. De staldeuren (boven en onderdeur) betrek je via de aannemer (die krijgt korting) bij bijvoorbeeld corton. Als je een goed plan hebt dan kan je verschillende offerte's aanvragen bij aannemers of timmerbedrijven. Het is niet zo wild in die sector en er komt een moeilijke tijd aan, een beetje shoppen kan geen kwaad.

Ik zou overigens wel voor geisoleerde stallen gaan, zeker ook de dakplaten, niet alleen voor de kou maar juist ook tegen de warmte in de zomer.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-04 08:51

De stallen van de Lingewaerd zijn ook aantrekkelijk geprijsd en uitgevoerd in onderhoudsvrij kunststof.
Iemand daar ervaring mee?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:03

Om je weer even aan het twijfelen te brengen....
Ik ben niet zo gek van kunststof. Het verkleurt toch vaak aan de buitenkant en als paarden er aan gaan knagen ziet het er gelijk niet meer uit.
Hout kun je wat dat betreft nog wat bijwerken.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-04 09:09

En bedankt he, Katja Knipoog

Maar knagen paarden aan kunststof? De ervaringen bij ons op stal zijn erg goed ermee.
Vooral het onderhoudsvrije deel vind ik bijzonder aantrekkelijk.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:18

Fitzroy schreef:
De stallen van de Lingewaerd zijn ook aantrekkelijk geprijsd en uitgevoerd in onderhoudsvrij kunststof.
Iemand daar ervaring mee?

Geen ervaring, wel wezen kijken. Zien er erg mooi en degelijk uit OK dan! , maar wij wilden graag een opslag boven de stallen, en dat kon met hun systeem niet.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:21

Maitu schreef:
Onzinnig vonden wij de extra ramen bij een buitenstal. Als de bovendeur open is staat ie voor dat raampje!

Haha, dat heb ik dus ook altijd zo gevonden! Ik wil nu dus staldeuren met plexiglas of gelaagd glas in de bovendeur. Geen overlapping, geen extra ramen en toch extra licht als hij dicht is (in geval van storm oid)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: miepmier26, Wieke en 50 bezoekers