Maar twee tot drie uurtjes?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-04 13:25

Wacht.... ik bel die vrouw even.

Zij noemt het billjardeerd, kennen jullie dat?


Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 13:36

Biljarderen betekent dat de pony zijn hoef van binnen naar buiten draait tijdens het lopen.
Dit gebeurt tijdens de beweging naar achteren.

Onderstaande stukken tekst heb ik van de website gehaald van de NSPS (www.nsps.nl):

Veelal krijgen onze pony’s te veel, maar een enkele keer ook te weinig of verkeerde voeding. Gelukkig worden onze pony’s in het algemeen in het weiland gehouden. In het voorjaar en de zomer is de beschikbare hoeveelheid gras vaak te royaal. Het jonge gras is bovendien minder geschikt voor pony’s , vanwege het (te) hoge eiwitgehalte. Beperking van de grasopname is dan ook belangrijk, zeker in het voorjaar. Dit geldt vooral voor pony’s van twee jaar en ouder, die niet drachtig zijn. Een drachtige merrie, een merrie met veulen en zeker een enter mag wat meer hebben en kan men wat langer in het gras laten.

Hyperlipaemie is de toestand waarbij een teveel aan vetachtige stoffen in het bloed aanwezig is. Evenals de mens kan de Shetland pony te veel geconsumeerd eten als vet in vetdepots opslaan. Een pony met hyperlipaemie heeft een tijd lang te veel vet uit haar voorraden gehaald. Ze heeft dat vet niet afgebroken, zodat het in het bloed is blijven circuleren. Hyperlipaemie komt vooral bij hoogdrachtige merries of merries die net (te vroeg) geveulend hebben voor. De ziekte hangt vaak samen met de weersomstandigheden, vooral bij sneeuwrijke winters komt de ziekte vaker voor.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-04 13:39

Randy01 schreef:
Biljarderen betekent dat de pony zijn hoef van binnen naar buiten draait tijdens het lopen.
Dit gebeurt tijdens de beweging naar achteren.


Ja, dit is het. Dat zei ze dat ze deed.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fdalebout en 103 bezoekers